• Boomtown

Vi får inte ihop ekonomin

Vi har hus och en massa renovering på gång. Och som ni kanske vet så tar det aldrig slut. Nu har våra sparpengar försvunnit till det + en trasig bil. Kostade 4000 kr. Det händer ju hela tiden. Vi hade tänkt oss att gifta oss nästa år. men jag vet verkligen inte om vi får ihop det. Måste bara få beklaga mig lite. Vill inte vänta. Kanske vi kan vänta med bröllopsresan. Men detta är inte kul. Känns som om det aldrig blir av ju.

• Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin
  • IdaÄlskarLennart

den utbildade fototgrafen känner vi också så de blir med gratis ;) så ag har bara tur tror jag =)

• 27juni2009

ida o lennart: så ni får dessa grejorna som presenter av era gäster då? har ni räknat med alla smådetaljer? jag skriver upp avrje pinal jag köper,a llt från bröllopstidningar för inspiration till provbitar av tyg till klänning o så allt de stora, vi vill veta exact avd vi ger för vårt bröllop för jag tror att det är många av de små grejorna som bildar en stor summa som folk missar att berätta nrä de säger att d ekomit billigt undan.

• IdaÄlskarLennart

Nej. Vi får det inte som precenter utan det är bara folk som snällt har ställt upp och erbjudit sig själva. Lisa, det är en tjej som fixar mitt hår och smink, hon är inte ens bjuden på bröllopet för att de är ingen nära vän till min m2b. Men eftersom att han känner henne så ville vi gå på hennes friserdalong och göra smink och hår och när vi frågade hur mycket de skulle kosta så sa hon bara att de får vi gratis etersom att lennart hade hjälpt hennes företag att fixa datorn året innan ;D
    Jag har också en lista i ett skåp med varenda summa och den är inte över 15.000kr.
    tåtan betakar m2bs mamma bara för att hon vill vara snäll men vi kommer att få presenter av henne för hon räknar inte det som present. Dom som fotar gör det gratis för att dom vill det. vi erbjöd dom dock ett par hundra men dom ville inte ta emot de för dom tyckte pengarna hade vettigare saker att gå till den dagen. ;)

27juni2009 skrev 2008-07-20 09:41:40 följande:
    ida o lennart: så ni får dessa grejorna som presenter av era gäster då? har ni räknat med alla smådetaljer? jag skriver upp avrje pinal jag köper,a llt från bröllopstidningar för inspiration till provbitar av tyg till klänning o så allt de stora, vi vill veta exact avd vi ger för vårt bröllop för jag tror att det är många av de små grejorna som bildar en stor summa som folk missar att berätta nrä de säger att d ekomit billigt undan.
  • laris

Måste ni ha ett stort bröllop? Kan ni inte gifta er med de närmaste, och ¨bjuda på en avslappnad mottagning istället? Det vore ju kul och resa ihop! Bara en idé...

• Boomtown
    laris skrev 2008-07-20 15:09:50 följande:
    Måste ni ha ett stort bröllop? Kan ni inte gifta er med de närmaste, och ¨bjuda på en avslappnad mottagning istället? Det vore ju kul och resa ihop! Bara en idé...
    Vi ska ha ett liet bröllop med bara de närmaste. Inte ens kompisar ska vara med. Allt för att det inte ska bli så "stort". Men drömklänningen och ringarna och det vill man ju ha iallafall.
  • IdaÄlskarLennart

Men det finns massor med sidor som har otroligt nygga klänningar för en billig summa. Min klänning är en märkes klänning men kostade trots det bara 4000kr. en om du går in på min bröllopssida så har jag en kattegori som heter "tips / Länkar" gå in på den för att där har jag länkat till massor med sidor som har billiga, fina klänningar =)
    tallhed.weddingannouncer.com/

Boomtown skrev 2008-07-20 15:15:09 följande:
    Vi ska ha ett liet bröllop med bara de närmaste. Inte ens kompisar ska vara med. Allt för att det inte ska bli så "stort". Men drömklänningen och ringarna och det vill man ju ha iallafall.
  • Tjolinti

Förstår inte meningen med o köpa sin drömklänning om man sedan inte bjuder några gäster på sin mottagning o visa upp den för. Då hade jag hellre gift mig i trasor och varit med nära och kära på dagen som ska betyda mest i ens liv.

• laris

Det där håller jag inte riktigt med om. Vi kommer att vara ca 15-20 personer på vårt bröllop men jag kommer ändå att klä upp mig. Vi har ju anlitat en fotograf som ska vara med hela dagen och fota oss. Man klär vi inte huvudskaligen upp sig bara för att visa alla andra. Utan även för bla vara fin för sin respektive, sig själv och för alla foton som ska tas och sparas som minnenför livet.

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:13:45 följande:
    Förstår inte meningen med o köpa sin drömklänning om man sedan inte bjuder några gäster på sin mottagning o visa upp den för. Då hade jag hellre gift mig i trasor och varit med nära och kära på dagen som ska betyda mest i ens liv.
  • Tjolinti

Då har alla olika meningar om ett drömbröllop, För mig handlar det mer om familj o vänner än o vad jag själv ska ha på mig. Visst jag har köpt en underbarklänning men vi bjuder ändå kring 60 personer. Jag har sparat i ett år för detta. Då hade jag hellre väntat. Förstår inte riktigt varför man inte hellre kan vänta lite med bröllopet då än o dra in på allt.

• laris

Det kanske inte är lika viktigt för andra att ALLA vänner ska vara med. Vi har lyckats spara bra med pengar på ett halv år och vi skulle helt klart ha råd att bjuda 60 vänner men så blir det inte eftersom vi prioriterar att ta en längre resa ihop. Vi kommer däremot att ha en mottagning för alla våra vänner efter bröllopet. Och som sagt så kommer vår familj + närmaste vänner att närvara när vi gifter oss. Men alla är olika och alla kanske inte har råd att bjuda 60 stycken pga familjesituation etc. Men det är ju våra olikheter som gör oss till oss

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:21:54 följande:
    Då har alla olika meningar om ett drömbröllop, För mig handlar det mer om familj o vänner än o vad jag själv ska ha på mig. Visst jag har köpt en underbarklänning men vi bjuder ändå kring 60 personer. Jag har sparat i ett år för detta. Då hade jag hellre väntat. Förstår inte riktigt varför man inte hellre kan vänta lite med bröllopet då än o dra in på allt.
Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin