• Mewmoore

Bästa vän...bangar min möhippa!

Jaha, har precis fått veta att min bästa vän...även en av mina 3 tärnor tänker avstå min möhippa! I början så kände jag..oki..., men nu ju mer jag tänker på det så blir jag så jä.... arg! Jag förstår inte varför hon avstår och för mig finns det inte heller en bra förklaring förutom dödsfall...vilket jag vet att det inte är!
    Jag skulle aldrig någonsin avstå en möhippa för mina bästa vänner1 Jag anser att det är en ära att få vara tärna, vilket för mig ingår en självklarhet till att vara med på möhippan. Jag själv anser att tärnorna ska vara med i "festkommiten" inför en möhippa...
    Tänker jag helt galet+ eller vad?
    Behöver råd!...Skriv snälla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 12:32
    Jaha....nu har det visat sig att HON inte var min bästa vän, som jag tott i 12 år! Nu har jag fått veta av flera att HON snackat skit om oss under en längre period! Tycker att vi är snåla....att vi inte ens kan lägga typ 7-800 kr på hennes tärn klänning och att HON tycker att det är dåligt utav oss att önska oss endast pengar... (som är till vårt husspar, vi bor nu i en etta 3st..för att spara till topp lånet, vi har 3 förråd redan fulla med möbler+annat) Andra saker har hon även kommenterat och tyckt med skit snack bakom min/våran rygg! Jag blir så jävla ledsen...
    Inte så att hon kan se vad vi försöker uppnå... Vi jobbar som hundar för att kunna uppnå både bröllop och sparande, för att trygga våran familj ocg dotter...även det kommande barn som vi önskar ska ske snart.(producerar för fullt! =) )
    Fastän detta så kommer jag inte ta bort henne som tärna, jag tänker inte lägga min energi på detta....utan tar det med henne efter bröllopet..HON är helt enkelt inte värd den tiden nu. Fy fan! För falska vänner!
    Kram på er!

• Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!
  • Mewmoore

nej....så känner ju jag oxå, det är en besvikelse....Men nu vet jag inte alls hur jag ska göra, ska beställa och betala deras klänningar i morgon.... Vet inte vad jag ska göra.

• Mewmoore

det som oxå retar mig är att hon även i samtalet (innan det läggs på) påminner om att beställa klänningarna så "det e klart"....

• lycklig78

Neej, jag tycker verkligen du ska ta ett snack med henne.

Fråga om det är viktigt för henne att vara tärna? För det verkar inte så..

• Mewmoore

Men är det "rätt" av mig att avta henne som tärna? Eller blir jag lika "grisig" som henne då?....Det är beslutet jag måste ta....

• lycklig78

Ställ dig frågan vad ni har gemensamt sedan tidigare?
    Hur nära står ni varandra egentligen?

Precis som ninnabell skriver så förväntas det egentligen en del av en när man tackar ja till att vara tärna. Vet hon inte det?
    Jag tror det är viktigt att du pratar med henne. Utifrån det samtalet tycker jag ni ska komma fram till om det är rätt att hon är tärna eller inte.

• tolonta

Jag tycker det är en liten märklig prioritering, men det är ju fullt möjligt att hon faktiskt inte har koll på att hon "borde" vara med på möhippan. Eller så är det något annat.

Prova att vara tydlig mot henne, och säga att du är besviken. Att tärnorna brukar vara de som ordnar bröllopet, och att det känns hemskt att hon helt sonika väljer att inte vara med...

Men allvarligt, är det skäl nog att säga upp en vänskap? Varför tar du så illa vid dig? Din kompis är säkert inte perfekt, men det är ju ingen... Personligen ser jag hellre att mina vänner ställer sina liv på ända för min skull när jag mår dåligt. Visst vill jag att så många som möjligt av dem ska vara med på min stora dag, och gärna även på möhippan. Men jag är ärlig nog att säga att det finns vissa grejer jag inte skulle ändra på för en kompis möhippa. Bröllopet är väl ändå viktigare, om man måste prioritera...

• Masha

Varför skall det egentligen vara obligatoriskt att vara med på möhippan för att man ställer upp som tärna?

• lycklig78
    Masha skrev 2008-06-30 22:11:49 följande:
    Varför skall det egentligen vara obligatoriskt att vara med på möhippan för att man ställer upp som tärna?
    Därför tärnan förväntas planera och styra upp hippan.
  • lycklig78
    Masha skrev 2008-06-30 22:11:49 följande:
    Därför tärnan förväntas planera och styra upp hippan.
  • Aleta

Ursäkta tjejer, men jag tycker att många av er är helt ute och cyklar!

tolonta har verkligen rätt i att en riktig vän ställer upp när man är i knipa...inte när man ska festa.

En möhippa är inte heller något obligatoriskt som tärnan måste fixa. Ärligt talat så skulle jag inte tycka att det vore så kul att ordna en möhippa till någon med en massa krav på närvaro osv på något som ska vara en kul överraskning.

Och TS, tänk vad osympatisk du kommer att framstå när du har kickat din tärna om det visar sig att hennes samtal med dig var en del i möhippeplanen för att lura dig.

Världen slutar inte snurra för att vi gifter oss.

Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!