• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Snart fru Wennerström

vi har inte så mycket kvar, vi hålle rockså på att skriva ut festprogram, sedan väntar vi FORTFARANDE på folks svar om dem kommer lr ej, som inte kan bestämma sig, blir så less, för det tar sån kraft av en att tänka på hur det blir om dessa kommer eller inte kommer.. pust
    därför är inte heller bordsplaceringen spikad och inte heller allas placeringskort gjorda, men de e ju bara småsaker. nästa fredag ska jag på konsultation hos hon som skall göra make och frisyr, sedan väntar jag bara på att min slöja skall komma på posten och att klänningsändringen ska bli färdig hos sömmerskan (vilket den kommer bli typ en vecka innan, men den kommer få hänga kvar där till vi åker uppåt den 4:e, så jobbigt för den tar sån plats hemma)
    annars har vi det mesta under kontroll

kexxet skrev 2008-08-13 13:42:41 följande:
    Nu börjar det verkligen närma sig =).. Har ni mycket kvar ni andra?
  • Snart fru Wennerström

jättetjusig dukning fröken förväntan!

• Snart fru Wennerström

sedan kom jag ju på att vi måste köpa kvistar till vår dukning och annat smått.. och så måste vi skriva ner uppdragen till dem som skall få det .. tycker ni man kan/ska ha pris till den/dem som vi tycker lyckas bäst med sitt uppdrag, eller blir det för mycket?.. då vi även kommer han bingo och tipsrunda med vinster

• Kanelisen

Har precis varit o köpt vinster till bingon och tipsrundan. Blev fina korgar som fylls med godis och snacks i portionsförpackningar, allt delbart med två så att folk kan dela om de spelar i lag, hihi! Det är skoj att pyssla!
    Annars går jag konstant runt med en känsla av att det är något vi glömmer i planeringen, men jag kan inte komma på vad...bröllopsnerver?

• Freckles

Fröken förväntan: Fina dukningsbilder du hade i ditt galleri. Vi ska ha vår bröllopsfest i oktober så då blir det nog något liknande. Tack för tipsen!

• Lillsnufflan

Allt!! Nej då, inte riktigt. Inbjudningsrna är utskickade. Kyrka, festlokal och solist är bokade. Jag har skor och underkläder, min m2b och vår son (näbb) har kläder (dock inga slipsar, det måste vi hitta). Men det är allt.

Jag har inte ens någon klänning...
  • Lillsnufflan

avil skrev 2008-08-13 13:53:44 följande:

börjar mest fundera på packning nu...VAd tusan ska vi ha med oss ?? o vad ska vi ha för pyssel till barnen på planet? börjar gruva..Dessutom är jag så klart rädd att nån är sjuk,jag är ju det nu.O av 5 pers o 3 barn så är ju alltid NÅN sjuk......bara vi inte har magsjuka.
    Jag brukar handla lite nya småsaker till min son när vi reser någonstans. Så har jag en påse att plocka fram när han börjar gnälla (och det gjorde han i alla fall när han var mindre förr eller senare). Nya saker verkar ha en förmåga att roa längre.

Pyssel är bra, lego kanske kan roa 4åringen. Nya, gärna lite längre, sagor. Pussel, kanske. Fast 2,5 är en svår ålder att hitta på leksaker att ta med, de är ju så aktiva.

Men tack och lov är det ju ett stort äventyr bara att få resa bort. Speciellt flygplan brukar ju roa barn enormt, i synnerhet om det är vackert väder och man kan titta ut.
  • sandybee

Nja, det känns faktiskt rätt ok. Fick tag i ett par fina bröllopsskor på rea idag, endast 100 kr - vilket fynd! Och så har jag en hyfsad idé om vilka underkläder jag ska köpa, måste fixas innan tiden hos sömmerskan på fredag.

Annars i princip bara bordsplacering och festprogram kvar, men det är å andra sidan rätt tidskrävande aktiviteter :/

• Skonie

Vi är i stort sett klara. Sambon saknar fortfarande en skjorta, men han har en gammal att ha om vi inte hittar någon. Kocken har semester men vi är klara på vår sida. Ringen ska provas idag och klänningen hämtades igår.

Det är väl regnalternativet som hänger och dinglar fortfarande.

• lanovia 08

Vi är också i stort sett klara. Småpyssel kvar eller sådant som vi inte kan styra över. Men det som stressar mig mest är att vi är så lugna! Ja jag vet det är bakvänt. Men jag har börjat oroa mig för att vi missar något viktigt när vi går här och är så lugna.

Mest börjar jag väl känna att jag skulle vilja prova min klänning snart. Den är hos en bekant och sys in.

Idag är det bara 23 dagar kvar!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!