Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Telis - f*n vad skönt att få åka iväg! Själv sitter jag faktiskt just nu och kollar på alpresor över nyår. Tror dock inte maken är så sugen, han tyckte mest det var jobbigt att åka skidor i en hel vecka . Men snacka om toppen att dra iväg till t ex Chamonix den 27 december. Inga extra semesterdagar (skulle ändå ha ledig i mellandagarna)!
Glöm inte saganakin! Och själv gick jag inte upp något alls trots massor av mat och vin under min vecka i Parga ... men då höll jag mig borta från efterrätter, bröd, pizza och coca cola. Glass åt jag !
Grekland... suckar o drömmer mig bort. Retsina med en skvätt soda i. Solvarm timjan utanför fönstret. fast Göteborg idag är helt ok. SOl o mpln o 20 grader
Lappis, om inte din man vill följa med dig till alperna så gör jag det!
Och att hålla sig borta från efterätter, bröd och coca-cola är alldeles omöjligt är jag rädd för. Om dom inte har Häagen-Dazs för då kan jag leva på det (och tzatziki och fetaost
).
Retsina har jag aldrig begripigt mig på. Men jag kanske borde göra ett nytt försök. Med soda alltså?!
För att inte tala om greek potatoes... Åh, jag längtar tillbaks till Halkidiki!
ja soda eller 7 up. Riktigt kylt o goda oliver till... hmmmm
Vad är Greek potatoes?!
Telis - gick utmärkt att leva på kött, vin, greksallad, tzatziki och vin !
Hänger ni med? Skulle vara skoj att dra ned och säga till alla som man känner nyår i Chamonix... eller Serre Chevalier ... eller Alpe d'Huez. Fast jag antar att ingen kommer .
En sorts ugnsrostade potatis med massa örtkryddor. På vissa ställen kokar dem potatisen fort innan de slänger in dem i ugnen, på vissa ställen inte, på vissa ställen får man lite klar buljong som legat i formen och på vissa ställen är den helt torr. Vi åt det nästan varje dag när vi var där förra året, 2 veckor, otroligt gott!