• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • anja1661

välkomna ni nya blivande brudar!!

sorry att hela mitt förra inlägg blev i STORA bokstäver...kom visst åt någon knapp

nu har vi bestämt meny! det blir skaldjurscocktail med toast till förrätt och champinjonstuvad fläskfilè med dillpotatis och sallad!
    efterrätten blir ju tårtan...

vad tycker ni? låter det mumma??

• elsi

Anja jag brukar inte lägga mig i sånt men... kolla att ingen är allergisk mot skaldjur.. eller fixa några toast med paté eller bruschetta i fall att ..

• Tx2

Det gäller väl egentligen allt? För vår del skulle det inte gå att göra en meny som passar alla våra gäster med tanke på deras allergier. Så vi vet att vi kommer att få göra special mat till vissa, hoppas verkligen att dem påminner om sina allergier som vi ber om i inbjudan.

Det här är första utkast till vår menyn. Skall bli gott att provsmaka. Lamm valde jag för att jag kallade min sambo för lammet under väldigt lång tid. Gott med lammkött

Getostterrin på med bränt socker, råinlagd rödbeta, saltrostade
    pinjenötter samt kall timjanemulsion

Urbenad lammsadel med creme på mjölkkokt vitlök, grillad grön sparris samt sky smaksatt med färska vårörter och saltrostad potatis.

Mjölkckoklad mousse med marinerade bär samt sorbet på råmixad rabarber och jordgubbar

• Ragnelutta

anja: det låter supermumsigt *vattnas i munnen*

• elsi

Ja Tx2 du har rätt. . jag bara tänkte att just skaldjur och jordnötter brukar orsaka en rätt kraftig reaktion och under min livstid (hittills!) är det de två saker man bruka kolla.

jordnötter som snacks eller snitter med skaldjur menar jag inte,,

Förresten,, båda menyn låtar härligt!! Jag skulle bara njuta av den själv! mmmmmm

• anja1661

jo vi vet att ingen är allergisk men vi har ett par som inte gillar skaldjur...dessa kommer såklart få en annan förrätt! vad vet vi itne än...jag var bara så glad över att själva menyn var klar!!!
    förslag på förätt utan lax och skaldjur??

• elsi

Brushetta med mozarella basilika och tomat, getost (chevre) med honung och valnötter. HA ha men kolla det med nötterna
    Paté med toast och mini inlagd zuchinni. Cornichon heter de tror jag.

• Tx2

Mmm, förrätterna låter väldigt goda!

Vi har några personer som nästan är varandras olikheter när det gäller vad dem kan äta. En är allergisk mot fisk o skaldjur, nötter, ägg o citrus-frukter. En annan äter inte kött, många är laktosintoleranta. Svårt att hitta något som passar många. Mitt enda orosmoment med maten är att dem glömmer att meddela sina allergier när dem anmäler sig. Lätt att glömma bort annars vem som tål vad.

• Nasoleh

Hej på er!
    Ni har verkligen varit aktiva i tråden idag
    Välkomna ni som tillkommit i vår tråd! Båda hade också samma datum som vi har, 2 maj!? Kul!

Ang klänningen (Ragnelutta var det väl som frågade?), det är den med rött i som jag har hängande här hemma.

Låter mumsigt med era menyer. Vi har också kikar på menyer och det lutar åt trerätters:

Förrätt: Räk och lax terrine med örter och senapssås
    Varmrätt: Helstekt fläskytterfile´ med smak av lime och chili, severas med stompad potatis och tomatvinegrett.
    Efterrätt: Pannacotta med säsongens bär.

Hur låter det tycker ni?

Kram på er!

• Lilla Fröken Fräken

Mums här blir man hungrig!!

Vi funderar fortfarande på menyn (har tänkt laga själva/med våra mammors o systrars hjälp). Huvudrätten kommer i alla fall att bli italienst buffé (mums!!) och till förrätt funderar vi på ngt med rökt väner-lax. Har sett ett recept på gräslökspannacotta som verkade ok.

Desserten har börjat provlagas, men ännu finns ingen klockren dessert... Har funderat på att köra pannacotta, det är ju ett säkert kort som går att variera. Dock kanske det blir konstigt om man har pannacotta både till förrätt o dessert... hmhmhmh... kommer nog att ändra mig några gånger till

Svar på tråden Maj 2009 :-)