• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Lillsnufflan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-30 16:04:07 följande:

hoppas bara inte dagen innan .. då blir jag sur!
    Det har de förhoppningsvis vett nog att inte göra...
  • janedoe

Igår hade jag min möhippa!

Satt och kollade veganmat vid datorn när dörren flyger upp och jag hör ett gäng välkända vrål. Fick en lista med fullständigt vettlösa saker att ta med, blev ihälld en liten flaska päronvodka och en hel del martini. Galna tjejer! Jag hade ju nästan inte ätit nåt innan och blev full medsamma.
    Så bar det iväg på promenad i befintliga kläder (fast jag fulade mig och bytte byxor iaf.. ;) ) och vi satt och väntade på en trappa en stund innan vi gick vidare till... rätt ställe. De fintade bort mig där.
    In i en inspelningsstudio. Va fan! Helvete! Ska jag sjunga?? Vågar inte vågar inte vågar inte... Men jag gjorde det faktiskt. Fick välja mellan ett gäng sunkiga mtv-hits och Evanescense - My immortal. Tog givetvis den sistnämnda och trots att jag var full och hade mängder med slem i halsen fick jag till det på två tagningar. Wohooo!
    Markus i studion var impad och berömde min röst, de andra fick ståpäls. Jamen se då så.. jag kan ju visst sjunga! :oD Måste verkligen göra om detta, uppsjungd och nykter, vilken känsla det var!
    Vi satte oss utanför, drack lite och åt frukt. Två personer till anslöt sig till möhippan och jag vart lycklig!

Sen bar det iväg till gymmet, bärandes på alkohol uppför "hälsotrappan".. hehe. Jag fick en härlig helkroppsmassage och kliver ut från gymmet med sliriga ben och är trött och skön i hela kroppen.

Hem till min tärna, äta massa massa god mat, drick lite mer. Blev omstylad till värsta sleezerockbruden. Såg förjävlig ut i rosasvarta flames-strumpbyxor, leopardkjol och en spygrön silkig tröja, upptouperat hår och leopardpannband. Sminkad med flytande kajal och turkos ögonskugga.

Så blev det singstar och några fler tjejer dök upp.

Iväg till Skövde (uäk, me no like) och åkte karusell på axels tivoli el vilka det var som var där. Läskigt värre ur säkerhetssynpunkt men kul i övrigt! ;)

Hem med nattbussen och äta lite strips innan jag faktiskt valde att gå hem... hela min kropp längtade så efter Joooohaaaaaaan!

Jag är mycket nöjd och mina tjejer är så härliga!

• janedoe

Och ja, idag hämtade de Johan. Jag visste det skulle bli idag, men ingen hade förberett mig på att det skulle bli redan kl 10... Jag höll på att börja gråta (och jag är en sån där som aldrig gråter). Har sådan ångest över så mkt att göra och så lite tid kvar och hade verkligen behövt hjälp av Johan idag. I synnerhet med barnen, gå ut med dem en sväng liksom.

Men det är bara att bita ihop och hoppas han är någorlunda ok imorgon så jag inte behöver tänka på barnen helt själv då med. Känns galet tråkigt att behöva tänka så, men det är ett faktum. Tiden räcker inte till...
    Jag är faktiskt riktigt riktigt ledsen över att vara hemma helt ensam hela dagen och inte kunna få hjälp med någonting alls. Ren och skär panik blandas med uppgivenhet. Pissig dag... Kunde de inte kolla med mig om det var ok så tidigt? De vet alla hur mycket jag håller på att sy....

Jag hoppas för övrigt att han får en underbar dag och kväll, det är han väl värd!

• janedoe

Just det... poodles spelade i skövde men det var nåt med kö till stället eller nåt. Deras plan var att jag skulle upp på scen med dem... hehe.. tror aldrig jag hört nåt av dem alls. Inte riktigt min stil, men dagen till ära i mina vackra kläder hade det varit roligt! ;D

• Sanfor

Sedan tio idag har jag haft på mig korsetten jag skall ha på bröllopet. Ordentligt hopsnörd, skulle gissa på att mitt midjemått är 10 cm mindre.
    Det går och andas, det går å äta. Det går till och med och nysa och hosta, och det är ju bra. Men nu efter 9 timmar och ett rejält middagsmål börjar det faktiskt bli obekvämt.
    Men, men, det är ju inget man inte står ut med faktiskt. Trodde det skulle vara värre.

Det enda som är riktigt jobbigt är att det inte går att lägga sig ner och vila bekvämt. Skulle behöva det. Men har sagt att jag skall ha den hela dagen, för att vänja mig.

• janedoe

Sanfor.. Egentligen är det bästa att börja använda korsetten i mindre omgångar... 1a ggn 30 min, 2a 1 tim, 3e 2 tim osv.. Det är påfrestande på kroppen om man inte är van liksom... But I like it! ;)

• sandybee

Jag känner samma sak ... även min J blev tagen idag, och när jag äntligen lyckats engagera honom i planeringen så är han alltså borta ... och kommer garanterat vara bakis idag. Så jag försöker bäst jag kan pyssla nu samtidigt som jag har 2 st hundar som dels saknar sin husse (det är normalt han som är hemma med dem hela tiden) och dels vill ha uppmärksamhet och lek. *suck*

Men men, klart han ska få njuta av sin dag. Även om det känns bittert att veta att han inte kommer vara med på banan imorgon heller ... hoppas bara jag slipper vara hans betjänt och behöva höra hans bakisgnäll

janedoe skrev 2008-08-30 18:38:20 följande:
    Och ja, idag hämtade de Johan. Jag visste det skulle bli idag, men ingen hade förberett mig på att det skulle bli redan kl 10... Jag höll på att börja gråta (och jag är en sån där som aldrig gråter). Har sådan ångest över så mkt att göra och så lite tid kvar och hade verkligen behövt hjälp av Johan idag. I synnerhet med barnen, gå ut med dem en sväng liksom.Men det är bara att bita ihop och hoppas han är någorlunda ok imorgon så jag inte behöver tänka på barnen helt själv då med. Känns galet tråkigt att behöva tänka så, men det är ett faktum. Tiden räcker inte till...Jag är faktiskt riktigt riktigt ledsen över att vara hemma helt ensam hela dagen och inte kunna få hjälp med någonting alls. Ren och skär panik blandas med uppgivenhet. Pissig dag... Kunde de inte kolla med mig om det var ok så tidigt? De vet alla hur mycket jag håller på att sy....Jag hoppas för övrigt att han får en underbar dag och kväll, det är han väl värd!
  • sandybee

JaneDoe
    Glömde ju det viktigaste: Stor kram till dig, du klarar dig igenom idag!!

• Lillsnufflan

Det där med tider för svensexa/möhippa... Om jag någon gång ska planera en hippa åt någon ska jag nog se till att lägga den lååångt före. Det är ju så otroligt mycket som ska fixas innan ett bröllop.

Jag måste säga att jag är otroligt tacksam för att min m2bs vänner lade svensexan idag, tre veckor innan. Rätt lagom tycker jag. Jag är lite orolig för min egen möhippa... Jag kommer inte att bli hippad nästa helg för då fyller min son år. Hoppas inte det blir helgen innan, jag kommer att bli så stressad då...

• sandybee

Lillsnufflan: Håller med. Jag tyckte det var stressande nog med 2v innan! Nu är det 1v kvar så jag tycker det är i senaste laget med svensexa egentligen men förstår att många varit borta på semester innan.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!