• Sellen

Kostnad förlovningsringar?

Jag och min sambo håller på att kolla på förlovningsringar och hittade idag ett par som vi båda tyckte om som tillsammans kostar 9300:-
    Jag trodde att det var mycket billigare med förlovningsringar, och det beror väl såklart på vad man väljer. Är dock lite nyfiken på vad era förlovningsringar har gått på? Man kanske skulle leta lite mer aktivt efter något billigare...

• Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?
  • BlendaSigne

har för mig vi betalade ca 4000SEK för båda. det är två vanliga från guldfynd med vitt guld.
    M

• förlovad julafton 2007

Jag tycker det verkar ganska billigt för två ringar...spontant...om man inte bara vill ha släta guldringar förståss då kan man nog komma undan billigare. Våra kostade något i stil med era tror jag men då lämnade min sambo in guld som han fick omgjort till sin ring...

• Halmstad84

Beställde ringar igår, ska överraska min tjej i augusti.. Betalade 2700kr för två släta guldringar.

Men det är klart, vill man ha med stenar eller lite med exklusiva går ju priset upp....

• MissDevout

Våra förlovningsringar är handgjorda av en guldsmed, min kostade 8000 och min blivandes 7600. Så allt beror ju på hur om man vill ha handgjorda eller maskingjorda, hur mkt guld och om man vill ha några stenar.

• lottis77

Den guldsmed vi gick till rekommenderade oss att först titta vilken typ av vigselring jag vill ha och sedan välja en förlovningsring som passar till den. Våra ringar i vitt guld kostade ca 10 000 kr.

• Sellen

Våra (ev blivande) ringar ser ut såhär:

www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=41&id=578&sida=Sofia%20Serien%20Guldbolaget%20|%20Sofia%204039-4K-6K

Inga stenar i alltså. Verkar som om man kan hitta rejält mycket billigare men även dyrare. Antar att man får grabba tag i de ringarna man faller för båda två om man nu känner att man har råd.

lotis77: smart att kolla vigselring samtidigt. Tack för tipset!

• BlendaSigne

tycker det är galet mkt med "bara" guld för 8000-10000 sek, men det är jag det. om man vill lägga mer på förlovningsringen så skulle jag helt klart lägga det på diamanter!

vi förlovades oss som studenter och då var budgeten denna, om vi skulle förlova oss igen så hade jag valt en ring med en sten i :)

• föralltidhans

Vi betalade drygt 5 000 för våra Schalinsringar. Lite bredare ringar i "vanligt" guld.

• Nifi 09

Hej!

Ja det beror ju naturligtvis på om man har släta eller med stenar och hur många osv. Men jag tycker att det låter helt rimligt. Vi köpte både förlovnings- & vigselring samtidigt & då gav vi ca 25.000kr. Men jag har 10 stenar i båda ringarna så då går ju såklart priset upp..... Men de är jätte fina & man ska ju ha dem hela livet :)

• Dittvackrajag

För oss kommer det att bli ca 4500 för båda våra ringar i 18k vitt- och röttguld

Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?