• Mewmoore

Bästa vän...bangar min möhippa!

Jaha, har precis fått veta att min bästa vän...även en av mina 3 tärnor tänker avstå min möhippa! I början så kände jag..oki..., men nu ju mer jag tänker på det så blir jag så jä.... arg! Jag förstår inte varför hon avstår och för mig finns det inte heller en bra förklaring förutom dödsfall...vilket jag vet att det inte är!
    Jag skulle aldrig någonsin avstå en möhippa för mina bästa vänner1 Jag anser att det är en ära att få vara tärna, vilket för mig ingår en självklarhet till att vara med på möhippan. Jag själv anser att tärnorna ska vara med i "festkommiten" inför en möhippa...
    Tänker jag helt galet+ eller vad?
    Behöver råd!...Skriv snälla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 12:32
    Jaha....nu har det visat sig att HON inte var min bästa vän, som jag tott i 12 år! Nu har jag fått veta av flera att HON snackat skit om oss under en längre period! Tycker att vi är snåla....att vi inte ens kan lägga typ 7-800 kr på hennes tärn klänning och att HON tycker att det är dåligt utav oss att önska oss endast pengar... (som är till vårt husspar, vi bor nu i en etta 3st..för att spara till topp lånet, vi har 3 förråd redan fulla med möbler+annat) Andra saker har hon även kommenterat och tyckt med skit snack bakom min/våran rygg! Jag blir så jävla ledsen...
    Inte så att hon kan se vad vi försöker uppnå... Vi jobbar som hundar för att kunna uppnå både bröllop och sparande, för att trygga våran familj ocg dotter...även det kommande barn som vi önskar ska ske snart.(producerar för fullt! =) )
    Fastän detta så kommer jag inte ta bort henne som tärna, jag tänker inte lägga min energi på detta....utan tar det med henne efter bröllopet..HON är helt enkelt inte värd den tiden nu. Fy fan! För falska vänner!
    Kram på er!

• Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!
  • matildaochniklas

Jag tycker att det räcker med att du berättar för henne hur du känner och att du blivit sårad. Prata med varandra om varför hon inte vill vara med och hur hon känner inför att fortfarande vara din tärna..

• starchick

Jag hade också en som jag anser vara nära vän som inte kom på möhippan. Självklart var jag jättebesviken för hon var den sista jag trodde skulle banga.
    Tyvärr kan inte alla på samma datum...

• snippy 19juli

har samma problem. oförlåtligt! men jag elångsint.
    själv ska jag gå på en astråkig möhippa å den kostar 2000kr. jag har träffat bruden 2 gånger. men det e hennes dag. å det måste man vissa hänsyn till. bruden har bjudit sina närmsta till en av hennes största dagar i sitt liv. det ska man recpektera.....

good luck

• Diana B

Du kan egentligen bara gå till dig själv för att veta hur du ska göra. Men jag ju säga att för mig hade hon varit kickad som tärna. Är du inte viktig nog för att hon ska prioritera dig under bröllopsförberedelserna är hon inte viktig nog att ha som tärna. Det får hon ta tycker jag. Blir hon sur, låt henne bli det. det är din dag och du bestämmer.

Man kan ja aldrig säga, gör så gär si, för tydligen betyder ju bröllop olika för olika personer.

För mig betyder mitt bröllop allt. Det vet mina kompisar också och just därför ställer alla upp till 100%! I love them all...

• Pyron

För egen del så betyder mina vänner mer än min hippa.
    Men det är ju upp till var och en att se hur långt man vill att en vänskap ska hålla.

• Nibla

Vilken inställning du har! Hur vet du redan nu att den är "astråkig". En möhippa blir väl vad man gör den till.
    Och sen kan man ju fråga sig varför du ska gå om du bara träffat bruden två ggr....

snippy 19juli skrev 2008-07-01 07:05:37 följande:

har samma problem. oförlåtligt! men jag elångsint.själv ska jag gå på en astråkig möhippa å den kostar 2000kr. jag har träffat bruden 2 gånger. men det e hennes dag. å det måste man vissa hänsyn till. bruden har bjudit sina närmsta till en av hennes största dagar i sitt liv. det ska man recpektera.....good luck
    Till TS:
    Tycker det låter lite väl drastiskt att kicka din kompis som tärna. Jorden slutar inte snurra bara för att man gifter sig. Det som är jätteviktigt för dig är inte livsviktigt för andra. Sen trodde jag att det var en överraskning vem som kom till ens möhippa. Jag själv hade ingen aning.....
  • Mikabella

Vet inte om någon har skrivit det innan men...Hon kanske helt enkelt inte har råd?!

• tolonta

snippy 19juli skrev 2008-07-01 07:05:37 följande:

har samma problem. oförlåtligt! men jag elångsint.själv ska jag gå på en astråkig möhippa å den kostar 2000kr. jag har träffat bruden 2 gånger. men det e hennes dag. å det måste man vissa hänsyn till. bruden har bjudit sina närmsta till en av hennes största dagar i sitt liv. det ska man recpektera.....good luck
    Hade jag bara träffat bruden 2 gånger skulle jag inte lägga 2000 kr på hennes möhippa. Hårt, men sant. Och nej, man måste inte "respektera" brudens möhippa. Det är inte bruden som ordnar möhippan. Och det är aldrig någonsin respektlöst att tacka nej till någonting som man blir inbjuden till... Det är därför det kallas "inbjudan" och inte "krav"...
  • snippy 19juli
    Nibla skrev 2008-07-01 08:22:48 följande:
    Vilken inställning du har! Hur vet du redan nu att den är "astråkig". En möhippa blir väl vad man gör den till.Och sen kan man ju fråga sig varför du ska gå om du bara träffat bruden två ggr....snippy 19juli skrev 2008-07-01 07:05:37 följande:Till TS:Tycker det låter lite väl drastiskt att kicka din kompis som tärna. Jorden slutar inte snurra bara för att man gifter sig. Det som är jätteviktigt för dig är inte livsviktigt för andra. Sen trodde jag att det var en överraskning vem som kom till ens möhippa. Jag själv hade ingen aning.....
    min blivand är bästa vän med brudgummen. därför har jag blivit bjuden. tro mig jag har hästskräck och gillar inte singstar. så fråga sätt inte mitt omdöme. jag är inte föd i går.. men hoppas du får en nice möhippa.... tror inte du skulle bli så nöjd med singstar (som jag gör varje helg) och en 3 timmarn ridtur å kolla på utsikten. kul!!! ärligt kom inte å säg att det e kul?????? men lycka till med ridningen=)
  • lycklig78
    Aleta skrev 2008-07-01 00:56:01 följande:
    Ursäkta tjejer, men jag tycker att många av er är helt ute och cyklar!
    Jag skulle aldrig banga min bästa väns hippa pga en resa till Amsterdam... (Som hon bara kanske ska åka på, men tackar nej till hippan ifall..)

Möhippan är visserligen bara symbolisk, men det ska ju vara en dag/kväll tillsammans med sina vänner. Om inte vännen vill med, så vet jag inte vad det är för vän.

TS måste naturligtvis ta ställning till vad de har för förhållande som gör dem till vänner. Jag förstår mycket väl att hon blir ledsen och besviken. Kanske inte värt att säga upp henne som tärna, men tärnan ska ju ha någon sorts hedersplats även i planeringen.
Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!