Bröllop 4 juli 2009
Har sett att det kommit upp några trådar om olika speciella dagar för bröllop så tänkte kolla om någon vill hänga på denna.
Vi som gifter oss 4 juli 2009 kan ju hänga här och "samåka" till vår stora dag!!!
Har sett att det kommit upp några trådar om olika speciella dagar för bröllop så tänkte kolla om någon vill hänga på denna.
Vi som gifter oss 4 juli 2009 kan ju hänga här och "samåka" till vår stora dag!!!
Det är tydligen så under juni-juli och augusti i Umeå att man ej får boka så tidigt.Pga dubbelbokningar tidigare år -kyrkan samordnar alla stadskyrkor och vilka präster som är i tjänst mm är inte klart.Jag blir lite irriterad för det känns inte klart,men tjejen på expeditionen sa att jag inte behövde vara orolig,det kommer att finnas tider 4/7-09 om vi hör av oss i januari.
Ok!!! Vi bokade vår kyrka i början av april! När vi bokade lokalen i slutet av april så hade 4 par redan bokat den för nästa år...
Fotografen var vi dock först med i maj men han sa att bokningarna brukar börja komma in i maj/juni för nästa år så han tyckte det bara var bra att vi var ute i god tid!!!
Men det är nog stor skillnad på Skåne å Norrland!!
Vi bokade kyrkan i maj. Är lite orolig för min svägerska gifte sig där förra året men de fick byta datum då det blev dubbelbokat. Hoppas det inte händer mig. Ska ringa senare i höst för att dubbelkolla.
Tråkigt när sånt händer!! Kyrkan kommer kontakta oss i höst för att meddela vilken präst vi får. Vi har lämnat ett önskemål om en viss präst efter tips från vår fotograf så hoppas på honom men egentligen spelar det ingen roll för oss!!!
Fåret och Kocken skrev 2008-08-28 08:47:53 följande:
ok. Vi har ingen aning om vem som blir vår präst. Vi har inga önskemål alls då vi inte ens känner till några. Blir församlingens så de hör väl också av sig när det är klart antar jag.
Kul med klänningen förresten. måste ut och titta snart jag me...
Har eventuellt hittat en ring oxå... Men vill fundera lite på det innan jag lägger ut bild!! Klänningen vet jag att jag vill ha, har faktiskt sluta titta på klänningar sen jag såg den!! Måste ju betyda att jag verkligen vill ha denna!!
Sen ska jag titta på skor tillsammans med min mamma när jag åker upp till Dalarna nästa gång v. 42!!!
ja skor är ju också jätte viktigt! De ska både vara snygga oc bekväma. Dessutom måste man ju vet vilka skor man ska ha när man lägger upp/ner klänningen.
Jasså hittat en ring. Ja vi ska nog gå till en guldsmed och göra våra egna. Har hittat lite inspiration på nätet. tycker de ringarna som ni har är jätte fina. Lutar åt att våra "nya" förlovningsringar blir såna och så får jag en till ring men någon sten i
Jag får vara glad att vi har bokat festlokalen i alla fall ,i värsta fall får vi gifta oss utomhus...Nä,skämt åt sido så ordnar det sig säkert.Men jag vill ha allt klart-planerare som jag är.
Jag vet inte heller vilken präst vi får men vi har ett önskemål om att få våra barns dop präst ,han ställer upp om han är i tjänst.
När beställer man catering?
Hur höga klackar på skorna ska ni ha?
Jag kommer inte ha så höga klackar på mina skor! Dels så är jag inte van vid högklackade skor å sen så vill jag inte bli längre än m2b!!!