• Boomtown

Vi får inte ihop ekonomin

Vi har hus och en massa renovering på gång. Och som ni kanske vet så tar det aldrig slut. Nu har våra sparpengar försvunnit till det + en trasig bil. Kostade 4000 kr. Det händer ju hela tiden. Vi hade tänkt oss att gifta oss nästa år. men jag vet verkligen inte om vi får ihop det. Måste bara få beklaga mig lite. Vill inte vänta. Kanske vi kan vänta med bröllopsresan. Men detta är inte kul. Känns som om det aldrig blir av ju.

• Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin
  • Tjolinti

Men folk som gifter sig borgligt lägger inte ner lika mycker energi på hur dom ser ut. Hur kommer det sig?

• 26juli2008

det är väl inte viktigt för just det paret att vara lite extra! För till exempel mig å ts är det viktigt att vara lite extra fin, vi är ju alla olika!

• laris

Jag förstår hur du resonerar men dina närmaste är 60 och mina är 20...Därmed är mitt bröllop lika viktigt för mig som ditt är för dig och då vill jag också vara vacker och klä upp mig precis som dig.

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:48:17 följande:
    Jag läser absolut inte det som otrevligt för jag förstår verkligen hur ni tänker. Men att gifta sig. Åter igen en egen åsikt. Det ska vara en tillställning. Behöver inte vara stort. Men där man e med dom man anser sig vara närmst. Inte behöva känna att man verkligen inte hade alla dom man älskar hos sig.
    TS, hur många kommer ni att vara och vad har ni hunnit spara ihop?
  • 26juli2008

till exempel så skulle jag ALDRIG ha pappdukar som det har varit på många av dom bröllop som jag har gått på! men det har varit brudparets val och jag har inte brytt mig, det är samma sak här.. några vill känna sig extra fina, vad är det som är så svårt för dig att förstå det?

• Tjolinti

Nej du har absolut rätt. Jag tror ni måste ha missförstått. Jag reagerade på det hon skrev att dom hade lagt mycket pengar på klänning o ringar o inte ens bjudit några vänner. Jag tycker ändå man ska se till o bjuda de närmsta vännerna. Menade jag.

• laris
    Tjolinti skrev 2008-07-20 17:59:18 följande:
    Nej du har absolut rätt. Jag tror ni måste ha missförstått. Jag reagerade på det hon skrev att dom hade lagt mycket pengar på klänning o ringar o inte ens bjudit några vänner. Jag tycker ändå man ska se till o bjuda de närmsta vännerna. Menade jag.
  • tonårsmorsa

Äh, många här inne gifter sig borgerligt och klär upp sig precis lika mycket som de som gifter sig i kyrkan. Själv ska jag gifta mig borgerligt. Ska ha en klänning liknande den med halterneck som finns i mitt galleri. Tror nog jag kommer känna mig uppklädd.

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:54:20 följande:
    Men folk som gifter sig borgligt lägger inte ner lika mycker energi på hur dom ser ut. Hur kommer det sig?
  • Nightingale

Men vadå? Allt måste väl inte kosta skjortan för att det är ens drömbröllop. Min klänning kostade 2500 på rea, det är min drömklänning!! Jag har pappdukar, men av finare papper, om ni fattar. Det känns som tyg.

Det är mitt drömbröllop!

• Tjolinti

Ja låt det då vara ert drömbröllop. Men kan det få vara ok för någon annan o inte förstå det? Mräker att allt bara handlat om att se saker från eran synvinkel o acceptera hur ni ser på hur ett bröllop ska vara men ingen intresserar sig ett skit för o förstå att någon kan tycka det e konstigt att man lägger multum på klänning o ring o sedan ha bröllopsfest men inte bjuda i närheten av alla man hade velat ha där. Det är en sak o säga att man inte VILL ha någon annan där men när man inte bjuder för man inte har råd. Då kan man fan inte säga att det är en drömbröllop.

• tonårsmorsa

Bröllopet i sig behöver inte kosta en massa pengar. Att gifta sig är gratis. Det enda som kostar är om man ska gifta sig i kyrkan, för då krävs en ring (men den kan vara begagnad). I övrigt är det bara en fråga om val och prioriteringar. Vissa väljer att ha många gäster, andra väljer att lägga pengarna på sig själva. Skulle inte vilja påstå att ett bröllop på en strand i Thailand med bara brudparet är sämre än ett där man bjudit in hela släkten och halva grannskapet.

Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin