• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Ragnelutta

Sweetsun: Eftersom prästen är min m2b kompis.

Nåväl, jag ska höra med honom.

• Ragnelutta

Nu har jag kollat på svenska kyrkans hemsida!

www.svenskakyrkan.se/default.aspx&ptdi=0

"Det är prästen som bestämmer psalmerna i samråd med kyrkomusikern. Om psalmen/sången inte ingår i Den svenska psalmboken måste präst och kyrkomusiker vara ense. (Kyrkoordningen, 17 kap. 10§ samt 18 kap. 4§).

Givetvis kan brudparet komma med önskemål, och det är praxis att präst och kyrkomusiker ?köper? dessa, det vore väl konstigt om de inte gjorde det. "

Låter som ett kryphål Då prästen är m2b kompis kommer han förhoppningsvis att gå med på våra önskemål.

• Nalle Puh 40

LillEm: Vi ska ha någon av dem oxå, är så fina allihopa.

Nu är smekmånaden bokad

• Nasoleh

Nalle Puh40: vart åker ni? *nyfiken*

• Nalle Puh 40

Blev Turkiet, ekonomin räcker tyvärr inte till något jätte långt och det är inte det viktigast för oss heller utan att vi kommer iväg tillsammans till solen direkt (nästan) efter bröllopet.

• Nalle Puh 40

Blev Turkiet, ekonomin räcker tyvärr inte till något jätte långt och det är inte det viktigast för oss heller utan att vi kommer iväg tillsammans till solen direkt (nästan) efter bröllopet.

• LillEm

Turkiet låter ju jättehärligt. Huvudsaken är inte var man åker utan att man gör det tillsammans.
    Vi ska åka på en weekend till Paris (4 nätter) 2 dagar efter bröllopet. Sen kommer vi att resa lite längre bort runt jul 2009, möjligtvis Bali.

• Nasoleh

Letar lite låtar att ha som första dansen som gifta. En klassisk vals är inget för oss precis. Har funderat på om man ska göra det lite kul, och klippa in lite olika låtar( kolla youtube där finns massor av brudpar som dansar på alla möjliga vis, sök på " first dance wedding" tex).

Eller helt enkelt köra en vacker låt med passade text tex

• Barret

Jag håller med LillEm, det spelar ingen roll vart man åker eller vad man gör, bara man gör det tillsammans!

Vi ska faktiskt åka på bröllopsresa innan bröllopet, till just Bali. Vi hade inte tänkt att det skulle bli en bröllopsresa men nu fick det bli så. Vi försöker ju få barn så vi hoppas på att jag sak vara gravid när vi gifter oss och då blir det nog inte så mycket resa. Om det dröjer med graviditeten så kanske det blir en långweekend eller nått sånt någon/några veckor efter bröllopet.

• anja1661

vet inte om jag skrivit...men vi kommer åka till sunny beach, bulgarien! vi bara älskar det stället!!
    vi kommer önska oss resebidrag i present så resan bokas då när pengarna börjar trilla in på kontot!
    vi gifter oss ju i maj men resan blir i juni eller juli då ajg pluggar och inte kan vara borta en hel vecka...

gud som jag längtar!!

Svar på tråden Maj 2009 :-)