Varför har ni valt den dag ni valt?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
Vi har funderat på att gifta oss i December nästa år för att det är en så mysig tid innan jul. Får lite olika kommentarer från omgivningen och då mest negativt. Tex att folk varken har tid eller råd med bröllop innan jul, det kan bli snöstorm, många ställen har stängt för julbord... osv osv...
Har ni skickat ut inbjudningar och så? Verkar folk positiva till bröllop i december?
Vi gifter oss på våra 11-års dag 14 feb 2009..
Det vart lite kul eftersom det är alla hjärtans dag och hur ofta händer det att den inträffar på en lördag? :)
vi ville gifta oss på hösten, när det fortfarande är lite värme och inte alltför stor risk för regnrusk (vi får väl se nu...) och september ligger bra till. Så kollade upp vilka helger som var "lediga" och inte skulle krocka med någon i familjen hade sin födelsedag på samma dag. Så den 20 sept blir det!
Anna Panna: Vad synd att du fått sådana reaktioner! Vi har inte fått några negativa reaktioner alls, iaf har de inte sagt det till oss. Vi brukar aldrig ge varandra dyra julklappar i min släkt och har alltid knytkalas på julafton, så det är inte nån särskilt dyr högtid för oss, kan kanske bero på det, jag vet inte. Men alla har istället tyckt att det ska bli jättemysigt och att det är bra att ha något så roligt att se framemot under vintern. Hade dock i åtanke att inte ha bröllopet allt för nära själva julafton eftersom vissa släktingar måste resa mycket långt för att kunna vara med. Hoppas det löser sig och att alla kan se till att glädja sig för er skull istället! När det gäller middagen så bokade vi en lokal där man kan ha med egen mat så slipper man problem med julbordssäsongen... =)O snöstorm blir det ju sällan här i Malmö =)
Vi hade också planer på att gifta oss i september (2005) just för att september är en fin månad, men sen blev jag gravid och planerna lades på is.
När det äntligen blev aktuellt med bröllop så ville min man gärna ha 080808 "för om man lägger en åtta ner så är det tecknet för evighet" och vem är jag att säga nej till en sån önskan?
Sen att vi båda är -08:or gjorde ju att det passade extra bra!
Vi hade tänkt oss ett bröllop på sensommaren, hade inget bestämt datum som var viktigt för oss. så vi valde först 31 juli.
men då vi ska ha temabröllop alá medeltid och fick fixat så vi kan ha vårat bröllop ihop med ett riddarsällskap som har uppvisning varje år så blev det en avgörande del för allt, så blir 3e juli istället. Hoppas bara vädret håller sig bra.
sen så är våran förlovningsdag 5e juli så blir ju nära det med.
Vi träffades på alla hjärtans dag (som vargtassa) Gifte oss iår i februari, men på skottdagen.
Min kära sambo friade i slutet av mars i år så då skulle det varit perfekt att gifta oss i slutet av september i år (åtta år efter att vi träffades). Men en barnafödande syster gjorde att vi fick flytta fram till 18/10 så att hon säkert kan vara med.