• bröllopsdag

mens på sin bröllopsdag...

Ja, jag lägger frågan här eftersom jag sett liknande frågor här...

Vad ska man göra då egentligen? Jag är sååå orolig för att det ska "gå i genom" på den vita klänningen....
    Pga sjukdom får jag ej äta piller/andra hormoner.
    Finns det någon speciell underkjol/underkläder tror ni som skulle kunna stå emot om det bli läckage? Man vil ju vara säker.
    Har ni tips?Tas tacksamt emot.

• Svar på tråden mens på sin bröllopsdag...
  • hondafreak

Säkert 20 år sedan, men kolla på apoteket ! Kanske kan de användas vid urinläckage ochså, vad vet jag ?

• Tooticki
    bröllopsdag skrev 2008-07-22 21:46:24 följande:
    Hur ska man ens kunna byta skydd.... med den stora klänningen? Så orolig...
    Du kan väl ta med dig någon in som hjälper dig att lyfta upp kjolen och så?
  • bröllopsdag

Tooticki..ja, så får det nog bli...

• bröllopsdag

Hittar inga speciella "natt-trosor"...

• Lollick

Det finns håll in trosor som håller in både mensmage och man kan ha dubbla mens skydd om man är rädd och extra stora tamponger...men humöret är ju problematiskt...uch stackare...fast du kommer kanske inte att ttänka så mycket på det...eller...

• bröllopsdag

Ja, alltså dubbla skydd får det blir, men hade önskat "säkra" trosor så man vet att om det öndå skulle läcka att det INTE kan gå igenom liksom...fast jag tror inte det finns alltså...
    Humöret eller svullen mage är inget problem för mig...däremot fattar jag inte hur man ska kunan byta skydd...med den stora klänningen och korsetten gör ju att man knappt kan böja sig...OJ,OJ, OJ!!!

• pallesj

Säkert nån här innan som sagt men men Jag åt förskjutningspiller 1 månad innan annars hade jag ridit tampaxkamelen på mitt bröllop och det kände jag inte riktigt för, det funkade faktiskt jättebra med pillerna, så det är ett tips för att slippa den iaf

• bröllopsdag

Jag har bestämt mig nu för att ha leggings under, modell capri. Det håller "allt på plats" & så hoppas jag det inte går igenom...

• grabbarna

jag har alltid dubbla trosor när jag har mens dels för att hålla bindan på plats och dels för att minska risken för läckage så att det syns på kläderna vilket är min fasa...

jag får dag nr 2 fasansfullt mycket men nu sist provade jag tampong + binda och det fungerade kanon läkte ingenting trots mängden så bindan var bara utifall att men behövdes aldrig.. och man kan ha tampongen innan i ung 8 tim om det är nån enstaka gång pratade med bm om det här och hon rekomenderar att man byter oftare men är det nån enstaka gång så är det ingen fara att ha i längre..

bröllopsdag skrev 2008-07-27 10:56:20 följande:
    Jag har bestämt mig nu för att ha leggings under, modell capri. Det håller "allt på plats" & så hoppas jag det inte går igenom...
  • avil

kan du inte ens äta primolut nor ,pga din sjukdom?? tror du?+ kolla det!!
    jag äter det för att skjuta upp mensen.
    testar nu,ett par månader innan bröllopsdagen!! för att se om o hur det funkar! helt okej enligt min sköterska!
    man får annars ha en vän med in vid toabesöket!! vare sig mens eller inte!! om man har mycket tyg på kjolen!!
    jag är helt ensammen då vi är i utlandet,så jag har mina primolutnor jag kan ta...vi får se hur det funkar!
    Annars-stor tampong+nattbinda. det borde absolut räcka!

• bröllopsdag

Nej, jag kan ej äta primolut nor, inte ens Cyklo-F som finns på apoteket receptfritt. Dock rekommenderar jag er andra att ta det sistnämnda. Provade det för många år sen och det fungerer utomordentligt bra! Minskar mensblödningen med ca 80%!!! Helt otroligt.

• grabbarna

ja jag har afktiskt provat cyklo-f och det fungerar kanon, tycker man att det fungerar bra kan man få ett liknande preparat på recept så att det inte blir så dyrt också

bröllopsdag skrev 2008-07-30 22:17:11 följande:
    Nej, jag kan ej äta primolut nor, inte ens Cyklo-F som finns på apoteket receptfritt. Dock rekommenderar jag er andra att ta det sistnämnda. Provade det för många år sen och det fungerer utomordentligt bra! Minskar mensblödningen med ca 80%!!! Helt otroligt.
  • Bride in England

Jag ar saaaa glad att jag fick mensen for nagra dagar sedan, gifter mig 9 augusti. Trodde verkligen att den skulle komma pa brollopet eftersom den alltid plotsligt blir oregelbunden vid speciella tillfallen och kommer da! Ni som oroar er, det jag tankte pa att skydda mig med mot lackage var stor tampong och ett par nattbindor, typ cykelbyxor eller leggins som nagon namnt under klanningen, och aven kla dem med en stor binda, samt ga o kolla da och da pa toan. Man maste ju pa ngt satt kunna ga pa toa med klanningen sa da borde man ju kunna kolla och tom byta ocksa. Annars ber man sin brudtarna eller liknande komma med in och sta bakom en och halla upp klanningen. Lycka till (och jag ska forresten inte ropa hej bara for att jag har den nu, den kan ju fortfarande bli oregelbunden och komma tillbaka pa dagen )

• mr psycho

Jag hade mens på bröllopet, visserligen var det sista dagen så det var inte så mycket, men med menskopp var det inga problem alls, jag tänkte inte ens på det och behövde inte tömma på hela dagen. Menskopp är verkligen superbra - har du jättemycket mens kanske du kan kombinera med en binda så håller det garanterat hela dagen.

• Helen E

Men brudar!! Jag har ju själv testat softtampons (som jag skrivit om en gång tidigare). Den håller tätt och - det bästa av allt - den fungerar utmärkt vid sex! Bröllopsnatten är räddad!

Jag hade ett fantastiskt bröllop (och bröllopsnatt ;)) tack vare softtampons. Jag köpte den på Life, men tydligen har de börjat med webshop nu. www.softtampons.net

Svar på tråden mens på sin bröllopsdag...