Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Telis - en av anledningarna till varför jag inte varit i Chamonix trots en hel vinter i Annecy var att killen som ordnade bussturer med skolan upp till bergen varje lördag inte tyckte om Chamonix. Fick typ samma uppfattning av honom som av dig. I Serre Chevalier har jag varit. I mars månad, 20 grader varmt och superhärlig sol men snön var som Karlssons klister på eftermiddagarna.
Frågan är bara hur jag ska övertyga maken om detta? Eller om det blir Egypten istället. Jag vet två helt olika resor som absolut inte går att jämföras. Hmmmm... vilket i-landsproblem.
Vilken del av Egypten?
Har varit i Dahab och det enda jag kan rekommendera är dykningen. Maten, hotellen, människorna, servicen etc var jag inte imponerad av.
Tooticki - tror vi diskuterade Egypten precis i slutet på förra tråden och det är en vanlig charter med 3 dagar i Hurghada och 3 dagar på Nilen som det lutar åt.
Ok, jag är ny i och med denna tråd så det visste jag inte. Då är det säkert mer anpassat efter turisterna och därmed bättre.
Det var rätt livliga diskussioner om just Egypten/nordAfrika. Ganska så intressant och en del av världen jag inte har besökt tidigare. Tycker dock att man bör se pyramiderna innan man dör. Frågan är om vi ska göra det i vinter eller någon annan gång?
Personligen hade jag hellre valt Libyen eller Algeriet, men det är för att jag dels inte gillade Egypten och dels för att jag föredrar lite ovanligare resmål.
Pyramiderna och berget Sinai är lockande, det håller jag med om.
Satt igår och la upp lite olika alternativ på semestrar, kostnader och antalet semesterdagar för 2009 igår. Tänkte sedan presentera alternativen för maken. I'm nuts, I know!
Just nu är det dock Söderköping som jag googlar om då det blir nästa resmål, nästa helg. Måste ju se lite av Sverige också.
jag har bott i Tunisien. Gillade det mycket. Min dröm är att rida dromedar från Libyska gränsen till den Algeriska. Borde ta en vecka
Nilen lockar med, Atlasbergen i Marocco vill jag också se