Varför har ni valt den dag ni valt?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
Jenli; pa min fodelsedag ;)
Jag ska tanka pa er da!!
Vi valde datum efter hur vi kunde aka ifran foretaget.... Sa den 26 Juli i ar, blev vi man och hustru =)
Vi förlovade oss 070707 och gifte oss 080808. Kul med datumen, och eftersom vi hade ett litet bröllop enbart för familjen så passade fredagen den 8/8 bra. Om man har en stor fest på kvällen brukar väl annars lördagar vara brukligt. Åttorna är också bra eftersom de symboliserar evigheten. Och min man lär aldrig glömma av vår förlovnings- och bröllopsdag
vi valde 080808 dels för att det var ett roligt datum, men främst för att vår lilla tjej fyllde 3år just den dagen.
sen hon fick en lillebror i mars har hon kännt sig mindre viktig. givetvis är inte så fallet. Men hon kännde sig totalt överlycklig och superviktig när hon först fick kasta blommor i kyrkan. Sen fick en helt egen tårta(det fick ju ingen annan) Sen 120 pers som sjöng för henne.
Dagen efter öppnade hon presenter i flera timmar
vi (läs JAG) valde 090725 men det var egentligen tänkt 090723 för det är hans födelsedag.. tycker att det är ett bra datum att gifta sig på och han borde ju kunna minnas bröllopsdagen om det är hans födelsedag med =)
men det med datum har inte blivit alls som det skulle ens från början -tanken var att vi skulle förlova oss även den 23juli (2004) men omständigheterna var inte på min sida (jag som frågade honom..) så det blev den 22juli istället och nu blir bröllopet den 25 för att det är en lördag år 2009... det är vår historia =)
Vi har valt den 5 september 2009. Anledningen är för att vi egentligen ville gifta oss i augusti, men det var helt fullbokat då. Så istället för att vänta ett år till (kommer att gifta oss 18 mån efter frieri) tog vi den lördag som var närmast augusti. =) Nu känns det jättebra, med tanke på det vädret som har varit i augusti i år. =D
vi ska gifta oss den 24/4-2010
Vi har varit förlovade tio år den 26 april 2010 och eftersom det inträffar en måndag så tog vi det närmaste lördagen och det blev då den 24/4.
Jag valde vårt datum 16 december, för att det var ca ett halvår framåt i tiden, när vi(jag...)bestämde oss för ett giftermål.
Datumet var en lördag, och på min 35-årsdag, sedan så älskar jag vintern!
Hade hoppats på ett vackert snötäcke, rimfrost i trädena, men fick en strålande vacker dag med plusgrader, utan en enda snöflinga...
Så jag ska inte klaga, men lite grämer det mig att min härliga vita lurviga jacka, knappt kom till användning...
Vi valde datumet 18/10 eftersom kyrkan och lokalen var lediga då... Gillar höst-bröllop och vi träffades i oktober, förlovade oss i oktober och nu ska vi gifta oss i oktober! Det blev ju rätt bra även om jag skulle viljat ha det liiite tidigare för att undgå ruskvädret. (augusti-sept var det tänkt från början.)
när vi bestämde oss för ett vinterbröllop så ville jag ha i februari för det är störst chans för snö här vi bor. Så jag kollade kalendern och såg att 14.2 infaller på en lördag så det fick bli det. Annars så skulle jag ha valt 6.12 men jag ville ha en säkrare månad. (6.12 är finlands nationaldag så man skulle alltid vara ledig på bröllopsdagen och så är det min morfars födelsedag)
Vi gifter oss den 8 oktober i Sv kyrkan i NYC, för oss var det inget val...vi fick ta den dagen som var ledig. Sedan märkte vi att datumet blev 08.10.08...det är ju lite kul.
Ville egentligen gifta oss i maj, för att det är en så fin månad.. men vi tyckte att det var för länge att vänta ett helt år (började alltså prata om bröllop i maj i år) .. så vi bestämde oss för oktober istället.
18 oktober tog vi för att det kändes bra.. :P Sen visade det sig att det är min mormor och morfars bröllopsdag.. så då kändes det ännu mera rätt! :)
Jag tänkte ha semester hela aug och då satte vi datumet 15 aug och är ledig två veckor innan och två veckor efter helt perfekt !
Vi valde 8/8 -08 just därför det är lite VÅR dag! Vi träffade nämligen första gången en sen kväll som hunnit bli tidig morgon 8/8 -04! - Vi förlovade oss 8/8 -05 så när 080808 närmade sig så kändes det helt naturligt att vi skulle gifta oss just då!
Vi träffades ansikte mot ansikte första gånge 15 juni 2007, känns bara helt rätt att gifta oss den 15 juni 2009 fast det är en måndag =0)
Vi träffades för första gången 011122 och ska nu gifta oss 081122 Perfekt med samma datum. Har jag tur kommer min m2b att kunna komma ihåg datumet....
Läste förresten i ett repotage att det finns vigselringar där man programmerar in bröllopsdatumet i ett chip i ringen och varje år dagen innan höjs tempraturen på ringen så att det bränns lite så att mannen ska påminnas om vad det är för dag...
kan ju vara nåt att prova om man har en förvirrad m2b hi hi