• Nightingale

Karlstadbrudar!! Del 2

Hej!

Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!

Välkomna hit alla Karlstadbrudar!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2
  • Nightingale

By the way, min fotograf heter jennie-lee. Men hon bor i dalarna, kanske inte vill åka så långt. Men hon är så duktig.
    Kolla in www.jennie-leeart.com

• ElinPierre

Min fotograf heter www.helenahenriksson.com
    Jag vet inte om hon gjort secret box foton förut, men jag ska be henne göra det åt mig..
    Bra pris förresten- hon ska vara med oss hela dagen från morgon till kväll och så får vi en skiva med massa bilder på (alltså, vi får använda bilderna hur vi vill) och hon tar 7500.. Tyckte i alla fall jag var bra eftersom de andra jag hittat skulle ha 25-49 000 för samma grej...

• Boomtown
    Nightingale skrev 2008-09-17 23:55:35 följande:
    Fotograftips: Katrin Moström, maila katrin@trollbyran.se
    Vart håller hon hus? Har hon någon hemsida?

Tack för tipsen allihop, tar gärna emot fler
  • Flisa80

Är lite nyfiken på vad det kostar/kostade er att hyra kyrka... Vi vill gifta oss i en stadskyrka men använda en pastor som arbetar inom frikyrkan. Det kommer att kosta oss 2000 kr i så fall för den där timmen i kyrkan...trots att vi inte använder någon av deras personal... Är lite sur över det.

• Vi2alltid

men ska ni inte använda kantor och vaktmästare heller? då kanske de kan göra lite på priset ändå... om det inte är så att det är en väldigt populär kyrka kanske

är du medlem i svenska kyrkan och i samma stift som ni gifter er ska det inte kosta nånting dock

Flisa80 skrev 2008-09-18 15:48:43 följande:
    Är lite nyfiken på vad det kostar/kostade er att hyra kyrka... Vi vill gifta oss i en stadskyrka men använda en pastor som arbetar inom frikyrkan. Det kommer att kosta oss 2000 kr i så fall för den där timmen i kyrkan...trots att vi inte använder någon av deras personal... Är lite sur över det.
  • Flisa80

Jo vaktmästare måste vi väl ha antar jag, det har du rätt i, men kantor ska vi inte ha. Alla våra vänner mer eller mindre än musiker, vi använder hellre dem. Medlem i sv. kyrkan är vi men jag tror reglerna ändras när man använder annan pastor än den som verkar i den församlingen. Fast det känns ändå knepigt att betala för en kyrka som jag nästan är uppvuxen i...

• Vi2alltid

fast vi gifte oss i en kyrka som vi inte tillhörde nån av oss men som tillhörde samma stift, och en präst som jobbade i stiftet men inte i den församlingen.. det gick hur bra som helst! vi betalade inte ett öre
    så lite knepigt verkar det ju...

Flisa80 skrev 2008-09-18 17:32:42 följande:
    Jo vaktmästare måste vi väl ha antar jag, det har du rätt i, men kantor ska vi inte ha. Alla våra vänner mer eller mindre än musiker, vi använder hellre dem. Medlem i sv. kyrkan är vi men jag tror reglerna ändras när man använder annan pastor än den som verkar i den församlingen. Fast det känns ändå knepigt att betala för en kyrka som jag nästan är uppvuxen i...
  • starlet2

Hej allihop

Ska gifta mig i april nästa år. Tack för alla tips på tråden.

Flisa80: vi ska gifta oss i annan kyrka än den vi tillhör för att prästen vi vill ha har bytt församling. Det betalas av församlingen vi tillhör. Prästen ville helst inte viga oss i annan kyrka för då blir det på hans fritid.

Finns det någon som har tips på var man kan köpa fina skor. Har redan köpt brudklänning.

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2