• svinto83

New York 2010

Hej allihop
    Jag testar igen ...

Jag och min sambo har beslutat oss för att gifta oss i Svenska kyrkan i New York september 2010 jag hoppas här finns andra som ska eller har gift sig i New York som vill dela med sig av sina erfarenheter. tex. kostnader mm.

/ T

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 20:02
    verkar som det blir i mars nu i alla fall verkar vara bättre för alla och våren i new york är helt fantastisk !

• Svar på tråden New York 2010
  • Hemligt i New York

Puffar upp! ALla NY brudar verkar ha semester nu =)

• svinto83

verkligen alla verkar helt bortblåsta och inte går det att söka heller sökmotorn hittar ingenting alls. hur går det för dej med dina planer "hemligt i New York?

• BlendaSigne

I wish, de hade varit min dröm... I LOVE THAT CITY... men min kära sambo samt en oerhört besviken familj om så blev fallet fick oss att välja bröllop (hemligt med familjen) i Dalarna istället...

Lite avis e jag dock! Stan e fantastisk!

• svinto83

Ja NYC är fantastiskt! Jag har varit där innan men inte min sambo men han har alltid velat så det e bra. Även min pappa som var där med min familj för några år sedan men råkat radera alla 300bilderna vill dit igen så det blir toppen

• Hemligt i New York

svinto83: Så ni la ner Central park idén?

Igår beställde jag min vigselring, titanring med svart sten. Fick hem väskan igår också jag beställt från USA. Papper har kommit hem (fixade ett engelskt marriage license från skatteverket). Har allt bokat utom chafför+bil och restaurang nu. Har inte hittat en klockren restaurang än, helst vill vi äta på en vegetarisk, men det finns inte så många lyxiga att välja på...

Annars har jag en del smink, underkläder, stay ups och hårblomma kvar att klirra. Plus en secret box som jag bokat in i september. Nervöst men kul ska det bli! =)

Och så har jag två kilo jag ska gå ner minst, men har 9 veckor på mig! Tränar för fullt...

• svinto83

ojojoj ja jag önskar jag va så nära vår stora dag hehe
    ja central park e nerlagd för tillfället ska ta bilder där och brooklyn bridge och times square så man får ändå bilder på det :D

2kg märks det på klänningen eller det e bara mentalt? själv har jag som mål 10kg ... det kan gå.....det är två klädstorlekar på mig så det det märks hehe

• Hemligt i New York

svinto83: Ja vi ser också fram emot att fota oss där med alla häftiga bakgrunder =)

Apropå 2 kilo, det är mest mentalt, har haft det som ett mål i flera år (har gått ner 35 kilo och 3 storlekar sedan 2003). Och det är nu eller aldrig jag ska ta mig över den tröskeln känns det som. Ska ha en korsett när vi gifter oss och den sitter bra nu som tur är, och några kilo till ner skadar inte heller vilket känns skönt.

2010 är ett tag kvar men vad tror du att ni ska ha på er och göra och så?

• svinto83

hehe om du kollar mitt galleri har jag bild på klädera jag vill ha sen vill jag att min sambo ska ha kritstrecksrandig kostym för det tycker jag e såååå snyggt.

Vi kollar lite på aktiviteter nu blir nog många museum och historiska byggnader eftersom min sambo är historielärare. Annars ska vi bara vara typiska turister. var ska ni bo? gifter ni er i kyrkan? vilken fotograf använder ni?

• svinto83

tar tillbaka mina frågor fick svaren i din presentation...sorry

• Hemligt i New York

svinto83: Var inne o kikade i bildgalleriet och jättesöt klänning! Tycker en kort model passar bättre om man inte satsar på ett stort pampigt bröllop. Läckra röda detaljer också! =) Var sugen på en röd väska men eftersom jag ska ha röda läppar var jag orolig att det inte skulle matcha...

Själv ska jag ha en svart 50 tals lång kjol med stor underkjol med vita prickar och en svart korsett med ett brett band överst runt om. Och höga svarta klackskor, övar nu för fullt att gå i dem... Och Dita von Teese sminkning, har svart hår och blek hy redan =) Har aldrig kännt att jag vill gifta mig i vitt.

Svar på tråden New York 2010