• brud0806

Missnöjd med bilderna...

Någon annan som blivit besviken över bilderna från bröllopet? Våra kunde ha varit jättefina om det inte vore för en massa små detaljer som jag tycker en proffsfotograf borde se. Många bilder blev dåliga pga mitt långa släp låg knöligt eller så bar jag det så illa så bara underkjolarna syntes.... Men det var andra detaljer oxå. Känns så trist då det är bilderna man har kvar sen!

• Svar på tråden Missnöjd med bilderna...
  • MAJ09

Ge det lite distans oftast är det just först man ser alla detaljer men med en andra blick blir det bättre.

• Midori75

Jag tycker att man få skylla sig själv i sånt fall. Med en riktigt duktig, proffsig bröllopsfotograf är det inte så ofta man bli missnöjd. Jag har aldrig sett här på BT att någon skrev att de blev missnöjda med Lindisimas, Brigitte Grenfeldt eller Lenas K bilder. Jag misstänker att ni har fått en sådan kvalitet ni betalade för. Och jag kan misstänka att det inte var en riktigt bra bröllopsfotograf.

• fjutjur brajd

Det kanske inte behöver vara kört om det bara är små detaljer som är problemet. Sådant går att redigera bort i ett bildbehandlingsprogram. Berätta för er fotograf vad ni är missnöjda med och be henne/honom att redigera sådant som han/hon borde ha uppmärksammat under fotograferingen.

Är bilderna bra i övrigt?

• Lillsnufflan

Midori75 skrev 2008-08-12 11:50:44 följande:

Jag tycker att man få skylla sig själv i sånt fall. Med en riktigt duktig, proffsig bröllopsfotograf är det inte så ofta man bli missnöjd. Jag har aldrig sett här på BT att någon skrev att de blev missnöjda med Lindisimas, Brigitte Grenfeldt eller Lenas K bilder. Jag misstänker att ni har fått en sådan kvalitet ni betalade för. Och jag kan misstänka att det inte var en riktigt bra bröllopsfotograf.
    Vi andra kan ju inte veta vilken fotograf hon använt. Uppenbarligen var det i alla fall yrkesfotograf. Vi som inte bor i större städer har inte så stor valfrihet. Och man kan vara missnöjd med bilder även av en mycket duktig fotograf. Vi har i familjen flera gånger anlitat en fanstiskt prisbelönt fotograf och vi har i stort sett alltid varit nöjda. Utom en gång då bliderna av någon anledning inte alls blev bra. Då gick det att rätta till, det är ju värre med bröllopsbilder, bröllopsdagen kommer ju aldrig åter.
  • brud0806

Vi anlitade en professionell,välkänd bröllopsfotograf som vi betalade dyrt för så jag tycker INTE vi fått det vi betalat för. Vissa saker skulle visst gå att redigera men det skulle visst kosta ett par hundra per bild!

• fjutjur brajd
    brud0806 skrev 2008-08-12 12:24:15 följande:
    Vi anlitade en professionell,välkänd bröllopsfotograf som vi betalade dyrt för så jag tycker INTE vi fått det vi betalat för. Vissa saker skulle visst gå att redigera men det skulle visst kosta ett par hundra per bild!
    Om det är sådant som fotografen borde ha tänkt på redan vid fotograferingen tycker jag att ni kan begära att det ska ingå att han/hon redigerar detta. Det är ju svårt att veta när man inte har sett bilderna.

Är fotografen nöjd med bilderna?
  • brud0806

Jag vet faktiskt inte om fotografen är nöjd. Är han missnöjd är det nog inget han skulle säga till kunden! Jag ska välja bilder först sedan kommer jag att kräva att det vi påtalat vid fotograferingen och före ska redigeras utan kostnad.

• fredrikochelin

Brud0806: Jag blev inte heller så nöjd med våra bilder. I vårt fall fick vi nog lite vad vi betalade för dock, men jag tycker ändå man kan kräva lite av en yrkesfotograf! Den vi hade bokat först strulade det med,så vi hittade en ersättare några månader innan bröllopet. Den fotografen dök sedan inte upp på bröllopsdagen utan skickade en ersättare... Så det var inte direkt vårt förstahandsval! Vi hade en supersolig dag, så det var så klart riktigt svårt med det skarpa ljuset, men vår fotograf borde ha lyckats mycket bättre än vad han gjorde i alla fall! dessutom var han oengagerad och totalt okreativ. Som tur är tog våra vänner och familj en massa bilder också + att fotografen tog väldigt många, så även om det var dålig utdelning rent procentuellt sett, så har vi ändå en del bra bilder. Värst är det att vi nästan inte har någon bra bild från vigseln:(

• fjutjur brajd

Sen kan man ju förstås inte räkna med att t ex släpet ligger helt rätt på ALLA bilder, men det bör ju se bra ut på åtminstone en del för att man ska kunna vara nöjd...

Vad har ni betalat och hur många bilder får ni för det?
    Finns det några bilder du är nöjd med?
    Är det "bara" detaljer som stör dig eller är det något fel på bilderna i stort?

• brud0806

Orkar inte gå in på detaljer här men vi har betalat 3.800 för 2,5 timmars porträtt + vigsel, då ingår inga bilder alls.
    Jag kan väl säga att för att ha i albumet så finns det bilder som "duger", på en 10x15 syns ju inte detaljerna lika väl, men det finns ingen bild som jag tycker är bra till förstoring, och det är ju något man vill ha till sig själv och föräldrar...

Bilderna i sig är jättefina, det är detaljerna som förstör helheten!

Svar på tråden Missnöjd med bilderna...