• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Barret

missbilly:
    Min blivande man är halvengagerad skulle jag säga. Han tycker att vissa saker är viktigare än andra medan jag ofta tycker tvärtom, funkar ganska bra. Jag har, precis som Nasoleh, lite mer tid än vad han har så det blir lite naturligt så + att jag älskar att planera medan han tar det lite som det kommer.
    Han är med i alla beslut om tider, mat, plats och allt sånt där.
    Jag tycker du ska prata med din blivande man och berätta hur du känner! Kanske kan ni hitta någon lösning som funkar för just er!

• Nasoleh

Tizia: 10 meter är ju ingen sträcka att tala om, så jag tycker det verkar vara ett bra upplägg. Klart om det skulle ösregna så kanske någon tvekar, men det klart det inte kan regna hela tiden, förrsten ska inte hela Maj bli en varm och solig månad 2009

• Ragnelutta

Tizia: Tror du inte att gästerna följer med dit brudparet går? I värsta fall får väl ni eller toastmastern mana på dom Låter ju hur fint som helst och det vore jättesynd om ni inte kunde ha det på det viset!

• SweetSun

missbilly; jag har tur som har en engagerad sambo! Vi sitter ofta och planerar och diskuterar. Jag sitter ofta vid datorn, så jag letar upp ideerna, kommer med förlag, han lyssnar och vi diskuterar. Han är den som ringer och bokar allt, mest för min telefonskräck s

• Tx2

Tizia: kan ni inte förflytta möblerna ut då till tältet, om ni inte vill flytta på gästerna? Och ha kvar några få bord o stolar i festlokalen ifall man inte orkar dansa hela tiden.

• anja1661

man kan ju annars ställa borden på varandra efter middagen...ett tips bara: duka av först innan ni vänder uppoch ner på borden!!

min m2b är oxå rätt sval vad det gäller planeringen.
    jag kollar upp allt, fixar, allt och han e inte intresswerad av detaljerna. han vill ju typ bara ha en fest! och att vi gifter oss såklart.
    men jag fixar allt och kollar med honom imellanåt innan jag bokar, eller köper något.

funkar rätt bra tycker jag då jag e kontrollfreak och verkligen behöver fixa själv! men lite mer intresse skulle inte skada. han tycker att jag e ute i för god tid!! hahahha....snacka om noll koll!

• missbilly

Här är det ju oxå (som alla nog förstår) jag som planerar... Försöker kolla av med min sambo imellanåt vad han tycker om saker men får inga riktiga svar.... mesta dels svarar han "det blir nog bra" lite frånvarande (nästan som han inte ens hört vad jag sagt) eller så säger han "det löser sig".
    Vi (jag) har ju bokat kyrka men nu velar vi om vi ska ha den eller en annan vi gillar mycket. Jag vill gärna veta snart så jag kan bestämma hur många tärnor mm jag kan ha.. för ena kyrkan är jätteliten (max 1 tärna om ens det) och den andra ganska stor.

Tizia: jag tycker det låter jättemysigt!!

• missbilly

Anja: Min tycker jag är ute i för god tid oxå...

Jag gillar att planera och boka in saker. Det gör jag gärna! Men det känns inge kul när man har noll intresse från karln...

• LillEm

Nu har jag köpt "bröllopsbubblor" till vigseln och vita rosenblad för bordsdekoration.
    Ska bli så spännande när paketet med allting kommer.

När det gääler bröllopsplanering och män så kan jag tillägg att även min m2b är lite mindre i gasen när det gäller planeringen . Men kanske är detta en manlig egenskap..... Jag vet att min m2b ser fram emot vårt bröllop men kanske är det inte lika viktigt för honom om vi t.ex. har cremefärgade eller vita inbjudningskort (ler) som för mig.
    Men jag vet att han har andra intresseområden. Han har t.ex. fixat fotografen och bestämt fyllningen i tårtan.

Kram på er alla maj-brudar!

• Tizia

Tack för alla tips med mitt tält dilemma... Så ni tycker alltså att vi ska köra på att ha dansen utomhus i tältet? Känns som sagt synd att inte använda den stora dansbanan eftersom den är vädigt spreciell. Vet att min blivande mans vänner inte dansar särskilt mycket...men om man har baren där ute kommer dom nog ! =) KOm gärna med fler idéer och åsikter !

Angående planering så har jag nu bestämt mig för att göra listor över vad som ska göras varje månad fram till bröllopet och vem som gör vad - som en riktig projektledare typ =)Då kan man slappna av på ett annat sätt å vet vem som gör vad.

Svar på tråden Maj 2009 :-)