• svinto83

New York 2010

Hej allihop
    Jag testar igen ...

Jag och min sambo har beslutat oss för att gifta oss i Svenska kyrkan i New York september 2010 jag hoppas här finns andra som ska eller har gift sig i New York som vill dela med sig av sina erfarenheter. tex. kostnader mm.

/ T

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 20:02
    verkar som det blir i mars nu i alla fall verkar vara bättre för alla och våren i new york är helt fantastisk !

• Svar på tråden New York 2010
  • svinto83

oj ojoj vad det låter snyggt hoppas du lägger in bilder sen. jag önskar jag hade kunnat ha röda läppar men har så liten mun att det ser mer ut som sträng lärarinna än sexig tjej :P
    tror du det blir bra med röda skor och väska ? fundrar på rött brett diadem oxå men det e som du säger de måste ju matcha något så när i alla fall.

Jag har redan hittat ett par skor som är helt fantastiska och jag känner mig så snygg i dem men min sambo tycker det e för tidigt att köpa dem... vill ju!

• Hemligt i New York

Röda skor och väska blir asläckert tycker jag, detaljer som gör det lilla extra liksom, mer personligt. Diadem låter också sött!

Råder dig att vänta med att köpa grejjer även om jag förstår att du vill! Har funderat på vår vigsel i flera år och har ändrat mig många gånger vad gäller kläder mm... Men om du känner att du kommer gräma dig och inte hittar några bättre så skulle jag slå till i alla fall. Det värsta jag vet är att vänta med ett köp och sen går de inte att få tag på längre... Grämer mig fortfarande över en väska jag väntade med att köpa för flera år sen som jag inte sett sen dess...

• svinto83

ja det e ju det skorna var himla bekväma men de får nog vänta det kan ju vara rätt snyggt med annan färg att matcha med oxå... fast rött känns läckert!

hur har det blitt med er budget, känsligt ämne jag vet... jag o sambon har räknat på det och med resa boende ringar fotograf fest hemma kläder licens kyrka mm har vi kommit upp i 78 000kr cirka. men det finns saker man kan dra ner på om man vill... det är därför vi planerar så tidigt med så vi har tid att spara

• svinto83

vad kostar er fotograf förästen och hur mycket kommer han fotografera?

• Hemligt i New York

Vi fick skjuta upp det ett halvår när vi upptäckte att vi inte skulle hinna spara ihop till allt faktiskt, mycket pengar blir det... (Och en annan resa kom emellan med jobbet där jag spenderade en del pengar)

Vi lägger ca 50 000 på resan exklusive shoppingpengar. (Flyg, hotel, fotograf, all mat och fickpengar till museer etc) Då är vi borta 10 hotellnätter. Tänkte ha med mig ca 10 000 att shoppa för. Sambon lite mindre. Vill ha en systemkamera bl a o en massa kläder o sånt =).

Sen är det ju en massa hemma som kostar, handlat/ska handla kläder o sånt för 5 000 sammanlagt kanske (sambon hade kostym o skor redan) Ringar 3000. Secretbox ca 2000. Måste köpa en del smink också...

Middag och fest hemma lägger vi 3-4000 på tror jag, tårta kostar 1000 bara den.

Så ser ekonomibiten ut för oss =)

Jo, Michael kostar 850 dollar för 3 timmar. Vi tänkte fota oss i city hall park elelr någon annan park, någon stor gata och vid brooklyn bridge. Central park tar det för lång tid till för att hinna med.

Ingår också: Ett foto album med ca. 36-40 pappersbilder (10x15cm).
    En DVD med högupplösta digitala filer (ca 100+ st). Dessa bilder får ni både i färg och sv/vitt, som ni kan använda till efterbeställning.
    På disken finns också en mapp med ?småbilder?, alla foton lågupplösta för lättare påsikt och för e-post och ett bildspel i Quicktime format.
    Index prints (kontaktkartor) utskrivna med bilder och filnamn.

• svinto83

ja det är mycket pengar som går ut det lät väldigt bra med fotogrfen vi får se hur vi gör min brors sambo är väldigt duktig på att fotografera så kanske vi använder oss av henne :P

åh 19månader kvar ... alldeles för mycket

• NY brud

Har precis gift oss i Svenska kyrkan i New York! Svävar fortfarande på små moln...

Allt gick faktiskt ganska smidigt. Vi bokade ju också tiden i kyrkan för länge sedan, tror det var i januari. Verkar ju som de har ganska fullbokat...

Vi åkte själva och hade inte någon fotograf, det kändes lite för dyrt då vi ville ha ett enkelt bröllop. Kantorn tog bilder i kyrkan efter vigseln och vi blev fotade på hotellet och på gatan också. Klart det hade varit kul med proffsfoton men vi är nöjda ändå.

Vi fixade Marriage License ganska direkt när vi kom till New York, ville hade klart i god tid. Annars är det ju minst 24 timmar innan vigseln som man måste ha fixat det. Gick ganska enkelt och snabbt, vi var beredda på att det skulle ta lång tid och vara byråkratiskt eftersom man hört att det är så.

Vi åt vår bröllopsmiddag på Rainbow Room Grill. Trevlig och helt underbar utsikt från 65:e våningen!

• svinto83

svenska kyrkan i NYC var väldigtr otrevliga i telefon med mig så vi kommer inte gifta oss där utan har kontakt med en vigselförättare som kan viga oss i Central Park

Svar på tråden New York 2010