• Cross

Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?

Jag gifte mig i går. Det var en fantastisk dag.
    Men efter middagen blev jag full. Jag var trött och känslomässigt utmattad, jag har (ofrivilligt) gått ner en massa i vikt och tål helt enkelt ingen sprit.

Jag blev alldeles för full. Tyvärr. De sista två timmarna av festen minns jag bara bitvis av.

I dag är jag full av självömkan och ångest. Skäms som en hund. Jag hade lovat mig själv att inte bli onykter, och så blir jag i stället asplakat.

Min man fick bära hem mig.

Har någon annan upplevt samma sak?
    Har ni varit på något bröllop där bruden har spårat ut?
    Vad tycker ni om fulla brudar?

• Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?
  • Pumpkin

Som gäst skulle jag nog inte ta illa upp för egen del, men tycka synd om bruden som inte kommer att komma ihåg hela sin bröllopsfest.

• Cross

Ja, det är verkligen bedrövligt. Jag var vacker som en dag, men nu ser jag att hela min fina klänning är full av rödvinsfläckar. Jag känner mig så otroligt oglamourös.

Mina vänner hävdar med all bestämdhet att min fylla bidrog till en fantastiskt rolig fest. Men jag önskar SÅ innerligt att jag minns mer från festen och att jag inte var så full.

• aikidoaasa

Jag har hört om fler brudar som råkat ut för samma sak. Men det blir lätt så när man först går ner massor i vikt och sedan tror att man kan dricka lika mycket som innan... tänk på att det är klokt att dricka varannan vatten, det hjälper.
    Sedan kan det lätt bli så också för att man gått runt och oroat sig för allt i flera veckor och sedan när det äntligen är dags så blir man så lättaf att man totalt glömmer bort att tänka själv.

Jag har inte blivit full på ngt bröllop. (enda gången jag varit på ett var jag tio...) Men jag var ansvarig för mottagningen på skolan och det var en hel sommar som gick åt till att planera etc... på själva festen drack jag champagne och vin, inte massor... men mycket mer än vad jag skulle ha gjort då jag började känna att jag höll på att bli sjuk. Dan efter hade jag ingen röst och nästan 4o graders feber... festen blev inte lyckad för min del då jag mådde så dåligt...

• Cross

Vad skönt att höra. Jag har faktiskt aldrig sett eller hört om någon brud som blivit för full. Det känns som om jag är den enda i hela universum just nu...

Någon mer som kan få mig att känna mig lite bättre?

• Pienaar

Jag har varit på bröllop där både brud & brudgum fått i sig ett par glas för mycket, det kan bli så, tycker inte det gör något alls..

• stinakina

Om dina vänner säger att det var en kul fest, och att du bidrog till att höja stämningen....var glad!

Det hade ju kunnat vara värre, du hade kunnat somnat, blivit elak, börjat slåss, hångla upp bestmannen *fniss*

Så ta det med ro! Du hade väl kul själv också hoppas jag?

Det var ju ditt bröllop, då har du all rätt att bli på lyset!!

Grattis förresten!! (vi gifter oss nästa lördag)

• Cross

Jag hoppas att jag i morgon kan tänka "hoppsan så full jag blev, men fy faan vad det var roligt". "Oj, vad tokigt det blev på slutet och jäklar vad jag snackade skit, men det bjuder jag på".

För jag var ju glad och kärleksfull, men sluddrig och vinglande.

Min man dricker knappt och var helt nykter. Jag var utan konkurrens den fullaste av alla på hela festen.

• stinakina

Gråt inte över detta...

Snart kommer du sitta och skratta åt det hela!!

• laris

Grattis! Du hade roligt med andra ord och var avslappnad. Bättre kan det inte bli

• Fru Edel

Äh! Varför ska man vara så up-thigt för??! Du var ju på ert livs bästa fest och då ska man ha roligt och det hade du ju uppenbarligen!Du mådde med all sannorlikhet som en prinsessa hela kvällen och idag ska du vara glad för att du är bakis efter en lyckad fest och för att du är gift med ditt livs kärlek!

Klart att man kan få lite fylleångest, men jag säger det igen; det var Er fest och Er dag, och bara för att du avslutade de sista få timmarna av en dag lång som få så ska du inte sitta och hänga upp dig på det, se till helheten!

Stort lycka till i resten av erat liv, nu är du en Fru!

/FruEdel

Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?