• Saralainen

Hur valde ni bröllopsdag?

Hejsan!
    Hur valde ni vilken dag ni vill gifta er?
    Jag ringde kyrkan igår och hade hoppas på att dom bara hade en tid kvar på hela sommaren så jag slapp välja men så var inte fallet =)
    Jag skulle vilja gifta mig 30 maj...tycker maj är en fin månad och det är bara 8 månader kvar...känns bättre än 12 månader =) Men så e det ju vädret!!!
    Suck.
    Hur har ni resonerat?
    Kramar från mig!

• Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?
  • Fenixx

tja nuförtiden så kan man nog aldrig veta säkert med vädret oavsett månad. så jag tycker ni absolut ska köra på maj om du helst vill ha det.
    ett fint vårbröllop är aldrig fel.

• Saralainen

Nä så resonerar faktiskt jag också =)
    Blir det en fin dag i maj så kommer det vara jättevackert.
    Usch va svårt detta var =)

• chamor

Maj är fint och hade nog alltid föreställt mig det men vi tog augusti för det var mer löner att spara på (gifte oss 6 månader efter frieri) och för att min familj som bor utomlands inte kunde komma inann augusti. Vädret var ju piss nästan hela sommaren men våren finare så ja vet inte hur man ska resonera? :P

• didis

För oss var det enkelt - vår 20årsdag inföll på en lördag!

Så 14 mars 2009 är det dags

• Snoris

Vi förlovade oss 8/8-98 (på våran 1½års dag) så därför var det självklart för våran del att gifta oss just 8/8-09. Vi har då varit ihop i 12½ år.

• Tea80

HAde först tänkt sen sommarbröllop för att jag gillar sen somamren...men nu lutar det åt maj när vi har vår årsdag...

• mikaels

Hej!
    Vi tänkte förra sommaren, men eftersom jag fått nytt jobb blev det svårt..Blir 3 januari 2009, då kan vi åka på semester direkt efter..perfekt. Sverige är så ostadigt väder alltid så tycker inte månad spelar roll..4 månader till planering

• Superälsklingen

vi har inte bestämt när vi ska gifta oss än men jag funderade kring 10 juli 2010 eftersom det skulle var våran 3 årsdag. men sen var det en arbetskollega som påpekade att vi då skulle få samma årsdag som bröllopsdag och alltså en dag mindre att fira/mysa på. nu behövs det ju ingen årsdag eller bröllopsdag för att vi ska ha det mysigt men det är lite roligt att planera något speciellt för varandra och då är det ju skoj om det finns fler dagar att fira. så det blir nog inte det datumet.

• Myrmor

Vi tänkte ha ett vinterbröllop, men så var maj så himla vackert förra året (finare än alla sommarmånaderna, getingfritt och mysigt), så majbröllop blir det! (Sen tog vi den enda majlördagen som var ledig på stället vi vill vara på).

• MhjärtaE

vi gifte oss 24/7
    bara för att vi älskar varann 24 tim om dygnet 7 dar i veckan...

Svar på tråden Hur valde ni bröllopsdag?