• anja1661

vinsajten.com???

hejhej!
    snubblade över en toppensida där jag tänkte handla all alkohol till vårt bröllop. www.vinsajten.se
    e det nån som handlat härifrån? hur funkade det?

för priserna e ju helt oslagbara!!!!

• Svar på tråden vinsajten.com???
  • Mumriks blivande fru

Oj, herre jissenes Det var inte lite det! Ska definitivt ta mig en titt där när vi bestämt lite närmare vad vi ska ha för mat.

• anja1661

nu har vi hämtat ut vår beställning och e sååå nöjda! kunde inte bli bättre!! vi kommer göra en till beställning när det närmar sig lite mer....

jag ska för skojs skull räka ut vad vi sparade på att handla här istället för på systemet.

• anja1661

nu har jag räknat och kommit fram till att detta som vi, inkl frakt betalade 4200kr för hade kostat 7582.50kr på systemet!!!
    vi sparade 3382,50 denna gång!!!

ojojoj....att man inte visste om denna sajt tidigare!
    hursom helst så e det ju bra att man vet om den nu!!

hoppas jag hjälpt nån i sin osäkerhet ang detta!

• styrbord

Helt otroligt vilken prisskillnad! Jag kommer absolut handla därifrån! Stämmer det då att ni betalade 600kr i frakt?

• ElinPierre

Det lär ju vara bra att kolla upp.. Vi hade tänkt oss en tysklandsresa men bor lååååångt bort, så detta kanske sparar in ju!

• anja1661

japp, vår frakt, som de räknar på antal kilo, gick på 670kr.

• Mumriks blivande fru

Det är ju helt galet bra! Då ska vi beställa champagnen där

• styrbord

anja1661: tusen tack för infon! Känns mycket tryggare att pröva den här sidan efter att ha hört dina erfarenheter! Ska defenitivt handla därifrån när det närmar sig...!

• anja1661

var så lite så! nån måste ju vara först!

• ElinPierre

Måste bara fråga: Är det helt lagligt?

Vill gärna ha koll på det innan jag vågar.. :o)

• Ja09

Jag funderar på att beställa därifrån. Är det någon risk att tullen beslagtar ölen eller dyl?

• anja1661

lagligt så vitt jag vet. du som köpare ska ju anmäla till typ skattemyndigheterna eller nåt om skatten i sverige. den tyska skatten är inkluderad i priserna.

• anja1661

JA09: jag mailade och ställde just den frågan innan jag vågade beställa. till svar fick jag att de sänder ca 1500 ordrar per vecka och INGET har hittills fastnat i tullen!! man får väl ta det med en nypa salt då hon vill att man ska beställa av dem, men vi klarade oss!

• Munchkin

Länken leder bara till en länksamling inte till en butik......?

• Arla79

Det är för att det ska vara som i rubriken på tråden: www.vinsajten.com

Munchkin skrev 2008-09-23 19:58:44 följande:
    Länken leder bara till en länksamling inte till en butik......?
  • Munchkin

aha det förklarar ju en del *S*

• vintjej

Man ska definitivt anmäla till skattverket och betala in skatten. Blir väldigt dyrt om tullen ens flaskor.

Svar på tråden vinsajten.com???