• lillaj

Rund eller droppformad bukett?

Vad ska ni ha? Jag har två alt, båda är med vinröda rosor men har inte bestämt än exakt hur jag vill ha den. Varför väljer ni som ni gör/gjort?

• Svar på tråden Rund eller droppformad bukett?
  • mad78

Jag ska ha en boll som vilar i handen. Bollen är gjord av oasis och täckt av lammöron. sen ska det var blommor på och det ska vara långa rankor och pärlor som hänger ner. Har dock ej bestämt vilken sorts blommor jag vill ha.

• gustafmatilda

Jag hade en lång bukett som vilade på armen. Den bestod av mycket gräs, röd gloriosa och kaveldunliknande växter. Jag var jättenöjd med den! Annars tycker jag att droppformat är mycket snyggare än runda!

• Caramell

Kommer ha en rund eftersom min klänning är draperad och jag inte vill "dölja" det med en bukett. Sen tycker jag personligen att det är snyggare med runa buketter eftersom droppformade funnits med ett bra tag.

• lillaj

Jag ska ha den enklaste klänningen (längst upp), NIXAklänningen. Jag är mest inne på den runda just nu eftersom den var lite annorlunda och stilren. Men samtidigt gör den droppformade sig fint på bild!

Akvavit skrev 2008-07-09 13:40:48 följande:
    Vilken klänning ska du ha? Jag tycker att allt ska funka ihop...Ska du ha Lillyn eller den emd röda dekorationer skulle jag ha valt den runda då Lillyn har draperingar i kjolen högt upp om jag ser rätt, och den med dekorationerna ändå är dekorerad...Ska du ha den högst upp skulle du nog kunna ha den droppformade eftrsom kjolen är slät. Tycker jag Personligen skulle jag ha valt den runda av dem, den droppformade tyckte jag var för tät och "vanlig" om du ursäktar...
  • Akvavit

Men fin på bild blir den andra också, det är bara att du vinklar den litegrann
    Du kan ju ha den runda men med mer hjärtan på tråd hängande så blir den ju lite lösare och fyller ut lite mer neråt klänningen, men ändå stilren och luftig.

• lillaj

Bra tänkt

Akvavit skrev 2008-07-09 15:34:23 följande:
    Men fin på bild blir den andra också, det är bara att du vinklar den litegrann Du kan ju ha den runda men med mer hjärtan på tråd hängande så blir den ju lite lösare och fyller ut lite mer neråt klänningen, men ändå stilren och luftig.
  • lillaj

I morgon ska jag beställa min bukett så än hinner jag iofs ändra mig men det är verkligen svårt att välja men tar jag med mig lite olika bilder kanske vi kan knåpa ihop nått som passar mig.

• halo08

Jag hade en i mina ögon urläcker bukett.
    Rund, med långa skaft och dessutom förlängd med björngräs.

Kika in i mitt galleri så fins det nån halvbra bild på den...
    jag har fått många komplimanger för just buketten för den var så pass annorlunda men ändå enkel!

• furillen

rund. tycker det är mycket finare. droppformade känns så otroligt gjorda. tror jag kommer hålla i den mycket naturligare också. plus vill inte täcka min fina klänning! men det blir säkert fint hur som! lycka till hos floristen!

Svar på tråden Rund eller droppformad bukett?