• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Tutik och Prasart
    Lillsnufflan skrev 2008-08-14 20:29:18 följande:
    Jag hittade min drömklänning idag! Jag tänkte verkligen sy en men min mormors bror sa till mormor att hon faktiskt hade råd att köpa mig en. Så hon gjorde det.Jag har hela tiden haft en blid av en enkel, rak klänning med ärm.Men så provade jag en Alfred Angelo på Brud o fest i Katrineholm. Och blev så kär... Den var axelbandslös, har vid kjol, släp och massa pärlor över bysten. Allt jag INTE hade tänkt. Men den sitter underbart. Och kostade 2995kr. Jag kunde inte vara lyckligare! Ibland blir allt inte som man tänkt. Bild finns i galleriet.
    Den är värkligen nice.... =)
  • Skonie

Vi satte ett tak på 1000 kr för min bukett + corsage. Men som vi sa "det är viktigare att bukketten blir fin än att det är under 1000 så 1150 är också ok" Hon kunde förstås inte ge något exakt pris eftersom priserna varierar från dag till dag.

Jag ska ha en enkel handbunden bukett, mer blombukettstuk än brudbukett (form i galleri) med 10-15 auberginfärgade rosor och grönt.

• Skonie

Och så har jag bokat provsminkning idag med. Vi fick lägga om vårt resschema till Gbg men det var enda sättet att lösa det

• Lillsnufflan

Fröken förväntan skrev 2008-08-14 20:39:01 följande:

Vad kul, jättevacker. Grattis! Det är en härlig känsla när man hittar klänningen med stort K. Såg att ni ska gifta er i Floda kyrka, jag var där på bröllop förra sommaren... häftig och vacker!
    Ja, visst är kyrkan vacker. Jag var lite skeptiskt till att gifta mig kyrkligt först (det var min m2b som ville), men jag föll till föga nör jag fick se Floda kyrka. Jag är dessutom väldigt intresserad av medeltidens filosofi (har studerat filosofi och idéhistoria) och då känns det bra med målningarna av Albertus Pictor.

Kul att ni tyckte om klänningen, förresten.
  • Skonie

Tar tillbaka, ingen bukettform i galleriet

• aprilsolen

Min bukett har en budget på 500-600. Hade tur och fick tag på jättegulliga tjejer i blomsterbutiken i staden där vi ska gifta oss, som inte försökte sälja på mig det dyraste utan verkligen lyssnade. Det blir en handbunden, rund bukett i höstfärger: rött, orange, vitt och grönt med någon höstdetalj som nypon eller kvitten. Vilka blommor det blir bryr jag mig inte om, hon tar det som funkar till budgeten. Ett corsage tror jag ingår i den summan.

• Ankan80

Lillsnufflan: Jättefin klänning!!

Kärlek08: Va bra, då lånar jag den .

Ang. brudbukett så kostar den ca 1000 kr, rundbunden med stora röda Grand Prix-rosor, lite pärlor och något grönt gräs som skall läggas över.

Tärnbuketten i liknande stil, ca 500 kr
    2 Crousage 100 kr

Totalt alltså 1600 ungefär.

• ugla

Hej buketten var svårare att välja än vad jag hade trott. Vi har en tjej i släkten som är florist o superduktig hon fixar allt till oss.
    Jag ska ha en långa skaft som sitter stramt ihop med djupröda rosor o gerbera. Skaftet kommer kläs med pärlor på tråd och det kommer hänga ner lite silverdetaljer ifrån buketten. Min tärna kommer ha en handledsbukett eftersom hon bär ringkudden plus hålla min bukett ibland. Herrarna ska ha gerbera med lite extra detaljer.

• Ankan80

Jaha, då var det fredag igen!
    Det betyder en ev. hippa i morgon....Min m2b skall ju iväg...men JAG då?? Det blir antingen i morgon eller nästa helg. Jag vill nog bara få det överstökat nu alltså

• Fröken förväntan

Ankan80 skrev 2008-08-15 14:45:24 följande:

Jaha, då var det fredag igen!Det betyder en ev. hippa i morgon....Min m2b skall ju iväg...men JAG då?? Det blir antingen i morgon eller nästa helg. Jag vill nog bara få det överstökat nu alltså
    Jag blir inte klok på när det ska bli möhippa här. Jag hade hoppats att min gravida kompis skulle kunna vara med men det börjar närma sig hennes förlossning så jag undrar hur de har tänkt...hoppas också på imorgon men en av mina bästa vänner åkte till Grekland idag så det verkar konstigt också. Jag vet att de kanske inte lyckas få ihop att alla kan vara med men jag tror verkligen att gravida vännen vill vara med. Men kanske blir det nästa helg? Typiskt att jag bokade möte med vigselförättaren 25 mil bort då... ha ha då får sambon lite att fixa . Vet iaf att det inte blir samma helg som mannen eftersom jag ska springa Tjejmilen på söndagen då med 3 av mina vänner.

Oj, vad babbligt det blev. Var nog bara tvungen att skriva av mig för min sambo vägrar att prata om det ... han säger att man inte får!
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!