• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Nalle Puh 40

Vi ska pyssla klart det sista imorgon och skriva kuverten, sen är det bara att vänta tills mitten av januari då vi ska lägga dem på lådan...

• kärleken förde oss samman

Vi har ju redan skickat ut våra inbjudningar och hittills är det bara ett par som tackat nej, de är beräknade att föda dagen innan så de har en giltig ursäkt

Igår handlade vi lite saker till bordsdekorationer, har tänkt ha låga vaser med en stor blomma i som flyter, utan stjälk alltså.
    HIttade billigt på IKEA.

• förstagångsbrud

Ikväll har jag, svärmor och svägerskan varit och tittat och mätt upp festlokalen. Det var jättekul att vara där igen! Nu är den stora utmaningen att fundera ut en lämplig grundmöblering, men det beror ju såklart på hur många som kommer att tacka ja osv. vi vet fortfarande inte riktigt hur många vi vill bjuda...

• Tindragull

Vad skönt att du får hjälp. Jag ska göra mina själv, men har inte heller bestämt mig till 100% hur de ska se ut än... :)
    Fick hem en katalog från calligraphen idag. Tänkte jag kunde få lite inspiration där.

förstagångsbrud skrev 2008-12-27 19:47:12 följande:
    Jag vet inte riktigt hur inbjudningskorten ska se ut än. Det jag vet är att jag ska göra dem själv, skriva för hand och klistra på blommor/figurer på inbjudningarna. Får se lite vad som finns i affären i scrapbooking-väg. En kompis som är duktig på att pyssla ska hjälpa mig.
  • Tindragull

Åh, vad kul!
    Ska ta och ringa den som har hand om vår lokal och boka en dag så vi får komma dit och mäta lite och så...
    Jag har gjort en preliminär bordsplacering och hur borden ska vara, så det kan ju vara bra att veta om det får plats som jag vill ha det. :)

förstagångsbrud skrev 2008-12-29 21:02:27 följande:
    Ikväll har jag, svärmor och svägerskan varit och tittat och mätt upp festlokalen. Det var jättekul att vara där igen! Nu är den stora utmaningen att fundera ut en lämplig grundmöblering, men det beror ju såklart på hur många som kommer att tacka ja osv. vi vet fortfarande inte riktigt hur många vi vill bjuda...
  • anja1661

hua!! har precis kollat runt på vad vi ska beställa för alkohol...vi har beställt en omgång redan och nu e det dax för den andra. denna gång går det loss på 6666kr!!!! förra gången blev det ca 4000kr!
    shit vad mycket!!!
    hur mycket lägger ni andra som ska ha alkohol på bröllopet??
    vi har räknat stort men jag trodde inte att det var SÅ stort!!!

nu ska jag sätta mig och knåpa ihop ett info blad som skickas med inbjudningskorten.

• Nalle Puh 40

Anja1661: Vi lägger 0 kr på alkohol

• Tindragull

Vi lägger inte mycket alls.
    Åker till tyskland och handlar och så kommer vi köra självkostnadspris i baren.
    Tänkte hålla ner konsumptionen och slöseriet lite på det viset. Sen det som blir över...säljer vi vidare.
    Så alkoolen kommer kosta oss stort sett ingenting.

anja1661 skrev 2008-12-30 13:51:14 följande:
    hua!! har precis kollat runt på vad vi ska beställa för alkohol...vi har beställt en omgång redan och nu e det dax för den andra. denna gång går det loss på 6666kr!!!! förra gången blev det ca 4000kr!shit vad mycket!!! hur mycket lägger ni andra som ska ha alkohol på bröllopet??vi har räknat stort men jag trodde inte att det var SÅ stort!!!nu ska jag sätta mig och knåpa ihop ett info blad som skickas med inbjudningskorten.
  • Arla79

Här har det pysslats med inbjudningskorten hela kvällen
    21 st är helt färdiga så det är några kvar... Hade hoppats på härligt vinterväder nu när alla är lediga men det är så himla kallt så det knappt går att vara ute Så då får det bli lite pyssel istället

Ang alkoholen har vi räknat med 8000-10000 kr, om det är rimligt eller ej har jag ingen aning om. Vin till desserten har vi iaf bestämt oss för att skippa.

• Maliinka

Vi har just suttit och kollat lite på detta med alkoholen nu ikväll faktiskt. Det blir 315 glas öl/vin/cider, 90 glas avec, 231 glas alkoholfritt samt en himla massa läsk... På ett ungefär! Vi har ännu inte räknat ut vad det kan tänkas gå på, men jag hoppas att det inte blir så mycket eftersom vi köper i Tyskland... Vi ska sätta oss på torsdag igen och räkna närmare på budgeten. Ni som har handlat i Tyskland, kommer ni ihåg ungefär hur mycket alkoholen kostade där?

Vi ska bjuda på dryck efter middagen också, men sambon vill begränsa det till max 3 öl/cider/vinglas per person... Jag tror att det är för lite, vad tror ni? Iofs finns det väl också de som inte dricker något mer efter maten alls. Hur mycket alkohol räknar ni med att gästerna dricker per person, efter middagen?