Varför har ni valt den dag ni valt?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
Vi ville gifta oss i juni då vi förlovade oss........och över en helg eftersom vi ska göra det utomlands.
Vivalde mellan 6 juni och 20 juni men endast den 20 fanns ledig tid!
Den 13 hoppade vi över för jag gillar mer jämna tal
jag är från asien och hemma slåss nästan alla brudpar för ett bra datum (bra = ger tur och lycka). jag ville absolut ha 080808....om vi giftade oss hemma skulle det var omöjligt. nästan alla kyrkor och lokaler redan fullbokad 2 år innan.
9e augusti var enda datumet som våra familjer kunde vara hemma samtidigt då de är utspridda över jorden. ville ha 2a men men
Hej! Vi har 10 årsjubleum imorgon torsdag och firar det med att bli Herr och Fru på lördag!!!!!!!!!!!!!!
Där har ni anledningen till vårt val av datum........
Vi ville gifta oss i december och då fanns det tre lördagar innan jul att välja på, 13 vill jag inte gifta mig, 20 tyckte vi var för nära jul, vi skulle aldrig få semester båda två de dagarna eftersom vi båda två är sjukhuspersonal. Så det blev den 6 vilket passade jättebra för att vi förlovade oss den 6 juni! Också hinner vi med 2 veckors semster i samband med bröllopet!
Jag hade halvt på skämt antytt att skulle vi gifta oss så fick det allt bli innan mitt körkort gick ut i början av september. Så när sambon friade på alla hjärtans dag i år kändes det naturligt att välja 080808 som ju också ska vara en turdag. Dessutom förlovade vi oss den 5/5 (dock inte -05 utan 07) så det är ju lite kul att ha två "dubbeldatum".
Vi valde midsommarafton eftersom vi träffades då år 2000, förlovade oss på midsommar 2001 och vår första dotter föddes på midsommar 2005. Därför kändes det bara helt naturligt att välja just midsommar 2009.
Vårt datum var av den praktiska sorten. Vi ville gifta oss på Gotland i augusti. Juli brukar vara så osäkert med vädret, tycker augisti brukar vara bättre (fast det stämde ju inte i år men som tur var gifte vi oss i fjol). Andra veckan i augist ville jag inte ha det, det är medeltidveckan då och svårare med tranporter och boende. Dessutom är det ganska poppis att gifta sig på ön då så det skulle kanske vara svårt med frisör och blommor och så. Första helgen gick inte heller för då är pappa alltid upptagen och jag såg ingen anledning att be honom ändra sina planer. Så vi tog helgen den första helgen i augisti som var okej och det var den 18/8. Helt romantiskt och helt utan betydelse.
Min m2b friade 6/9 2007, först tänkte vi bröllop år 2009, men kom på att vi inte ville vänta så länge och när det visade sig att den 6/9 2008 var en lördag var valet inte svårt! Vi gillar dessutom att ta sen semester, så det blir perfekt att sticka på bröllopsresa direkt efter! Längtar!
Vi hadde først valgt 29 august 2009, men så var presten vi ville ha på ferie, så da ble det maj, for da slipper vi å vente 1 år... det ble 23 fordi vi ikke kan den8 og da var det abtre ledig 1 dato igjen på lokalet vi ville ha.