• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • kängu

Piggelin- Kan tro att man blir lite nojig när Finlandsfärjan dyker upp ja

Mysigt med utflykt till Skåne! Åh vad mysigt Flickorna Lundgren såg ut...

• Tooticki

Jag har varit i Alicante och kan rekommendera Altea, helt underbar liten by. Var i Villajollosa och åkte till Altea för att äta middag en kväll så jag har bara varit där väldigt kort men gillade byn mycket. Inte lika turistigt som resten av Alicante. Annars är Villajoyosa också bra.

www.panoramio.com/user/13251/tags/Villajollosa%20Alicante

• Piggelin1

Nu är syskonbarnen ut på en shopping-raid på stan, ska sammanstråla med dem senare i em & strosa bort till Haga. Tror inte att de varit där så jättemkt förut. Blir nog en fika på Husaren - deras gigantiska kanelbullar borde passa 16-åringen med gigantisk ämnesomsättning Jeeesus, vad killar äter mkt i den åldern!

Förresten - nu när det är ett gäng Gbg:are härinne, är det ngn som testat relativt nya That's Amore nära Linnéplatsen? Tydligen är en av delägarna samme man som driver grymmestället La Cucina Italiana nära Korsvägen. Lite billigare än La Cucina... om jag förstått rätt.

• Piggelin1

Japp, Flickorna Lundgren är verkligen ett guldställe som jag varit på med jämna mellanrum ända sen jag var liten. Visst, massor av turister som kommer dit, men kvaliteten är & förblir ändå grym!

• Tooticki
    Piggelin1 skrev 2008-07-09 12:30:11 följande:
    Förresten - nu när det är ett gäng Gbg:are härinne, är det ngn som testat relativt nya That's Amore nära Linnéplatsen? Tydligen är en av delägarna samme man som driver grymmestället La Cucina Italiana nära Korsvägen. Lite billigare än La Cucina... om jag förstått rätt.
    Nej, men jag är sugen, verkar bra. Gillar italiensk mat mycket.
  • Piggelin1

Okidoki - men om du testar det snart, lova att rapportera här! ...eller så gör jag det om jag hinner före!

• Ab fab
    Piggelin1 skrev 2008-07-09 12:30:11 följande:
    tyvärr inte, men recenssionerna har varit lysande. O Cucina är ju så mysig.
  • kängu

Gillar Cucina men har inte heller varit på That's Amore.

Tooticki- tackar för tipset!

• Lapinette

Är ju inte så hemma i Götet men systrarna Lundgrens har jag däremot besökt. Var typ 12 år och fick ögon stora som tefat när jag såg alla kakor.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit