• Saralainen

Hur valde ni bröllopsdag?

Hejsan!
    Hur valde ni vilken dag ni vill gifta er?
    Jag ringde kyrkan igår och hade hoppas på att dom bara hade en tid kvar på hela sommaren så jag slapp välja men så var inte fallet =)
    Jag skulle vilja gifta mig 30 maj...tycker maj är en fin månad och det är bara 8 månader kvar...känns bättre än 12 månader =) Men så e det ju vädret!!!
    Suck.
    Hur har ni resonerat?
    Kramar från mig!

• Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?
  • celtic

Vår årsdag är alla hjärtans dag, och när det inföll på en lördag nästa år så var valet lätt. Då har vi varit tillsammans 4 år, har alltid velat ha vinterbröllop också.

• gottelina

Saralainen: Den 22 maj är den statistiskt sett solsäkraste dagen på hela året. Hela Maj har ju varit fint de senaste åren.

• Tattoo82
    MhjärtaE skrev 2008-11-11 11:56:31 följande:
    vi gifte oss 24/7 bara för att vi älskar varann 24 tim om dygnet 7 dar i veckan...
    Va fint!
  • SM09

Vi var inne på att gifta oss till pingst 2009 (30 maj) men fick lov att tänka om då "vår" festlokal redan var uthyrd. Vi har vår års/förlovningsdag den 30 april, men 2009 är det en torsdag så det fick bli lördagen efter, de 2:a maj istället. Bra för att man har två dagar ledigt innan. Kanske lite långsökt, men så tänkte vi.
    Tror att det kommer bli superbra i alla fall. Dessutom så har man hela sommaren kvar, skulle vi gift oss i tex. Augusti så hade jag ju bara gått och väntat och väntat.

• älskarlivet

Vi gifter oss 13/6 och det var mer för att vi vill gifta oss på sommaren, men inte så sent så att alla har semester. Sen vill vi åka på semester ganska omgående och det kan vi inte om vi t.ex. gifter oss i maj eller mitten av augusti!

• Villemoa

Vi har vår förlovningsdag den 30 april och nästa år blir det fem år sedan vi förlovade oss så då tänkte vi först gifta oss samma datum men så kom jag på att det är en torsdag så det gick ju inte. 2 maj blev nästa förslag men då var festlokalen uthyrd så det blir 25 april istället.

• Norrlandstös

Vi var först inne på september, sedan augusti och sedan blev den juni. Veckan efter midsommar, då solen står högt och det är ljust. Och innan allas semestrar så att så många som möjligt kan komma. Vi hade inget datum att sikta på, men när vi "bara bestämde oss" blev det toppen. Nu kan jag inte tänka mig ett annat datum. Skitsamma om det ösregnar! Kommer bli världens finaste dag ändå :)

• EmMa09

vi ville gifta oss på våren, och maj känns som den bästa vårmånaden! sen blev det efter ledigt datum!

• älskarlivet

Men hur gör ni som gifter er på våren eller så? Tar ni semester direkt? Jag kan ju inte ta semester, för jag är lärare, därför blev det 13/6 för oss för då har jag sommarlov..

• EmMa09

jag arbetar på en förskola så jag kan inte heller ta ledigt mitt i terminen, men jag tar ledigt några dar efter bröllopet då vi åker på en weekend, sedan tar vi bröllopsresan till semestern!

älskarlivet skrev 2008-11-11 15:33:43 följande:
    Men hur gör ni som gifter er på våren eller så? Tar ni semester direkt? Jag kan ju inte ta semester, för jag är lärare, därför blev det 13/6 för oss för då har jag sommarlov..
Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?