• Nalle Puh 40

    Jag ljuger för alla...

    Usch, vad jag mår dåligt att ljuga för alla men vad ska jag göra.

    Nästan alla mina kompisar har fått eller ska ha barn och då kommer ALLTID frågan till mig:

    När ska ni ha barn? Längtar inte du oxå? Blir du inte sugen nu när din bästa kompis är gravid? Börjar det inte bli dags för barn snart? Osv osv...

    Blir så trött och ljuger alltid ihop något som tex: Vill jobba lite först, kostar ju trots allt att skaffa barn... Vill resa lite först och se mig om i världen och det är ju inte så lätt med småbarn... Min sambo läser ju några år till så vi väntar tills han är färdig...

    Men sanningen är att jag längtar så otroligt mycket efter barn och jag ibland börja gråta och speciellt nu när fyra av mina kompisar är gravida och på varenda tjejkväll så blir det barnprat om allt från välling till kolik och där sitter jag som den enda i gänget som inte har barn och nickar lite snällt bara.

    Min sambo vill inte ha barn just nu eftersom han läser men till våren ska vi gifta oss och sen får vi se vad som händer, längtar så...

    Någon mer som varit eller är i samma situation?

  • Svar på tråden Jag ljuger för alla...
  • Duchess

    Jomenduvet... Barn är ju livets mening, och man är inte en komplett människa förrän man är förälder. Allt som sker innan man har barn är tomt och meningslöst. Och de som frivilligt väljer bort föräldraskapet är korkade egoister som borde deporteras.

    Just det. Eller nåt.


    Tooticki skrev 2008-08-26 15:34:27 följande:
    Jag har svårt för detta att kalla en person som inte vill ha barn för bekväm, vi gör alla olika val i livet och människor som blir föräldrar är inte automatiskt bättre människor än de som väljer bort barn. Om hans barn i princip är vuxna är han troligtvis i en annan fas i livet nu dessutom.
  • Tooticki
    Duchess skrev 2008-08-26 16:31:48 följande:
    Jomenduvet... Barn är ju livets mening, och man är inte en komplett människa förrän man är förälder. Allt som sker innan man har barn är tomt och meningslöst. Och de som frivilligt väljer bort föräldraskapet är korkade egoister som borde deporteras. Just det. Eller nåt.
    Moahahahahahahaha!
  • 090208

    Ar tjejer verkligen sa jakla blasta??? Precis sa var min syrra, men sa till henne varje gang att jag inte ar intresserad for jag har ingen aning eftersom jag inte har egna barn och inte vill ha nagra heller. Nasta gang kompisarna vill ses sa tackar du nej, nar dom fragar varfor sa sager du som det ar!! Att du ar barn-befriad och inte intresserad.

    Tycker din man gor ratt som vantar.

    Ryck upp dig darling, och hugg ifran! Sag till polarna att dom ar skit-trista!

  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag känner med dig ts . Själv så vill jag inte ha barn just nu men känner att jag vill ha lite mer ordnat först. När jag träffar kompisar som har barn och de pratar så känner jag snarare det som ett upplyft för jag har mycket att lära mig

    Men jag förstår dig fullt ut att det är definitivt inte lätt när man själv längtar så enormt efter barn och få höra folk tjata Det gör det hela ännu värre.

    Jag undrar även sen när ska folk bry sig om jag skaffar barn eller ej??

    Jag är en plus brud och jag har femtielva gånger fått höra *är du gravid* Och jag har t o m gått så långt att jag har sagt " När jag väl ÄR gravid så ska jag ta mig F*N köpa en sådan j*vla bebis tröja så folk kan sluta tjata...

    ingenjörsbruden :

    haha fy va häftigt att ha en sådan

  • avil

    090208-men saken är ju den att HON VILL o längtar efter barn. Det är ju han som inte gör det... så att säja att hon är barn befriad o inte intresserad är ju bara att ljuga mer......
    ser ingen mening med det!!?

  • Nancy Drew

    Jag förstår inte varför du måste ljuga TS?
    Min första tanke var att du vill "skydda" din man och ditt förhållanden från ifrågasättanden. Är det så?

  • chamor
    Tooticki skrev 2008-08-26 15:34:27 följande:
    Jag har svårt för detta att kalla en person som inte vill ha barn för bekväm, vi gör alla olika val i livet och människor som blir föräldrar är inte automatiskt bättre människor än de som väljer bort barn. Om hans barn i princip är vuxna är han troligtvis i en annan fas i livet nu dessutom.
    Nej det finns ju olika anledningar till att man inte vill ha barn. Men det låter ju som att han, eftersom han inte är "purung" längre och redan har barn att han faktiskt en gång i tiden iaf ville ha barn. Och nu när han vet hur mycket jobb det är så kanske han drar sig mer än han skulle gjort om han var lite yngre. Men det är ju mina spekulationer Men precis som du säger så är han i en annan fas i livet, vilket gör det komplicerat då hon inte har fått gå igenom denna fas och verkligen vill det.
  • Elide

    Ingengörbruden: Inte för att jag varit gravid själv men har märkt att alla tror verkligen att det är oki att känna på magen. Jag skulle inte låta nån utomstående röra min mage. DEN ÄR MIN! Skaffa en egen. Du borde börja sälja sånna T-shirtar med texten: HANDS OFF! Eller VARNING! Rör ej magen! KVINNAN BITS! Jag skulle köpa en av vara direkt...*s*.

