• brud0806

Missnöjd med bilderna...

Någon annan som blivit besviken över bilderna från bröllopet? Våra kunde ha varit jättefina om det inte vore för en massa små detaljer som jag tycker en proffsfotograf borde se. Många bilder blev dåliga pga mitt långa släp låg knöligt eller så bar jag det så illa så bara underkjolarna syntes.... Men det var andra detaljer oxå. Känns så trist då det är bilderna man har kvar sen!

• Svar på tråden Missnöjd med bilderna...
  • Veronika Brith

Om släpet ligger rätt...hur ligger det då? Vem avgör hur det ska ligga? Om släpet ligger "fel" under vigslen, ska fotografen rätta till det då? :)

• Hedebris

det är skillnad på fotografer och fotografer.

vår fotograf uppmärksammade att jag hade en pytteliten svart fläck i ögat från sminket. kallade direkt på min tärna och bad henne rätta till det.

• Veronika Brith
    Hedebris skrev 2008-08-12 20:48:53 följande:
    vår fotograf uppmärksammade att jag hade en pytteliten svart fläck i ögat från sminket. kallade direkt på min tärna och bad henne rätta till det.
    Jag kan förstå varför. Det är ganska svårt att "fixa" 1000 bilder i Photoshop
  • Hedebris

men många fotografer hade nog skitit i det och sagt: du får skylla dig själv.

Veronika Brith skrev 2008-08-13 00:02:44 följande:

Jag kan förstå varför. Det är ganska svårt att "fixa" 1000 bilder i Photoshop
  • brud0806

Jag tycker att släpet ska ligga slätt och "utspritt" - inte knöligt. I kyrkan hjälpte min tärna till med det. Jag hade frågat fotografen om jag skulle ha med henne för att hjälpa till men det behövdes absolut inte fick jag till svar.

• Bride in England

Har inte sett vara bilder an. Men jag hoppas innerligen att var fotograf ar battre pa att ta kort an att organisera bilderna. Han holl hela tiden pa och fragade mig och min man, alltsa BRUDPARET, om den massa saker som han redan fatt info om, samt saker han borde veta sjalv. Tex var vi ville ha gruppfotot - det borde val han veta bast sjalv! Och sa ville han ha hjalp av OSS att samla ihop alla gaster till korten. Detta gjorde att jag kande mig jattestressad under korttagningen o jag hoppas bara att det inte syns pa mig pa korten hur stressad och irriterad jag var. Haller tummar o tar att korten ska bli bra iaf.

• Bride in England

Glomde saga att fotografen fragade oss om vi hade nagot emot att han anvande nagra bilder pa oss pa sin webbsida - sa jag antar att det antingen a) bådar gott for att bilderna ar bra eller b) betyder att han inte ar sarskilt erfaren!

• Saranda

Bride in England skrev 2008-08-15 12:39:03 följande:

Glomde saga att fotografen fragade oss om vi hade nagot emot att han anvande nagra bilder pa oss pa sin webbsida - sa jag antar att det antingen a) bådar gott for att bilderna ar bra eller b) betyder att han inte ar sarskilt erfaren!
    Tycker att ni bör kräva rabatt om han ska använda bilderna på sin hemsida, antingen att han ger er ett par extra bilder eller ett billigare pris - utan ert godkännande får han inte ha bilderna uppe.
  • Lavendelflickan

även erfarna fotografer behöver nytagna bilder för att visa som referens. fotograferna vill visa det senaste och bästa man har gjort..

Givetvis ska detta ske med ert godkännade eftersom ni gör reklam för fotografen.

Bride in England skrev 2008-08-15 12:39:03 följande:

• Lavendelflickan

Bride in England... dina bilder är säkerligen superbra. :)

Svar på tråden Missnöjd med bilderna...