• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Ankan80

Igår eftermiddag träffade vi vår präst!
    Såååååå trevlig säger jag bara och är precis på vår våglängd
    Dvs modern och inte så högtravande.

Så skönt att ha gjort detta.
    Vi gick igenom lite hur vigseln skulle gå till och vilka psalmer vi ville ha, vilka texter som skulle läsas av tärnan och bestma och vilken in-och utgångsmusik vi ville ha.
    Sen pratade vi lite om hur vi träffades och vilka intressen vi hade.

En sak mindre att göra *check*

• Vit ros

Nu har jag tid att titta in och läsa lite. Har nog missat några sidor men här har ni ju skrivit som tokar .
    I förrgår så var jag och provade min klänning och den las upp och in. Hämtade ringen.
    Nu är det inte så mycket kvar att göra men jag känner mig ändå lite stressad.

Ska nog skriva ut lite festprogram så jag blir klar nån gång.

Vill höra vad ni tycker...
    Ska gifta mig i rådhuset. Blir det för mycket med brudklänning och bukett och alltin där till. Kanske blir fjantigt.
    Eller är jag bara fjantig nu

• aprilsolen

Jättefin dukning fröken förväntan! Precis nåt sånt som jag skulle vilja ha. En av mina goda vänner ska göra våra bords-blom-dekorationer, jätteskönt, för jag är inte alls pysslig.
    Var det ert festprogram som syns på bilden? Kan du inte lägga ut en bild på det, såg fint ut och jag skulle behöva lite inspiration!

• Äppelkindad

Vit ros skrev 2008-08-14 10:45:00 följande:

Nu har jag tid att titta in och läsa lite. Har nog missat några sidor men här har ni ju skrivit som tokar .I förrgår så var jag och provade min klänning och den las upp och in. Hämtade ringen.Nu är det inte så mycket kvar att göra men jag känner mig ändå lite stressad. Ska nog skriva ut lite festprogram så jag blir klar nån gång. Vill höra vad ni tycker...Ska gifta mig i rådhuset. Blir det för mycket med brudklänning och bukett och alltin där till. Kanske blir fjantigt. Eller är jag bara fjantig nu
    Det är eran dag!! Din dag! Du får se ut precis hur du vill. Jag tycker inte det blir för mycket. Ska själv gifta mig borgligt (på ambassaden i Paris). Har tänkt att ha en blå klänning, men har på sista tiden börjat fundera mer o mer på att vara lite mer "brud" med vit klänning. Får se hur jag gör. Bukett vill jag ha!!
  • Fröken förväntan
    aprilsolen skrev 2008-08-14 10:46:15 följande:
    Jättefin dukning fröken förväntan! Precis nåt sånt som jag skulle vilja ha. En av mina goda vänner ska göra våra bords-blom-dekorationer, jätteskönt, för jag är inte alls pysslig.Var det ert festprogram som syns på bilden? Kan du inte lägga ut en bild på det, såg fint ut och jag skulle behöva lite inspiration!
    Tack . Det är skönt att leja ut lite saker. Nu råkar dekorationerna vara det roligaste för min del... men jag kommer nog att leja lite vänner att hjälpa mig med själva genomförandet. Ha ha, kanske lite taskigt att bestämma hur det ska se ut och sedan "tvinga" vännerna att göra arbetet

Däremot har jag lämnat över andra områden helt... som att göra snittar till champangen (eller snarare det mousserande).

JO, jag kan lägga ut en bild på festprogrammet lite senare idag!
  • Fröken förväntan

Vit ros skrev 2008-08-14 10:45:00 följande:

Nu har jag tid att titta in och läsa lite. Har nog missat några sidor men här har ni ju skrivit som tokar .I förrgår så var jag och provade min klänning och den las upp och in. Hämtade ringen.Nu är det inte så mycket kvar att göra men jag känner mig ändå lite stressad. Ska nog skriva ut lite festprogram så jag blir klar nån gång. Vill höra vad ni tycker...Ska gifta mig i rådhuset. Blir det för mycket med brudklänning och bukett och alltin där till. Kanske blir fjantigt. Eller är jag bara fjantig nu
    Ja, DU är fjantig nu ! Klart du ska köra allt fullt ut... man gifter ju sig bara en gång i livet (förhoppningsvis) så vill man ha vit klänning, blommor och hela fadderittan så ska man ha det!
  • Kärlek08

Så, nu kan jag bocka av provdukning, har gjort klart placeringskort, bokat vigselsamtal, hämtat klänning och bakat tårtbottnar! Har dessutom fått nycklar till lokalen vi ska vara i!

Det finns bilder både på provdukning och favouraskar i mitt galleri om ngn är intresserad.

Vit ros: Jag faller in i kören, det är klart du kan ha vit klänning och hela köret även om du gifter dig borgerligt. Det enda jag tycker är att din blivande ska ha samma stajl på sig. Alltså inte vit klänning då men matchande outfit liksom

• Ankan80

WOW! Jättefint! Var har du köpt sakerna? Det är något sådant jag också är ute efter!!
    Enkelt och stilfullt!

Kärlek08 skrev 2008-08-14 12:26:54 följande:
    Så, nu kan jag bocka av provdukning, har gjort klart placeringskort, bokat vigselsamtal, hämtat klänning och bakat tårtbottnar! Har dessutom fått nycklar till lokalen vi ska vara i!Det finns bilder både på provdukning och favouraskar i mitt galleri om ngn är intresserad. Vit ros: Jag faller in i kören, det är klart du kan ha vit klänning och hela köret även om du gifter dig borgerligt. Det enda jag tycker är att din blivande ska ha samma stajl på sig. Alltså inte vit klänning då men matchande outfit liksom
  • Ankan80

Tänker främst på ljushållarna och dekorationsglaset.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!