• bröllopsdag

mens på sin bröllopsdag...

Ja, jag lägger frågan här eftersom jag sett liknande frågor här...

Vad ska man göra då egentligen? Jag är sååå orolig för att det ska "gå i genom" på den vita klänningen....
    Pga sjukdom får jag ej äta piller/andra hormoner.
    Finns det någon speciell underkjol/underkläder tror ni som skulle kunna stå emot om det bli läckage? Man vil ju vara säker.
    Har ni tips?Tas tacksamt emot.

• Svar på tråden mens på sin bröllopsdag...
  • Joeline

tampong + binda, plus ett par rejäla men snygga vita hipsters, kanske? Nej usch, det hoppas man ju att det inte kommer hända...

• bröllopsdag

Det kommer hända mig

• bröllopsdag

Hur ska man ens kunna byta skydd.... med den stora klänningen? Så orolig...

• fiaprincess

Oj heller gud, det har jag oxå tänkt på. Vad vi kvinnor får stå ut med saker. Jaa, hur byter man tampong/bindor under en stor klänning. Det är bara att hålla tummarna att mensen tänker komma en annan dag eller vecka. Kommer säkert att hända mig.

Ojoj

• bröllopsdag

Jag funderar på om man kan köpa en liten kjol eller typ (skratta inte nu) traditionella cykelbyxor/mindre thigts för extra läckageskydd OM det nu blir så illa, kanske kan man ha det under. Med min klänning skullle det i alla fall inte synas, men kännas säkrare för mig...Vad tror ni?

• saragran

sitter i samma bat.
    men jag tanker ga till min barnmorska och fa Gestapuran utskrivet sa jag kan skjuta upp den ett par dagar... jag tycker inte om att mixtra med hormoner men hellre det an att ha mensvark pa var brollopsdag :/

• bröllopsdag

ja...det är svårt...mensvärken står jag ut med men om det skulle börja läcka..OJOJ, vet ej hur man gör alltså. Alltså, det här med att byta skydd...jag fattar innte ens hur det skulle gå till & jag vet ju att man klarar inte en hel dag utan att göra det ju

• Annica79

Ja vad ska man göra, Gifter mig nu på lördag och i gårkväll(mångag)kom den i gång. Vet ej hur länge den tänker stanna. Första mensen sedan min son föddes. Han blir 1 år den 2/8. Så man tycker att har den väntat 11 1/2 månad hade den ju kunnat vänta en vecka till. Typiskt. Eller ?

• bröllopsdag

Ja, typiskt...fast om du fick den nu så får man hoppas att det lugnar sig snabbt så du ej blöder så mycket i slutet på veckan. Lycka till med bröllopet!!!

• bröllopsdag

Annars får man hoppas att man blir så nervös och nojjig inför bröllopet att den hoppar lite...men det har aldrig hänt innan så varför nu? Å andra sidan har jag aldrig gift mig förut så man vet ej hur kroppen reagerar hihi...

Svar på tråden mens på sin bröllopsdag...