Rund eller droppformad bukett?
Vad ska ni ha? Jag har två alt, båda är med vinröda rosor men har inte bestämt än exakt hur jag vill ha den. Varför väljer ni som ni gör/gjort?
Vad ska ni ha? Jag har två alt, båda är med vinröda rosor men har inte bestämt än exakt hur jag vill ha den. Varför väljer ni som ni gör/gjort?
kommer att ha en droppformad bukett, en rund skulle se konstigt ut till min klänning. Buketten kommer dock inte att vara "yvig" utan ha ett smalt och tunt fall
jag var länge inne på en droppformad men har nu bestämt mig för en vanlig bukett. varför vet jag inte men det var nog priset som avgjorde det
Jag ska ha en lång stram bukett med pärlor runt skaftet sen lite som hänger ner. Ja ni fattar, he he svårt att beskriva. Blodröda rosor med gerbera silvertrådar.
om man är lien så passar rund bättre
Kan tillägga att jag visade floristen en bild på klänningen samt sagt vilka färger vi ska ha, hon har fått fria händer med buketten. Det är ju hon som kan det där, inte jag Floristen kommer dock att maila mig en skiss på buketten samt alla blomnamn så jag kan goggla dem. Bra service tycker jag
Ja, jag gjorde lite på samma sätt. Visade bilder på buketter jag tycker är fina och en bild på klänningen och sen får hon knåpa ihop något och hon verkade ha många ideér!!
Ja, jag gjorde lite på samma sätt. Visade bilder på buketter jag tycker är fina och en bild på klänningen och sen får hon knåpa ihop något och hon verkade ha många ideér!!
Ja, det är ju deras jobb så de borde ju kunna
(sen kan det underlätta om man googlar och inte gogglar )
jag har en boll.. har en strimma med spelts på kjolen så en droppformad bukett hade stulit uppmärksamheten ifrån
droppformad har funnits med ett tag...haha vad har inte rund då gjort, kom efter droppformad? nej. varför inte testa en ögonformad eller transperant bukett eller blommor i väska eller på stav eller trådad ros eller kroppssmyckning med blommor
?
vero florist skrev 2008-08-05 22:02:53 följande:
bra service e trevligt. själv frilansar jag som florist och kvalitén är nummer 1 ! allt ska vara proffisionellt och mycket elegant. men det ska kunden även betala för som vilket annat arbete som helst.
hmm, verkar som om ngn trampat dig lite på tårna? Kan vara så att jag misstolkar tonen på vad du skriver.......
Jag ska ha en rund bukett som består endast av rosa rosor. Pratade igenom allt med min florist och jag ville höra hennes åsikter. Hon tyckte att med tanke på min klänning, färgtema, kroppstyp och personlighet, passar det bäst med en sådan bukett! Vacker och stilfull med nåt litet "bling"....(pärlor el kristaller i några rosor)
nä...tyvärr har du rätt! no fence men det e sorgligt att se vad det är för priser som disskuteras när det gäller buketter och fotografier. Varför är de två så lågt stående på skalan? i slutänden är det fotografiet med buketten som finns kvar år efter år. Vem minns vilken champangesort som dracks? kom inte ihåg vad du skrev men menar inget illa. det är bara andras prioriteringar som chockerar mig.
Nu har jag inte orkat läsa igenom vad alla har skrivit, men jag tycker att en droppformad bukett är mera bröllop än en rundbunden, jag menar en rund bukett kan ju ha i vasen hemma lite då och då men en droppformad köper man ju inte hem och sätter i en vas *L* .kanske en del tycker det är lite tokigt sätt att tänka &diskutera .
men det beror ju på vad som passar till ens klänning
Detta är ju nu vad JAG tycker, alla andra är fri att tycka vad dem vill
Lycka till med ditt val av bukett och den stora dagen sen
det kan bero på vad man gör med den runda också...skulle vara kul om kunder vågade framhäva sin personlighet i buketten,det är något vi florister har varit väldigt dåliga på att informera om och då tror kunden att det enda som finns är rund eller droppformad-rött eller champagnefärgat..men wow...det finns obegränsat... och det är endast fantasin som sätter stop...tuta och kör
Våran florist blandade vanliga rosor med kvistrosor, blev jätte fint. Vårat färstema vitt, silver o rosa. Bild finns i mitt galleri. Älskade min bukett.