• Saralainen

Hur valde ni bröllopsdag?

Hejsan!
    Hur valde ni vilken dag ni vill gifta er?
    Jag ringde kyrkan igår och hade hoppas på att dom bara hade en tid kvar på hela sommaren så jag slapp välja men så var inte fallet =)
    Jag skulle vilja gifta mig 30 maj...tycker maj är en fin månad och det är bara 8 månader kvar...känns bättre än 12 månader =) Men så e det ju vädret!!!
    Suck.
    Hur har ni resonerat?
    Kramar från mig!

• Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?
  • älskarlivet

Ok, men är ledigt för dig då ledigt utan lön? Så är det för oss om vi vill ta ledigt nämligen.. Och då rycker väl 1200 kronor om dagen..

EmMa09 skrev 2008-11-11 15:36:20 följande:
    jag arbetar på en förskola så jag kan inte heller ta ledigt mitt i terminen, men jag tar ledigt några dar efter bröllopet då vi åker på en weekend, sedan tar vi bröllopsresan till semestern!
  • Snäckan08

Va?? Men ni måste väl kunna ta semester som vanligt i maj med (med betalning så klart)

Vi ska gifta oss i maj och ska 3 veckor då. Vi har sparat lite semester i år så vi kan ta 4 veckor på sommaren med

• älskarlivet

Nej, som lärare får man inte ta semester under terminen! Då måste man ta tjänstledigt utan lön! Vår semester kan vi bara ha på sommaren, 5 veckor, alla andra veckor som vi är lediga i samband med lov är injobbad tid!

Snäckan08 skrev 2008-11-11 15:44:21 följande:
    Va?? Men ni måste väl kunna ta semester som vanligt i maj med (med betalning så klart)Vi ska gifta oss i maj och ska 3 veckor då. Vi har sparat lite semester i år så vi kan ta 4 veckor på sommaren med
  • pavar

Vi har valt 6 juni , för att då kommer man alltid vara ledig på sin bröllopsdag ,då 6 juni är Sveriges nationaldag=)

• agtiwi

Min m2b bestämde datum, troligtvis efter hur hans semester ligger.

• EmMa09

jaha, vi måste ta våra 4 veckor när förskolan är stängd och då kommer vi att åka, men veckan efter bröllopet tar vi några dar/en vecka med betalning(den femte semsterveckan)

jag tycker ni kan gifta er när ni vill o ta resan när ni är lediga!

älskarlivet skrev 2008-11-11 15:37:21 följande:
    Ok, men är ledigt för dig då ledigt utan lön? Så är det för oss om vi vill ta ledigt nämligen.. Och då rycker väl 1200 kronor om dagen..
  • anja1661

vi ville ha i maj då det är en fin vårmånad med grönska, fräscha blommor och förhoppningsvis fint väder!

datumet blev 9/5 för att det var lite kul....vi träffades 5/9 så vi vänder lite på det hela!

• J D
    Snoris skrev 2008-09-30 09:04:41 följande:
    Vi förlovade oss 8/8-98 (på våran 1½års dag) så därför var det självklart för våran del att gifta oss just 8/8-09. Vi har då varit ihop i 12½ år.
    Och vi förlovade oss 8/8-08 och gifter oss samma datum -09. Vi ville gifta oss inom ett år efter förlovningen och helst i augusti eftersom vi tror mer på vädret då samt inte skulle ha hunnit planera allt på mindre än 12 mån.
  • Heloise

Vi valde juli för att alla vi känner har gifta sig i Aug, vi var först inne på Sep men eftersom m2b är lärare så passar Juli bättre då kan vi sticka iväg på 1:a smekmånaden( 2: jullovet året efter). Se så började vi prata om att gifta oss i maj och då kändes juli lagom långt borta, datumet ( 25) valde vi för att det var sista helgen i juli. Lokal och kyrka var ledig dessutom.
    Men har nu kommit på att vi gifter oss 40 år efter mormor och morfar( låtsasmorfar) så det känns kul.

• kalevala

vi gifte oss på våran 11 års dag...........

Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?