han vill inte..
Min sambo o jag var ihop i 5 år innan han friade. Jag tog upp det då och då för att kolla läget o hinta lite men han gjorde klart att det var han som skulle fria och han ville fria ett år innan vi skulle gifta oss för han ville hålla på traditionerna.
Hade ärligt talat gett upp hoppet, vi var på en romantisk långresa under hösten och läget var perfekt men ändå inget.. Sedan friade han hemma, out of the blue, SUPERromantiskt och jag blev heeelt swept off my feet. Men sedan har det tagit stopp då.. han som varit så traditionstokig tycker nu att vi kan vänta ett par år. Samtidigt vill han ha barn.. jag har inte drömt om ett bröllop med en unge att ta hand om (eftersom han knappast lär ta det ansvaret att se efter barnet den dagen) - nu låter jag kanske självisk, men det är inte så jag tänkt mig det hela i alla fall (ni har väl sett Vänner när Monica säger till Ross att Emily har planerat hela sitt liv för bröllopet och han inte har fattat hur stort det är??)
Jag vill kunna njuta av mitt bröllop utan att behöva ta ansvar för andra.. bara den dagen..
I alla fall, så pratade vi lite smått i somras om att, jaa, vi kanske skulle börja kika runt lite.. jag blev eld o lågor, mailade runt till en massa olika ställen man skulle kunna gifta sig på, letade lokaler etc. Han brydde sig inte.. Jag gav upp.. sedan för ett par veckor sedan började vi prata om det igen - och samma sak igen.. nu har vi pratat om det ikväll och han vill bara inte.. han säger "kanske", men han vill ha barn först.. Jag blir så besviken.. Jag vet ju vem det är som kommer få springa efter ungen (och jag är inte redo att skaffa barn just nu,har precis fått ett nytt jobb jag vill sätta mig in i) medan han har skitkul med sina kompisar..
Sambon vill inte vara i centrum - jag gillar inte heller att vara i centrum,men just den dagen.. den enda dagen man står i centrum vill jag iaf få vara där..
nää... visste inte ens om jag skulle publicera detta men vill se om andra har (har haft) samma situation.. hur löste ni det?
(ni tycker säkert jag är helt knäpp i huvudet men men).. just nu så känns det som om jag kommer få radera kontot här ändå.. ingen ide att vara medlem om det aldrig kommer komma på tal..