• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Fröken förväntan

Grattis till alla brudar som gifter sig nu i helgen. Såg precis vädret på 4an och det såg ut som det kommer att ligga ett högtryck över HELA Sverige på lördag. Håller tummarna för er...

• Lillsnufflan

ugla skrev 2008-09-10 09:39:01 följande:

Tänk om vi kan få en sån där härlig brittsommardag. Ni som gifter er den 20 är ni klara med allt eller är det bara jag som kämpar med allt?Fick igår ett återbud och ja som just gjort bordsplaceringen, nu blir det helknäppt får flytta runt en hel del. phu.
    Jag är tyvärr långt ifrån klar. Har bordsplacering, fest- och vigselprogram kvar. Och vi har inte haft vigselsamtal än. Och ska stämma av med cateringfirman samt åka till IKEA och köpa glas och bordsdekorationer.

Dessutom har jag gått och blivit förkyld. Ligger nerbäddad i soffan och överdoserar varenda huskur som finns samt maxdoserar Echinaforce. Jag blir så jättedålig när jag blir förkyld och det håller i sig länge, så om det här utvecklar sig som en "normal" förkylning kommer jag att hosta mig blå och knappt kunna andas på bröllopet! Tips på ev. botemedel tas tacksamt emot!
  • Freckles

Hej Fyffy!
    Jo, det stämmer! Visst var hon duktig?! Vi var såååå nöjda och inte ett öga var torrt i kyrkan.

Vi hade ett vanligt business rum, men det däg bra ändå - brudgummen hade fixat till med rosblad på sängen och så hade vi fått blommor på rummet av ett par vänner som inte kunde komma på vigseln samt så hade vi beställt ett bröllopspaket med lite bubbel och gott till. Så det dög alldeles utmärkt!!

fyffy skrev 2008-09-09 22:00:30 följande:
    Freckles: Vi sov på Hotell Diplomat i stan så vi hade inte bröllopssviten :) Däremot cirkulerade sammanlagt 4 brudpar på Såstaholm den kvällen.. Det var möjligtvis inte klockan 14 er vigsel var? I så fall hade vi samma sångerska :)
  • Ullrika

Hej tjejer!
    Har inte orkat skriva förren nu... shit det har gått så fort allt. Vi hade en underbar dag trots störtregn under själva vigselakten. Vi tackar vår lyckliga stjärna att vi fixat tält att stå under. Min farbrors analys var att iom att det anses vara tur när det regnar på brudparet och att regnet lät som applåder mot tälttaken så måste änglarna applodera vårat beslut och så som det regnade under vigselakten så måste det nästan vara stående ovationer. Bilder kommer senare...

• Freckles

Nu är jag Fru och jag kan knappt tro det själv!
    Det regnade hela dagen (6/9), men precis som Ullrikas farbror så ska ju regn i slöjan innebära lycka för brudparet så jag tror på det!! Regnet gjorde ändå inget, det var min lyckligaste dag och allting var perfekt och det blev bättre än vad vi någonsin vågat hoppas på. Jag var inte ett dugg nervös utan allting kändes så naturligt och jag verkligen njöt av att stå där i kyrkan och bara få ta in allt som prästen sa och sångerna som var alldelles underbara solist delade med sig av.

Har försökt lägga in bilder, men det går inte, vet inte om det är för stora eller nått...ska göra fler försök!

Lycka till alla 13/6 brudar - hoppas ni får en underbar dag!!
    Glöm inte att vara närvarande mentalt och verkligen njuta för det är helt fantastiskt!

• Skonie

Åå vad kul det känns när sambon går runt som ett åskmoln eller nått *suck*

• Freckles

Han e kanske nervös?? Det är ju snart dags!!!
    Min man (känns ovanligt att skriva det, men nu e han ju det) var också lättretlig och lite smågrinig veckan innan det var dags. Ge han lite kärlek, trots att det inte är så lätt i lägen som dessa, det brukar lätta upp.

Skonie skrev 2008-09-10 21:46:55 följande:
    Åå vad kul det känns när sambon går runt som ett åskmoln eller nått *suck*
  • ugla

Alla ni brudar i helgen som ska bli fruar ha en underbar dag o njut av varje ögonblick.
    Jag var på ikea igår o handlade dekorationer de hade tyvärr slut på glasnuggets måste leta härhemma. Köpte otroliga mängder blockljus hi hi. Köpte tyg till rispåsarna som ska göras nu i helgen. Köpte snygga glas till mina vinröda gerbera.
    Hittade en sjal till min dotter som ska va tärna kanon 149 kr. Tur att nått kan va billigt. Letar silverfärgade visselpiper, nån som vet var ja kan hitta såna?

• Fröken förväntan
    Freckles skrev 2008-09-10 22:14:29 följande:
    Han e kanske nervös?? Det är ju snart dags!!!Min man (känns ovanligt att skriva det, men nu e han ju det) var också lättretlig och lite smågrinig veckan innan det var dags. Ge han lite kärlek, trots att det inte är så lätt i lägen som dessa, det brukar lätta upp.
    Jag skulle säga "låt honom vara" ett åskmoln en stund. När jag är sur/irriterad/arg VILL jag ha massor av kärlek... men min sambo vill bara bli lämnad i fred vilket jag fortfarande, efter åtta år, håller på att lära mig . Vill ju bara pussa på honom när han är sån. Någon som har en likadan som jag ?
  • Fröken förväntan
    Freckles skrev 2008-09-10 22:14:29 följande:
    Han e kanske nervös?? Det är ju snart dags!!!Min man (känns ovanligt att skriva det, men nu e han ju det) var också lättretlig och lite smågrinig veckan innan det var dags. Ge han lite kärlek, trots att det inte är så lätt i lägen som dessa, det brukar lätta upp.
    Jag skulle säga "låt honom vara" ett åskmoln en stund. När jag är sur/irriterad/arg VILL jag ha massor av kärlek... men min sambo vill bara bli lämnad i fred vilket jag fortfarande, efter åtta år, håller på att lära mig . Vill ju bara pussa på honom när han är sån. Någon som har en likadan som jag ?
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!