Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Hmmm, sjö & så pendeln - är det mot Floda, Lerum-hållet?
För vår del blir det Eklanda i Mölndal. Snacka om homogen befolkning - alla lär väl vara i 30-40-årsåldern med barn...
japp- åt de hållen rör jag mig
Frankrike - mmmm! klart ni ska flytta dit! Eller halva året där & andra halvan i Argentina?
Just det - minns inte vem det var som pratade om Bretagne - men det plus Normandie hör helt klart till mina favoriter!
Funderade lite över vilka favoriter jag har & förstaplatsen blir solklart Sydafrika, precis som för Lappis. Andraplatsen blir nog delad mellan följande resor:
- Normandie, Bretagne & Champagne 2005
- NYC dels i somras med mannen då vi även avverkade Boston & Rhode Island-trakten, dels med en kompis till NYC 2004 då vi bodde hos en kompis i hans lgh i SoHo.
- Cinque Terre med bästa väninnan
- En tjejhelg på Styrsö - Pensionat Skäret då vi cyklade runt på ön bland blommande syréner & var lite lagom vinlulliga
- Södra Italien, dvs Amalfikusten & söder om den. Vilken buffelmozzarella vi åt då & vilka TOMATER!!! Mmmm!
- Californien med brorsan 1998, började i LA & körde Highway 1 upp till San Fransisco.
- Hongkong & Kina med jobbet
Hmmm, denna listan blir låååång börjar jag inse... Vill ju egentligen även få in resan till Madrid för massor av år sen när jag var på en spansk väninnas 240-personersbröllop. Vilken upplevelse!
Ooops, får avsluta här - ska kvista iväg för att träffa en kompis på lunchen om en stund!
Tooticki - mmm, det känns onekligen lite speciellt att åka dit - det är ju liksom inte direkt ngn blandning på vare sig åldrar/skede i livet eller etnicitet (skulle jag tro iaf...). Men men, vi ser det inte som att vi måste bo där resten av vårt liv - känns som en bra början, så kan vi flytta vidare sen, om vi känner för det!
Nu MÅSTE jag rusa!
Suger åt mig alla restips som ni bullar upp med. Bretagne har jag varit i några gånger. varje gång i grått regn. En av de få franska dikter jag kan heter nåt som Rappelle-toi Barbara
Il pleuvait sans cesse sur Brest ce jour-là. O så har det regnat men varit vackert.
Förorten kan vara väldans homogen. Så även i vår. Akademiker (totalt överskott på jurister), 40 år, 2-3 barn. Utomeuropéer finns det inte många av. Men inga glassarkvarter så- inga ladies who lunches precis
Piggelin, klarade ni inte av att sälja Minin? (Tack för mejl förresten, jag har svarat!)
Gud, vad man längtar efter semestern nu. I Stockholm är det 13 grader och bara regn och åter regn. Man fryser ar*let av sig rent ut sagt. Men på söndag bär det av mot Grekland! Mitt mål är att äta så mycket tzatziki att jag tröttnar på det, jag undrar om jag kommer att lyckas?!
Åh åh åh, jag måste ju försöka äta grillad fetaost också till jag tröttnar! Och grekisk sallad och taramosalata! Jag kommer att komma hem rund som en tunna.