  • ingenjörsbruden
    Tessisen skrev 2008-08-27 11:13:35 följande:
    Ingengörbruden: Inte för att jag varit gravid själv men har märkt att alla tror verkligen att det är oki att känna på magen. Jag skulle inte låta nån utomstående röra min mage. DEN ÄR MIN! Skaffa en egen. Du borde börja sälja sånna T-shirtar med texten: HANDS OFF! Eller VARNING! Rör ej magen! KVINNAN BITS! Jag skulle köpa en av vara direkt...*s*.
    Va bra att jag inte är ensam om att känna så!!!

    *beger mig iväg till PRV för att reg mitt nya företag *

    Ska def köpa t-shirtstryckspapper fr Claes Ohlsson o printa på tröja om o när jag är gravid!!
  • Nalle Puh 40

    Tack för alla vänliga ord, nästa gång någon frågar om barn så ska jag säga sanningen och snart är det vår tid för att börja försöka att få barn.

  • Elide

    Helt rätt Nalle Puh! Stå på dig!

    Är alltid skönare och lättare att veta att andra känner likadant. Då känner man sig inte så ensam. För ensam är du inte!

    Kram

    Tessisen

  • trampetroll
    Duchess skrev 2008-08-26 16:31:48 följande:
    Jomenduvet... Barn är ju livets mening, och man är inte en komplett människa förrän man är förälder. Allt som sker innan man har barn är tomt och meningslöst. Och de som frivilligt väljer bort föräldraskapet är korkade egoister som borde deporteras. Just det. Eller nåt.
    Är det här ett skämt eller? Jag antar och hoppas att du är ett troll men om inte måste jag ändå få fram min åsikt i den här frågan för jag har mycket svårt för sådana här inlägg, skämt eller inte. Menar du att vi som väljer att inte skaffa barn lever tomma och meningslösa liv? Anser du då också att de som inte kan få barn lika gärna kan "kasta in handuken" för utan ett biologiskt barn finns det ingen mening? Precis som tookie säger så är det banret, individen som räknas i första hand och med det känner jag många människor som jag anser är mer egoistiska och väljer att skaffa barn fast de inte kan ta hand om det.
  • Duchess

    Nej, jag är inget troll Tooticki och jag har skämtat i många trådar genom åren om den här frågan. Både hon och jag tillhör de som är frivilligt barnlösa, och vi har fått stå ut med många påhopp för det både IRL och online. (Iaf jag).

    Det jag skrev till henne var ett koncentrat av vad folk har sagt till mig.


    trampetroll skrev 2008-08-28 21:59:08 följande:
    Är det här ett skämt eller? Jag antar och hoppas att du är ett troll men om inte måste jag ändå få fram min åsikt i den här frågan för jag har mycket svårt för sådana här inlägg, skämt eller inte. Menar du att vi som väljer att inte skaffa barn lever tomma och meningslösa liv? Anser du då också att de som inte kan få barn lika gärna kan "kasta in handuken" för utan ett biologiskt barn finns det ingen mening? Precis som tookie säger så är det banret, individen som räknas i första hand och med det känner jag många människor som jag anser är mer egoistiska och väljer att skaffa barn fast de inte kan ta hand om det.
  • trampetroll

    Oj jag ber om ursäkt, jag förstod inte att det var ironi. Jag är helt på er sida! Förlåt igen.

  • Maciebrud

    Jag är en sån som alla har gett upp hoppet om, de tror att jag inte gillar barn. Men sanningen är att vi har försökt ett år utan lycka... Jag ber bara folk fara åt skogen om dom säger nåt. Ingen av mina nära vänner skulle nånsin komma på tanken ifs. Men de känslolösa typ svärmor m.m. är ju värre. Fast dom har inte sagt något mer än en gång;)

  • lillabruden
    Duchess skrev 2008-08-26 16:31:48 följande:
    Jomenduvet... Barn är ju livets mening, och man är inte en komplett människa förrän man är förälder. Allt som sker innan man har barn är tomt och meningslöst. Och de som frivilligt väljer bort föräldraskapet är korkade egoister som borde deporteras. Just det. Eller nåt.
    blir man inte bättre förälder av att vara hel innan man skaffar barn? Så kan man ge så mycket mer.. bara min syn på saken..
  • 090208

    Ja men, da kan hon ju saga det. "Jag vill, men inte han, ingen big deal och lamna oss ifred."


    avil skrev 2008-08-26 19:23:31 följande:
    090208-men saken är ju den att HON VILL o längtar efter barn. Det är ju han som inte gör det... så att säja att hon är barn befriad o inte intresserad är ju bara att ljuga mer......ser ingen mening med det!!?
  • aikidoaasa

    Jag känner igen mig i dig... även om inte så många har barn här i min vänskapskrets ännu. Men det finns ett antal. Det är jobbigt nu när de börjar fråga "ska inte ni också skaffa barn snart..." både till mig och min sambo.

    Det måste vara en av de mest korkade frågor som man kan ställa. Hur förstörd blir man inte om man är en av dem som försöker skaffa barn med alla möjlig medel som går att tillgå... och ändå inte har lyckats. Då måste det kännas som skit att få den typen av frågor.

  • lillabruden

    ett tips är faktiskt att vara före frågan så att säga... när jag ser barn slänger jag alltid ut 'JAG VILL OXÅ HA!' innan dem säger nått, och så säger jag snabbt att det är inte tid ännu. Sällan någon fortsätter den debatten faktiskt...

Svar på tråden Jag ljuger för alla...