• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • vilja76

Vi kommer att ha bådas namn. Han tar mitt som mellannamn och jag hans som efternamn. Egentligen går detta inte men det finns ett kryphål i lagen som gör det möjligt, det blir bara lite krångligare och till en början måste vi ange att vi behåller våra respektive efternamn. Enda kruxet är att om vi får ett till barn så kan hon/han inte få mitt som mellannamn. Men detta spelar ingen roll för oss eftersom vi är KLARA med den biten

• vilja76

Kan kanske tillägga att jag har ett utländskt namn och han ett rätt vanligt svenskt namn.

• LillEm
    vilja76 skrev 2008-12-11 07:52:41 följande:
    Vi kommer att ha bådas namn. Han tar mitt som mellannamn och jag hans som efternamn. Egentligen går detta inte men det finns ett kryphål i lagen som gör det möjligt, det blir bara lite krångligare och till en början måste vi ange att vi behåller våra respektive efternamn. Enda kruxet är att om vi får ett till barn så kan hon/han inte få mitt som mellannamn. Men detta spelar ingen roll för oss eftersom vi är KLARA med den biten
    Vilken smart idé! Jag hoppas att du förstår att jag inte menade att utländska namn är sämre . Jag tycker bara att son-namnen har fått stämpeln som tråkiga och alltför vanliga.
    Ha det bra
    / LillEm
  • vilja76
    LillEm skrev 2008-12-11 08:36:14 följande:
    Vilken smart idé! Jag hoppas att du förstår att jag inte menade att utländska namn är sämre . Jag tycker bara att son-namnen har fått stämpeln som tråkiga och alltför vanliga.Ha det bra/ LillEm
    Nä, det har aldrig ens slagit mig att du skulle ha menat ngt sånt Skrev vad det var för sorts namn eftersom alla andra verkar ha gjort det.... Ha en bra dag!
  • vilja76

Jag tycker oxå att sson-namnen har fått en tråkstämpel alldeles i onödan, det är fina namn

• SweetSun

med deen hastighet som folk byter ut sina sson-namn så lär de bli riktigt ovanliga i framtiden

Jag byter ut ett sson-namntill ett annat =P

• kärleken förde oss samman

vi har varsitt son-namn och ingen vill ta den andres.
    Jag mest för att jag har "gjort mig ett namn" med mitt, plus att om vår son ska byta (han heter också mitt nu) så kommer det låta som ett enda efternamn.
    Han skulle nämligen heta Alex Andersson =Alexandersson...
    Han heter inte Alexander utan är döpt till Alex.
    Löjligt kanske en del av er tycker men så känner jag just nu.

• LillEm

kärleken förde oss samman skrev 2008-12-11 13:05:35 följande:

vi har varsitt son-namn och ingen vill ta den andres.Jag mest för att jag har "gjort mig ett namn" med mitt, plus att om vår son ska byta (han heter också mitt nu) så kommer det låta som ett enda efternamn.Han skulle nämligen heta Alex Andersson =Alexandersson...Han heter inte Alexander utan är döpt till Alex.Löjligt kanske en del av er tycker men så känner jag just nu.
    Nej, det är inte löjligt, man ska ju göra som man själv vill. Det finns ju inget rätt eller fel. Personligen tycker jag att det är alldeles för många på BT som vill tala om för andra vad som är rätt eller fel. Huvudsaken är att man själv är nöjd.
    Jag slog bara ett slag för sson-namnen som inte ska föraktas trots sin "Svensson"-stämpel .

Kram på er alla.
    Ni är bäst för att ni är unika.
    / LillEm
  • Nalle Puh 40

Kan nog stämma fast jag tycker sonnanm är lite tråkiga faktiskt och kul att föra ett släktnamn vidare...

• fröken sjunfors

Hur går det för oss maj-brudar? Varit lite tyst nu det senaste

Själv är det jättesegt här.. Börjar få panik för klänning, hittar ingenting i min smak Men tänkte pallra mig till göteborg nån helg och leta där, de har nog bättre utbud än i borås

Förresten.. hur hittade ni eran VF? Vi har ju ingen än, har bara fått höra att vi får en när det väl är dags. Vi ska visserligen ringa och pratas vid nu snart, men jag undrar ifall ni hade någon i tanke från början eller om ni bara klickade med den ni träffade?