• Ninnispinnis

Highway 1 i USA? Behöver tips & råd!

Vi ska bila i USA på vår bröllopsresa i september. Vi flyger till LA och sedan hem från San Fransisco två veckor senare. Vi funderar på att börja med tre dagar i LA, för att sedan köra till Las Vegas. Därifrån flyger vi helikopter över Grand Canyon. Sedan tänkte vi köra upp till Yosemite, och efter ett par dagar vidare till San Fransico. Därifrån tänkte vi köra lite söderut på Highway 1, och eventuellt övernatta under vägen, sedan tillbaks till SFO i typ tre dagar.

Nu till vårt dilemma: Vi kommer ju inte att köra hela sträckan på Highway 1, utan bara en bit söder om SFO och tillbaks. Missar vi något då? Alternativet är att köra tillbaks till LA/San Diego efter Las Vegas och sedan norrut på H1, och sedan från SFO till Yosemite och tillbaks, men då blir det ju betydligt längre...

Är det någon som kan ge oss tips och råd? Vad får vi inte missa? Tacksam för alla tips och råd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-04 14:22
    Nu har vi modifierat rutten... Vi kör LA (2 nätter) - Yosemite (3 nätter) - Las Vegas + helikoptertur till Grand Canyon (3 nätter) - Santa Barbara - Hwy 1 norrut med 3 övernattningar tex (Santa Barbara, Morro Bay och Monterey) - SF (3 nätter)

Tror att vi får med oss det mesta som vi vill se, men tar fortfarande gärna emot tips och råd!

• Svar på tråden Highway 1 i USA? Behöver tips & råd!
  • Ninnispinnis

Det fanns en gammal tråd om att bila i USA, där någon bland annat tipsade om bil- och trafikvett. Jag kan inte hitta den, är det någon som vet var jag hittar den?

• Ninnispinnis

Tack Pumpkin! Vi hade ju båda skrivit i den tråden

Har du förresten någon koll på vädret där i september? Vi är borta 2-16 september. Tänkte på vad och hur man ska packa...

Har bokat rum på Caesars Palace idag, samt helikopterturen LV-GC

• Pumpkin

Ja jag hänger på alla såna trådar

I september är det fortfarande sommar därborta, så jag skulle packa mestadels sommarkläder. Till Yosemite och eventuellt SF kan det vara bra att ha någon varm tröja och långbyxor med sig, kan bli lite kyligt på kvällarna tydligen.

• Ninnispinnis

Det låter rimligt... Åh, jag LÄNGTAR!!

• Ninnispinnis

Hur långt är det? Hur tar man sig dit in? Vi har bokat på Evergreen Lodge nu, det verkar inte finnas så många lediga alternativ... Peregrine där Pumpkin har bokat är fullt, och Curry Village med flera går inte att se om det är ledigt.

Sommargrönt skrev 2008-08-04 11:34:09 följande:
    Evergreen Lodge är långt att åka in i parken sen...bara så ni vet...
  • Pumpkin

Curry Village är inte ledigt, det kan jag då säga...

Svar på tråden Highway 1 i USA? Behöver tips & råd!