Är denna budget riml
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-29 17:38
Jaha, det gick ju bra!
vad jag ville ha sagt var: är denna budget rimlig?
45000:- (resa ej inräknad) och ca 60 personer inbjudna...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-29 17:38
Jaha, det gick ju bra!
vad jag ville ha sagt var: är denna budget rimlig?
45000:- (resa ej inräknad) och ca 60 personer inbjudna...
Det låter rimligt men beror ju helt och hållet på hur ni tänkt lägga upp det, ska ni göra saker själva mycket eller beställa catering mm? För budgeten kan nog både stiga och sjunka beroende på om ni vill spara in på en del saker och andra inte.
vi tänkte ha ett ganska enkelt bröllop men ändå fint!
använde mig av budgetverktyget här och uppskattade (gissade!) summorna!
blommor (till mig, mannen å tärna): 1500:-
hår o make: 2000:- (känner en som ska göra håret)
kläder till mig: ca 4000:- (tänkte hyra en enkel klänning)
kläder till mannen: ca 5000:- (köpa snygga kläder han kan använda senare)
fotograf + framkallning: 5000:-
hyra av lokal: 1500:- (kyrkans lokal, vet ej pris)
middag, tårta, lite dryck: 14000:- (bar till självkostnad)
live-band: 1500:-
ring: 5000:- (titan)
kläder till tärna å marskalk: 2400:-
inbjudningar, festprogram etc ska vi göra själva
vad tror ni?
Det jag tror skulle kunna stiga en hel del är kostnad för liveband. Kostnad för det brukar kunna variera, beroende på var ni bor, mellan 5000-10000kr.
Lycka till med allt!
Freckles: Glömde lägga till att vi känner dom som ska spela! så 1500:- är mer en symbolisk summa!
Har 3 band att välja mellan
1 trubadur
1 gammal kompis som spelar allt möjligt å är jätteduktig på gitarr eller
ett countryband (erik törnqvist and the big rivers) fast det kostar nog lite mer för det är bara en bekant!
har ett par vänner som ska starta cateringfirma i höst å hoppas på ett bra pris där!
vad kostar det att hyra en enkel brudklänning? olika såklart men på ett ungefär?
Håller med att liveband är dyrt och DJ inte så billigt heller...
vi blir 58 personer
vi hamnar på ca 40 000:-
maten,tårtor, alkoholen,lokalen och trubaduren går på (12400(2000,läsk,kaffe, snacks och nattamat samtlunch dagen efter)(+1200+6000+400+4000)26000:-
kläder,skor,diadem,ring, hår, blommor, dekorationer,hotellnatt,hundpensionat, gästgåvor,bubblor, papper,lim, frimärken,kuvert, stämplar och gud vet allt blir ca 15000:-
vi har med andra ord allt och lite till, men ändå lyckats hålla allt på en skapligt låg nivå...
Oj, jag tycker det låter billigt jag.
Vårt bröllop kommer nog sluta runt 150 000 tror jag... känns som galet mycket pengar men det är det värt. Man ska ju bara gifta sig en gång.
En fråga bara, var bor ni? Förstår inte hur man kommer ner under 100 000 utan att typ köra buffébröllop i sin egen trädgård
LirreMagic: Jag håller med dig helt & hållet, kan inte heller förstå hur man kan komma under 100 000 kronor, om man förståss inte gör "egen" buffé (och det är inte riktigt vad jag vill göra dagarna innan mitt bröllop)
Det stämmer så bra det du säger :man gifter sig bara en gång. Och då är det helt klart värt att lägga de pengarna på det (vi kommer att hamna på sirka 250 000 kronor), visst känns det som en stor summa, men det kommer helt klart att vara värt det :)