• Boomtown

Vi får inte ihop ekonomin

Vi har hus och en massa renovering på gång. Och som ni kanske vet så tar det aldrig slut. Nu har våra sparpengar försvunnit till det + en trasig bil. Kostade 4000 kr. Det händer ju hela tiden. Vi hade tänkt oss att gifta oss nästa år. men jag vet verkligen inte om vi får ihop det. Måste bara få beklaga mig lite. Vill inte vänta. Kanske vi kan vänta med bröllopsresan. Men detta är inte kul. Känns som om det aldrig blir av ju.

• Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin
  • anne på grönkulla

Det förutsätter ju att det är fickpengar som man annars skulle lägga på "strunt" och inte pengar som går till nödvändiga utgifter till hushåll eller t ex renovering, antar jag.

• IdaÄlskarLennart

själv betalar jag totalt 15000kr för mitt bröllop för närmare 80gäster men klänning och rubbet ! =D

• Boomtown
    IdaÄlskarLennart skrev 2008-07-19 19:18:39 följande:
    själv betalar jag totalt 15000kr för mitt bröllop för närmare 80gäster men klänning och rubbet ! =D
    Hur får du ihop det? Jag räknar på 17000 kr förutom småutgifter. Då blir vi 26 stycken och gör tårta och mat själva och betalbar efter maten, och ska hyra en hembygdsgård för ett par hundralappar. Vad ska ni bjuda på?
  • 27juni2009

förlåt, men 15000 oj hur lyckas ni o vad bjuder ni på? kläder t m2b oxå? ringen? lokal?

• Kärlek ger näring åt själen

Hmm vi ligger på 9000 just nu på 14 gäster ca.. Med kläder,ring m m..
    Så det går..

Jag har själv handlat på reor här o där o hit o dit *skrattar* Så på så sätt har vårt blivit billigare.. Nu har vi egentligen haft i baktanken att ha ett litet men mysigt bröllop och därför hållt oss inom de ramarna

Men ts börja spara 500 kr i månaden i grund.. spara sedan mer de månader det går. Själv så sparar vi 500 var i månaden och slängt in lite extra bla vid skatteåterbäringen, m m.. eftersom ni inte ska gifta er förrens nästa år så hinner du spara

• tonårsmorsa

Ta ett extrajobb och lägg undan alla de pengarna till bröllop.

• Boomtown

Jobbar redan över 100 % och har 2 småbarn

• IdaÄlskarLennart

vi har ju ring båda två =) vi ville de. =)
    hår - gratis
    smink- gratis
    tårta - gratis
    lokal - 500kr inklusive porslin, bestick och sådant
    ljuskoppas och annat finns i lokalen.
    grundduk vit - 30kr
    löpare - 30kr
    annat små tjaffs vet jag ingen exakt summa på, men det är inte mycket.
    klänning - 4000kr
    m2bs klädsel - 1000kr
    stjortor till hans fyra barn - 130kr (dom ska använda jeans till som dom redan har)
    ringarna - 5000kr
    skor till m2b - 100kr (det var super rea, kostade 790kr innan)
    skor till mig - 150kr (hade kostat 350)
    klänning jag ska ha efter bröllopet - 200kr
    underkläder - 100kr

m.m

• Boomtown
    IdaÄlskarLennart skrev 2008-07-19 21:33:18 följande:
    vi har ju ring båda två =) vi ville de. =)hår - gratissmink- gratistårta - gratislokal - 500kr inklusive porslin, bestick och sådantljuskoppas och annat finns i lokalen.grundduk vit - 30krlöpare - 30krannat små tjaffs vet jag ingen exakt summa på, men det är inte mycket.klänning - 4000krm2bs klädsel - 1000krstjortor till hans fyra barn - 130kr (dom ska använda jeans till som dom redan har)ringarna - 5000krskor till m2b - 100kr (det var super rea, kostade 790kr innan)skor till mig - 150kr (hade kostat 350)klänning jag ska ha efter bröllopet - 200krunderkläder - 100krm.m
    Men maten måste ju kosta en hel del till 80 pers och dricka till det. Det kostar ju 2000-3000 för oss utan öl och vin till 26 st.

Klänning 2500
    Kläder till gubben 2000
    Skor gamla
    Kläder till barnen 1000
    Ringar 5000
    Blommor 1000
    Frisyr 1500
    Tiara 350
    Smink gratis
    Underkläder 800
    Mat, inkl. tårta 3000
    Fotograf-present?
    =17150
    Och givetvis tillkommer det utgifter utöver. Jag räknar med att övertrassera:)
    Detta är bara grovt räknat
    Ska ni inte ha en fotograf?
  • IdaÄlskarLennart

vi har tre fotografer för att få olika "sorter" av bilder. En utbildad fotograf, en kompis som är superduktig och har proffskamera och en annan kompis som är superduktig och de får vi gratis. Blommer får jag också gratis. Vi ska inte ha middag för alla. Vi ska bara bjuda på MASSOR med fika, men fikat får vi också gratis ;) han och jag ska käka lyxmat ensam på restaurnag
    .. lyx-restaurnag dessutom klockan 19.30 och då lämnar vi lokalen och överlåter festande och sådant till alla andra ;)

Boomtown skrev 2008-07-19 23:15:16 följande:
    Men maten måste ju kosta en hel del till 80 pers och dricka till det. Det kostar ju 2000-3000 för oss utan öl och vin till 26 st.Klänning 2500Kläder till gubben 2000Skor gamlaKläder till barnen 1000Ringar 5000Blommor 1000Frisyr 1500Tiara 350Smink gratisUnderkläder 800Mat, inkl. tårta 3000Fotograf-present?=17150Och givetvis tillkommer det utgifter utöver. Jag räknar med att övertrassera:)Detta är bara grovt räknatSka ni inte ha en fotograf?
Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin