• svinto83

New York 2010

Hej allihop
    Jag testar igen ...

Jag och min sambo har beslutat oss för att gifta oss i Svenska kyrkan i New York september 2010 jag hoppas här finns andra som ska eller har gift sig i New York som vill dela med sig av sina erfarenheter. tex. kostnader mm.

/ T

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 20:02
    verkar som det blir i mars nu i alla fall verkar vara bättre för alla och våren i new york är helt fantastisk !

• Svar på tråden New York 2010
  • 200805

Ny brud:

Stort Grattis!!!
    Vi gifte oss i SK i maj och jag svävar fortfarande på små moln!
    Vem vigde er? Ib vigde oss och han var helt underbar!! Allt var perfekt och det det var jätte-mysigt att gifta sig där!

• NY brud

svinto83: Oj va trist att de var otrevliga! Vi fick väldigt bra bemötande både i förväg och på plats. Hade ni hunnit boka in tid för vigseln? Verkar ju otroligt populärt att gifta sig där så det är nog många som hör av sig till dem.

Det var Ib som vigde oss också och han var väldigt bra. Han fick oss att känna oss lugna och kunna njuta av stunden. Sen hade han lite humor också och sa bl a "You may kiss the bride". Allt annat var ju givetvis på svenska.

• svinto83

ja det var väldigt tråkigt att de va så snäsiga nä vi hade inte bokat tid jag ville veta om man kunde boka januaritiderna tidigare än när de släpper de andra tiderna i september. men nu kvittar det hittade en borgerlig vigselförättare som verkar bra

• Cackis

svinto83: Hur hittade ni er vigselförättare? Vi funderar också på New York I maj nästa år, borgeligt i Central Park, så jag blev jättenyfiken nu!

• svinto83

Jag får nog villigt erkänna att jag har ingen aning hur jag hittade henne gissar på att jag sökte här på BT.

vigselförättare kim www.ourelegantceremony.com/philosophy.htm

du är före oss så du kan ju berätta hur hon var ;)

• Anna  Sol

Vi gifter oss i NYC den 8 oktober. Jag längtar sååå mycket. Dels till bröllopet men minst lika mycket till själva resan. ;) I LÖÖÖV NEW YOK!

• svinto83

hej hej jag testar igen hur långt har ni kommit i er bröllopsplanering?
    vi har kommer en bit men det e ju mest i huvudet eftersom att det e många månader till 2010 18 för att vara exakt:P

• Hemligt i New York

Jag fixar med smink mest just nu, ska sminka mig själv och behöver uppdatera sminkväskan... Annars är det lite småplock kvar att fixa för oss. 6 veckor tills vi åker nu! =)

• svinto83

åh mysigt min sambo börjar bli otålig så kanske blir det tidigare för oss med men inte förrän nästa år ändå... :D man vet aldrig

vi har hittat ett hotell som heter novotel som verkar super o de har extraerbjudande då och då som gör att det blir helt ok priser så det hoppas vi på

vilket smink satsar du på? jag har oxå tänkt sminka mig själv o fixa mitt hår

• Hemligt i New York

svinto83: jag har fått tips på lite olika och har också letat på nätet, får mycket hjälp på rocketqueens blogg där hon tipsar om hållbar sminkning dessutom!

En del smink är på väg hem nu som jag inte hunnit testa (billigare på nätet) bla Helena rubensteins color clone foundation, Lancomes löspuder, Urban decays rouge och pressade transparanta puder, primers till ansikte och en annan till läppar (Smashbox). Clarins askungekräm har jag köpt också, får se om den är så bra som alla säger...

Men spana in rocketqueens blogg för tips!

rocketqueens.blogg.se/

• I love NY

Hej

Jag och min sambo ska också gifta oss i NY. Vi har tänkt oss i juni 2009 i SK. Just nu går vi bara och väntar på att de ska släppa tiderna för nästa år. För oss känns det som vi inte kommer igång med någon planering förän vi vet vilket datum det blir.

Jag vill ju gå och kolla på ringar och klänningar, börjar bli lite otålig nu ;)

Svar på tråden New York 2010