• bröllopsdag

mens på sin bröllopsdag...

Ja, jag lägger frågan här eftersom jag sett liknande frågor här...

Vad ska man göra då egentligen? Jag är sååå orolig för att det ska "gå i genom" på den vita klänningen....
    Pga sjukdom får jag ej äta piller/andra hormoner.
    Finns det någon speciell underkjol/underkläder tror ni som skulle kunna stå emot om det bli läckage? Man vil ju vara säker.
    Har ni tips?Tas tacksamt emot.

• Svar på tråden mens på sin bröllopsdag...
  • bröllopsdag

Vi kan fylla på med ideér i denna tråden vad man kan göra om man nu har mens på sin stora dag. Vi försöker fixa fram så många tips som möjligt, eller hur?

Gonatt...

• Vi2alltid

Jag säger bara: MENSKOPP! Guds gåva till kvinnorna haha!
    känns inte, behöver inte bytas så ofta som tampong, inga risker för bakterier, jag älskar den!!

• Krokodill

Jag tänkte rekomendera samma sak! Menskopp!! (Gud, vad fult det låter! Hihi!) Köp en tidigt så du hinner vänja dig vid den. Så säkert och smidigt!

• Munchkin

jag hade mens på min bröllopsdag men det gick bara fint. Med tanke på antalet lager kläder man har på sig så ska det vara en ordentlig syndaflod för att det ska blöda igenom, ska du inte ha underkjol så tänk om och införskaffa en sån så behöver du inte oroa dig, för då ska drt först blöda igenom underkjolens alla lager, och sen igenom brudklänningen och den är oftast rätt tjock i tyget, och har du mycket mens på bröllopsdagen så se till att byta binda/tampong ofta så ska det nog gå fint

• hondafreak

Förr vet jag att det fanns speciella "natt-trosor" av nåt material som det inte läckte igenom. Ingen aning om det finns nu, men kolla på apoteket....
    Har precis räknat ut att min kommer 2 dgr före bröllopet. Jag har skaffat gulkroppshormon att skjuta upp det med, men det är för 10 dgr, och vi som ska på 14 dgr bröllopsresa direkt efter....så antingen har jag det under bröllopet och dagen efter ( min är snabb tackochlov) eller kommer det i Italien på bröllopsresan.....pest eller kolera....

• Ab imo pectore

Fick min mens idag och räknar med att den kommer om fyra veckor igen, lagom till bröllopsveckan.. det är då fan med men får göra det bästa av situationen. Har en ritkigt tajt klänning och är nog mest oroligt för att mensmagen ska puta ut under..risken är väl att sådant startar andra rykten=) Är det någon som vet vart man får tag i ett bra produkt som miskar den svullna mensmagen????????

• Ab imo pectore

Hondafreak!!!
    Vart fick du tag i det där gulkroppshormonet???? Sträcker det sig över 10 dagar så borde man ju gå safe!

• hondafreak

Ring din vårdcentral och förklara ditt i-landsproblem ! Jag fick mitt recept på tel.
    Men man måste ha regelbunden mens för att det ska fungera.
    Man börjar 3 dgr före beräknad mens.

• Schatzilein

Jag kommer känna mig rätt så trygg med min menskopp. Men humöret... lite extra känslosvall & tårar kommer det bli! :/

• bröllopsdag

Hondafreak skrev :Förr vet jag att det fanns speciella "natt-trosor" av nåt material som det inte läckte igenom.

Det hade varit det bästa för mig, var har du hört dteta/sett det? Är det länge sen?

Hjälp!!!

Svar på tråden mens på sin bröllopsdag...