• Saralainen

Hur valde ni bröllopsdag?

Hejsan!
    Hur valde ni vilken dag ni vill gifta er?
    Jag ringde kyrkan igår och hade hoppas på att dom bara hade en tid kvar på hela sommaren så jag slapp välja men så var inte fallet =)
    Jag skulle vilja gifta mig 30 maj...tycker maj är en fin månad och det är bara 8 månader kvar...känns bättre än 12 månader =) Men så e det ju vädret!!!
    Suck.
    Hur har ni resonerat?
    Kramar från mig!

• Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?
  • lolca

Maj är en underbar månad! Vi pratade om maj, men så gick det inte att boka kyrkan vi ville ha till nästa år förrän den 1 oktober i år.

Så min sambo fick fria händer att bestämma dag! Urbra, då slapp jag! =) Han valde den 23 maj, det är nästan på dagen 4 år sedan vi träffades. Sen att jag är ledig torsdag och fredag innan är ju inte helt fel.

• Pippirull

Vi valde att ha Bröllopet på vår 1-åriga förlovningsdag. Eftersom vi gifter oss utomlands så behövde vi inte anpassa oss efter kyrkan osv...

• sanan

vi valde den 15 augusti eftersom det var den dagen som var närmast våran 4 årsdag. Vi blev tillsammans den 14 augusti 2004 och förlovade oss den 14 august 2005, jag blev friad till den 14 augusti 2006 och sedan så fyller jag år den 15 fast maj..så siffrorna skulle bli samma..

• IMittEsse
    gottelina skrev 2008-11-11 12:45:16 följande:
    Saralainen: Den 22 maj är den statistiskt sett solsäkraste dagen på hela året. Hela Maj har ju varit fint de senaste åren.
    Jippi!! Då räknar jag kallt med strålande sol, skön temperatur och ljumma vindar när vi minglar runt i fruktträdgården fredagen den 22 maj nästa år!
  • puppis

Vi har valt sveriges nationaldag 6/6 2009 för att vi då alltid kommer att vara lediga på vår bröllopsdag!

• älskarlivet

Ja, fast vi vill kunna åka direkt därför gifter vi oss 13/6, då avslutningen är veckan innan!

EmMa09 skrev 2008-11-11 17:32:08 följande:
    jaha, vi måste ta våra 4 veckor när förskolan är stängd och då kommer vi att åka, men veckan efter bröllopet tar vi några dar/en vecka med betalning(den femte semsterveckan)jag tycker ni kan gifta er när ni vill o ta resan när ni är lediga!
  • pavar

Samma som oss=)

Var skall ni gifta er?

puppis skrev 2008-11-11 19:51:39 följande:
    Vi har valt sveriges nationaldag 6/6 2009 för att vi då alltid kommer att vara lediga på vår bröllopsdag!
  • gosbruden

Vi ska gifta oss på vår årsdag, då har vi varit tillsammans i 8 år

• Fjälbacka 2009

Vi gifter oss 13 juni. på dagen året efter han friade :)

• altervattnet

Vi valde långfredag eftersom vi båda kan vara lediga på skärtorsdag samt att det var lagomt långt bort.

Efter bröllopet, dvs på måndagen ska vi ta vårt pick o pack och dra till fjällen och fiska och köra skoter. Blir väl inte våran riktig bröllopsresa men en "mini-bröllopsresa" och i april är det inte så fasligt kallt i fjällen.

Så... vi valde rent praktiskt :)

Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?