• Anna  Sol

Tror du att du får en morgongåva?

Jag tror inte jag får någon, min sambo är typ den minst romantiska person i två par skor och har nog ingen aning om att det existerar. Visst skulle det vara kul att få en men jag är inte sugen på att be om det. Å andra sidan, jag klarar mig utan en också.

Tror du att du får en?

• Svar på tråden Tror du att du får en morgongåva?
  • chamor

Jag tror jag får en Vet att han har lite ångest för vad han ska köpa.. Vill ha en berlock (är silvertjej som iom förlovningsringen gick över till guld men har typ inget guld)... Han får en uppsättning honeymoon kläder av mig. En specialbibel han verkligen vill ha och en inspelad CD (jag sjunger in) med Secret boxbilder i själva CDhäftet.

• 20080802

Jag är nästan 100 på att jag INTE får något. Jag nämnt det någon gång men nu var det längesen. Min käraste är itne så bra det där med romantik och jag får hellre ingenting än blir besviken. Skulle gärna ordna något till honom men jag känner att jag helt enkelt inte har energin. Bara knappt te veckor kvar...

• lillaj

Jag har faktiskt sagt till min blivande att vår bröllopsdag är så väldigt fokuserad på mig (det blir ju så på något sätt även om det är VÅR dag), jag ska så klart göra en bruduppsättning, bli makad och få naglarna fixade etc och för hans del är det inte mer än corsage och kläder i princip så jag inte vill/behöver inte få någon morgongåva. Däremot ska jag ge honom en morgongåva. Jag kommer säkert att få något ändå men ser det inte nödvändigt i år men däremot skulle det vara gulligt att bli överraskad ett annat år när vi firar vår bröllopsdag.

• T RO

Åh, gud, jag håller helt med. Allt är så mycket fokus på kvinnan, så OM man ska ge morgongåva så får väl mannen ha det?

Sedan tror jag faktiskt att öfr oss så är inte materiella ting så viktigt, Tror snarare vi unnar oss en god middag, en spadag eller annat mysigt. Vill vi ha (eller ge bort) en "sak" så köper vi det ändå, till födelsedag eller bara "för att" liksom...

lillaj skrev 2008-07-14 14:04:49 följande:
    Jag har faktiskt sagt till min blivande att vår bröllopsdag är så väldigt fokuserad på mig (det blir ju så på något sätt även om det är VÅR dag), jag ska så klart göra en bruduppsättning, bli makad och få naglarna fixade etc och för hans del är det inte mer än corsage och kläder i princip så jag inte vill/behöver inte få någon morgongåva. Däremot ska jag ge honom en morgongåva. Jag kommer säkert att få något ändå men ser det inte nödvändigt i år men däremot skulle det vara gulligt att bli överraskad ett annat år när vi firar vår bröllopsdag.
  • Miss Blue

Räknar inte med det så kan jag bara bli positivt överraskad om han skulle ge mig en..
    Jag ser fram emot att vakna som man och hustru och mysa, det räcker för mig

• Hajime

jag har berättat för m2b att det är tradition... får se om han kommer ihåg det bara... han är egentligen mer romantisk än mig, men har ingen koll på vett och etikett eller traditioner eller nånting som jag av okänd anledning har råkoll på...
    ska försöka fixa en spadag eller nåt på måndagen efter... vi har en vecka ledigt precis efter bröllopet, så vi ska göra roliga saker och njuta av varandra då...

• Tx2

Vi skrev in det i budgeten. Vi började med att skriva varsin budget för att se vad vi prioriterade. Fanns med i bådas men jag är tveksam till att han har koll på vad det är för post. Är oxå inne på en spadag el två efter bröllopet, vet inte om jag skall klassa det som min gåva till honom. El om det blir en gemensam gåva till oss båda.

• hondafreak

Min sambo tog upp det och jag måste säga att jag blev förvånad ! Jag hintade om en viss typ av halsband..... så jag får nog något. Hhan får en t-shirt av mig där det står GAME OVER på att ha till frukost morgonen efter med våra gäster.....

• Pienaar

Jag tror att jag kommer att få ett smycke

• Hajime

smycke blir det nog om m2b kommer ihåg det öht...

Svar på tråden Tror du att du får en morgongåva?