Varför har ni valt den dag ni valt?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
Ja som rubriken lyder, är lite nyfiken varför ni har valt det bröllopsdatum ni valt och hur kom ni fram till just det datumet?
vi ville gifta oss i maj, så vi sa "första lördagen i maj, sålänge det inte är 1 maj!" så då blev de så, eftersom de e 2 maj då!
Jag har alltid tyckt att det är så vackert ute (ofta Brittsommar) den första veckan i oktober. Så när jag föreslog det för min m2b så nappade han! Därför slår vi till 4/10!
Vi har valt 6 sept mest pga av att min m2b gillar september och att det förhoppningsvis kan finnas lite sensommar värme kvar i luften (verkar ju tyvärr inte så i år).
Du kommer tycka att det låter skitfånigt men faktum är det att vi ville ha ett budgetbröllop och ändå klämma in så mycket som möjligt så det fick bli lördagen den 1:a november för att det är första helgen efter att vi fått yttligare en lön så vi verkligen har råd med allt och äntligen kan slå till.
Beslutet kom fort och därför blev det inget sommarbröllop som vi fantiserat om. Men, så mysigt värre att gifta sig i mörket bland levande ljus *mysfaktor = hög*
Till råga på allt så infaller det omedvetet på alla helgona-dagen.
*Huuuu* vill inte festa efter kl.00.00 den natten (skämt åsido).
Så var det!
socker86: jag tycker inte alls att det är fånigt, själv skulle jag gärna gift mig på midsommarafton men det hade vi inte tid eller ekonomi till för vi kom på i påskas att vi skulle gifta oss denna sommar, och för den delen så brukar det ju alltid vara svinkallt på midsommarafton, så september fick det bli eftersom sambon gillar just den månaden.
påskharen: Åh tack det värmer! Nu känns det genast lite bättre, inte bara vi som "flummar runt" (brist i ordförrådet) med ekonomin och besluten. Ja vi har också kommit fram till att allt blev helt plötsligt så fint med ett bröllop på all helgona mitt i årets mörkaste dagar. Känns så fint att ha en ljuspunkt framöver varje mörka höst.
Ja september är min personliga favoritmånad också. :)
14 februari, vi tänke oss ca 6 månader fram i tiden från det vi bestämde oss. Bläddrade i almenackan och då lös det datumet som en sol (att det sen är alla hjärtans dag är ju bara + i kanten)
vi valde mellan datum i februari eftersom vi flyttar hem från usa i januari. Vi valde mellan 7 och 21 februari, valde faktiskt bort alla hjärtans dag, för att vi ville ha en alldeles egen bröllopsdag, och kunna fira alla hjärtansdag oxå!
Det blev den 7 februari för att vi ville inte vänta till den 21 februari och dels att bröllopsresan som vi bokade i samma veva bara gick att åka på 4 dagar efter den 7 februari, så det passade bra med den 7 februari! :)
plus att vi ville ha ett vinterbröllop, gillar inte sommaren speciellt mycket!
Vi ville ha ett bröllop på vinterhalvåret och på ett datuim som min man kunde komma ihåg =) så då blev det 1/3-08
Vi hade hoppats på snö men det ösregnade hela dagen