• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Hemlig2009

Och jag hoppas att jag snart har slut på mina klänningsbekymmer.

Ska prova idag en gång till på ett ställe som då förhoppningsvis fått in 2009 års modeller. Men imorgon ska jag prova KIK-klänningar. Vet att jag fått tips om det här innan när jag förklarat min drömklänning och nu ska jag ta mig till en butik. Mina förväntningar är dessvärre väldigt höga! Risk för besvikelse alltså...

• anja1661

jag har fått hem min klänning nu!! bilder finns i galleriet!
    jag är sååå lycklig och nöjd med den!

nu när jag har den hemma så kan jag inte förstå varför en del lägger multum med multum pengar på klänningen när man kan få den sååå billig och bra från kina!

jag vill att det ska bli maj nu!!! vill bära min klänning för alltid!!! det måste väl vara okej?? hihih...

• anja1661

oj jag glömde skriva om tärnklänningen som oxå är helt perfekt!!! lyxigt mörk/vinröd med pärlor på bröstet och korsettsnörning bak. så vacker!!
    på söndag träffar ajg min tärna (syrran) så då får hon se den. hon kan inte prova den då hon e gravid...men hon får se skönheten! det kan man leva på ett tag kan jag lova!

hoppas alla ni andra som letar hittar eran drömklänning!

snart är det maj!!! (nästan iallafall)

• Nalle Puh 40

Anja1661: Jätte fin, känns skönt när man har den hemma så man kan börja titta efter detaljer, skor och underkläder istället.

• Hemlig2009

Ja!!! Jag hittade en klänning idag! Kände mig precis så speciell som jag önskade, ville inte ta av den! Yes!

• fröken sjunfors

...och jag har hittat min också!! www.millybridal.com/store/comersus_viewItem.asp&Type=Custom&idCategory=50

Ska beställa den så fort lönen o så har kommit tror jag Tror fasiken inte jag kan hitta en sådan för det priset i Sverige.. Man får väl vara jädrigt noggrann när man måttar sig istället

• Hemlig2009

Den jag hittade var inte alls den typen av klänningar jag tittat på nätet. Så ett tips är andå att gå ut och prova. Man kan bli mycket förvånad.

• fröken sjunfors

Kan tänka mig det.. Nu är det bara så att vi har fått en lite stramare budget, lån på huset och en elräkning vi inte alls hade räknat med så det blev helt plötsligt lite stramare.. Vad gick du ge för din klänning? Köper man från Kina så kommer man undan väldigt billigt tror jag.. Iallafall i de butiker jag har kikat i..

• Hemlig2009

Ja, jag menar att du ska beställa från Kina men kanske kolla runt så modellen är rätt.

Jag hade väldigt svårt att hitta en klänning eftersom jag gjort denna resan tidigare (tyvärr). Och jag hade då en klänning med drapering och "öppen kjol", dvs exakt sån typ som är poppis nu. Så min sambo sa att "finns det bara en enda klänning du känner dig fin i så är den ju billigast". 6900 kr + ev. 300 kr för ändringar som behövs blir det nu. Jag vet ju hur det ska kännas när man hittar den rätta klänningen, och jag ville inte missa den känslan nu. Hade nästan gett upp men så fanns den där!

• Nalle Puh 40

fröken sjunfors skrev 2008-12-21 11:20:27 följande:

...och jag har hittat min också!! www.millybridal.com/store/comersus_viewItem.a...Ska beställa den så fort lönen o så har kommit tror jag Tror fasiken inte jag kan hitta en sådan för det priset i Sverige.. Man får väl vara jädrigt noggrann när man måttar sig istället
    Jätte fin