• Plummis83

Bröllop 4 juli 2009

Har sett att det kommit upp några trådar om olika speciella dagar för bröllop så tänkte kolla om någon vill hänga på denna.

Vi som gifter oss 4 juli 2009 kan ju hänga här och "samåka" till vår stora dag!!!

• Svar på tråden Bröllop 4 juli 2009
  • Fåret och Kocken

Jag vet inte riktigt när man ska beställa catering. det beror lite på hur många man blir. Kolla med restaurangen som ni tänkt vad de tror. Det ska ju planeras och beställas varor innan också så iallafall ett par månader innan.

Vet inte riktigt hur höga klackar jag ska ha. Min m2b är ganska lång så jag behöver inte bekymra mig om att jag blir längre... Det som är är om jag kan gå i dem. Nej har gått en hel del i höga klackar men har inte tänkt mig några sky höga. Kanske 5 cm. Du då??

Önskebrunnen skrev 2008-08-28 15:22:42 följande:
    Jag får vara glad att vi har bokat festlokalen i alla fall ,i värsta fall får vi gifta oss utomhus...Nä,skämt åt sido så ordnar det sig säkert.Men jag vill ha allt klart-planerare som jag är.Jag vet inte heller vilken präst vi får men vi har ett önskemål om att få våra barns dop präst ,han ställer upp om han är i tjänst.När beställer man catering?
    [/citat]
    Önskebrunnen skrev 2008-08-28 15:23:51 följande:
    [citat]
    Hur höga klackar på skorna ska ni ha?
  • Lecia

Halloj!
    hur ska ni göra med klänningar och ringar...hur mycket lägger ni ut på detta?

• Plummis83

Runt 8000 sammanlagt för både klänning å ring!!! Iaf om det blir de som jag gillar mest nu!!!

Lecia skrev 2008-08-31 20:11:25 följande:
    Halloj!hur ska ni göra med klänningar och ringar...hur mycket lägger ni ut på detta?
  • Lecia

Det låter ju bra! ska du köpa klänning eller hyra? vart köper du i sådana fall?

• Plummis83

Jag kommer köpa!! Blir det den som jag vill ha så kommer jag beställa ifrån nätet...

• Lecia

Okej! vet du någon bra internetbutik?

• Fåret och Kocken

Åh är så besviken...

ringde till stället där vi hade tänkt ha vår bröllopsfest. Den salen vi hade tänkt oss har de inte längre. Den lönade sig inte.
    Åhh är så besviken! De hade en annan sal som var ledig så jag fick ju boka den för säkerhetskull.... har tittat på den tidigare när min svägerska skulle gifta sig men det var nästan 2 års sen. Kommer ju inte riktigt ihåg. jaja nu får vi se hur det blir... Hade ju redan planerat lite hur jag kunde göra med dekorationer...

• Plummis83

Åhhh, vad tråkigt!!!
    Hoppas det löser sig med den andra lokalen iaf!! Håller tummarna!!

Hur går det för er allihopa?? Kommit något längre i planeringen??

Fåret och Kocken skrev 2008-09-16 11:07:12 följande:

Åh är så besviken...ringde till stället där vi hade tänkt ha vår bröllopsfest. Den salen vi hade tänkt oss har de inte längre. Den lönade sig inte.Åhh är så besviken! De hade en annan sal som var ledig så jag fick ju boka den för säkerhetskull.... har tittat på den tidigare när min svägerska skulle gifta sig men det var nästan 2 års sen. Kommer ju inte riktigt ihåg. jaja nu får vi se hur det blir... Hade ju redan planerat lite hur jag kunde göra med dekorationer...
  • Fåret och Kocken

Tack. vi ska åka och titta på den nästa vecka. Vi går om varandra denna veckan och till helgen var det ett bröllop så då kan vi inte åka dit. typiskt.

Hur går det för er???

Plummis83 skrev 2008-09-16 11:17:33 följande:
    [citat]
    Åhhh, vad tråkigt!!!Hoppas det löser sig med den andra lokalen iaf!! Håller tummarna!!Hur går det för er allihopa?? Kommit något längre i planeringen??
  • Plummis83

Jodå, det går framåt!!!

Vi har bestämt hur vi vill ha borden i lokalen, lite hur vi ska dekorera och sådant! Tänkte att vi skulle beställa saker i veckan oxå men bestämt att vi väntar med det tills min sambo kommer hem från sin resa, båda har lite mkt att göra innan han åker så vi kan gott å väl vänta 2 veckor!! Är ju ingen jätte brådska direkt :)

V. 42 åker jag till Dalarna så då ska jag och mamma ta en dag till Borlänge och shoppa lite. Skor bland annat om jag hittar några. Är ju gympa människa i normala fall så behöver lite stöd å råd när det gäller skor till bröllopet!! Men funderar på att även skaffa ett par snygga gympaskoraktigt att ha senare på kvällen!!!

• Fåret och Kocken

ja det kan vara bra att ha om man inte är van att gå i högklackat. Dessutom syns ju inte skorna särskilt mycket.
    Bättre att kunna gå och dansa än att bara sitta på en stol för att man har sånt skoskav.

• Plummis83

Hur går det för er 4 juli par?? Kommit vidare i planeringen??

• Lecia

Nja...jag har 3 olika dj´s jag funderar mellan, bokat fotograf har jag gjort. Ska börja kolla lite mer på klänning till veckan samt beställa vigselring! Nidå??

• Plummis83

Alla de stora grejerna är klara redan som kyrka, lokal, solist, fotograf. Sen har vi (rättare sagt min sambos pappa) har pratat med några som de känner som ska förhoppningsvis spela på kvällen, klänningen vet jag vilken jag vill ha och ska beställa i nov/dec, ring har jag även kollat på lite. Likaså har vi kollat lite på bröllopssvit!!

Så vi ligger lite lågt nu å satsar på att spara och småhandlar sådant som vi vill ha som dekorationer bland annat!!!

• 20090627

Hej tjejer..

Ny på denna bröllops sida.. Ska också gifta mig den 4 juli 2009.. Längtar redan.. men det är ju så mycket man ska tänka på och fixa.. Puhh

• Plummis83

Vad kul!!! Välkommen!!!

Var ska ni gifta er nånstans??

• 20090627

Tackar..

Vi ska gifta oss i Taxinge Kyrka utanför Mariefred.

• Plummis83

Ok!! Hur långt har ni kommit i planeringen då?? Nu är jag nyfiken!!

Själva har vi kommit rätt långt men står helt stilla nu!! Skulle beställa ett gäng grejer men tyvärr var bilen tvungen att åka in på verkstad så det får vänta lite till nästa lön kommer!!!

• 20090627

Har väll inte kommit så långt än... men kyrkan är klar, hur vi ska ta oss från kyrkan till middas/ och festlokalen som vi tror vi ska ha.. Bestman och marschalkar, best tärna och två tärnor till och mina näbbar. Toastmaster och toastmadam.
    Håller på att leta klänning..
    Vet inte riktigt än vad vi ska ha för färgtema... Förslag??

Svar på tråden Bröllop 4 juli 2009