Är denna budget riml
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-29 17:38
Jaha, det gick ju bra!
vad jag ville ha sagt var: är denna budget rimlig?
45000:- (resa ej inräknad) och ca 60 personer inbjudna...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-29 17:38
Jaha, det gick ju bra!
vad jag ville ha sagt var: är denna budget rimlig?
45000:- (resa ej inräknad) och ca 60 personer inbjudna...
SaraPayam: Gud vad skönt att höra! Jag var lite orolig att vi har spårat ur totalt. Men mina vänner som också ska gifta sig nästa år verkar också hamna på samma budget.
Skönt att inte vara ensam!
SaraPayam. Jag förstår inte riktigt hur ni kan komma upp i den summan Får man fråga hur er budger ser ut?
Ren nyfikenhet!
Här är lite kommentarer på din budget.
Blommorna kan helt klart fungera, men det beror jättemycket på vilken sorts bukett du vill ha. Du blir aningens begränsad av att ha totalt 1500 kr i den budgeten. Min bukett blir billigare än så men jag ville ha en ganska liten. Kan vara bra att veta...
Klänning att hyra kan vara billigt, eller kosta nästan lika mycket som att köpa en. Vet många som köpt istället för att hyra för att skillnaden varit minimal. För 4000 kr får du ändå en klänning. Men ska du ha med skor och accessoarer i det priset så blir det tajt tror jag.
Mannens kläder kan ju kosta hur mycket som helst. Men för 5000 kr kan ni även få väldigt mycket. Så där kan det bli pengar över tror jag. Det beror ju på vad man siktar på så att säga.
Jag tror att maten blir dyrare än det du budgeterat, eller så kommer du vara begränsad REJÄLT, oavsett kompisars cateringfirma eller inte.
Om din kompis ska göra frisyr så har du ju helt klart en marginal på frisyr och makeup posten.
Ring och lokal verkar rimligt.
Men det saknas en hel del saker som jag tror du bör räkna med från början. Även om du ska göra egna inbjudningar och festprogram så behöver du ju material till det. Och porto om man ska skicka kostar en hel del. Och sen tillkommer det alltid lite kostnader för bordsdekorationer (blommor tex) även om man vill ha en enkel middag. Så de stora posterna är med, men INGA mindre...
*skrattar*
Tänk vi ska ha servering i vår trädgård...!
Stjärnstopp:
Har ni kollat priser för mat? 14000:- kan vara snålt räknat. Tänk också på att många inte redovisar priset inkl. moms (kul överraksning när räknningen kommer).
Annars går det naturligtvis att fixa ett bröllop för 45000:-, det är bara en fråga om vilja, engagemang och kontakter. Tycker i övrigt inte att BT:s budgetverktyg är till någon hjälp, det är ju så olika vilka detaljer man väljer att lägga sina pengar på.
Tänk också på att inbjudningar etc. inte är gratis bara för att man gör det själv.
Vi har hyrt ett slott, kuvertpriset ligger på 1300 kronor per person (vi har 70 gäster), vi betalar hälften av gästernas boende på slottet, bandet kostar 9000, film & foto cirka 16000, kläder, frisör + makeup, öppen bar cirka 15000, brudbukett cirka 1100, mm,. Så det va inte svårt att komma upp i den summan ;) Det är däremot väldigt svårt att hålla nere kostnaderna :)
LirreMagic: ja det känns verkligen jätteskönt, ibland blir man ju lite orolig när alla har budget under 100 000 kronor. Då tänker man....vad gjorde vi för fel för att hamna på vår summa ;)
Inte alls svårt att komma under den summan. Bara en fråga om att välja och prioritera annorlunda.
Havsro: Vi kommer att bjuda på det mesta. Vi har en hel del anhöriga som kommer får bla Iran, Frankrike, Tyskland, mm. Och vi vill inte att de ska välja bort vårt bröllop för att de känner att det blir för dyrt för dem att komma hit. Vill ju att våra gäster ska kunna komma :)